העסק שלך

 סידרת מאמרי הדרכה להקמה ופיתוח של עסק חדש

 

שווקי את עצמך חינם ברשת

מאת שירה דרורי

 

 

עוד בנושא זה:

העסק שלך

בואי נעשה עסק משלך

עסקאות ברטר

בלוג לקידום העסק שלך

עצות רגישות לניהול עסק

המיתון כבר כאן!

ואלה שמות

מיתוסים על יחסי ציבור

קשרים, קשרים

תדמית של עיצוב

איך לכתוב הודעה לעיתונות

שיווק ופירסום העסק הקטן

 

הכסף שלך:
מסגרת האשראי שלנו 2006

אישורי שהיה לפחד

לשמור על ערך הכסף

לא גומרים ת'חודש

ענייה עשירה ומבוססת

הבנק לא מאפשר להגדיל את האוברדרפט

איך אוכל להמשיך ברמת החיים שלי?

דמי כיס לבנות 

איך למצוא משקיע לעסק שלך 
לקנות כסף בזול  
ביטוח בריאות וסיעוד -מה כדאי יותר?  -
מי חייב להגיש דו"ח למס הכנסה?  -  הטבות מס בסוף השנה
נקודות זיכוי ממס הכנסה

תכנון מס בפרישה
את מחליטה כמה מס לשלם!

 

 

העולם הוירטואלי פתח בפנינו כל כך הרבה הזדמנויות מקצועיות, והיה זה רק עניין של זמן עד שנצא למסע של העצמה שיווקית ברשת. פורומים, בלוגים, רשתות חברתיות, כל אלה הם מקומות שכדאי לגלות ולהכיר מקרוב, כיוון ששם יש לנו יד חופשית למתג את עצמנו כרצוננו. אפשר ליצור קשרים עסקיים בלחיצה קלה על העכבר ולקדם את העסק שלנו במילים ובתמונות באמצעות פלטפורמות ידידותית למשתמש וללא עלות כספית.


אומנם נדרשת השקעה של זמן וכמובן הרבה יצירתיות, אבל בניגוד להדפסת פליירים, הנפקת כרטיסי ביקור או פרסום יקר במדיה הכתובה, הרי שהאינטרנט הוא מקום האולטימטיבי למי שרוצות לחסוך ולשווק את עצמן מצוין בלי להוציא אגורה. איך תעשי את זה נכון? הנה עצות שיסייעו לך בשיווק עצמי חינם אין כסף.

 

פתחי לך בלוג משלך

אם אינך רוצה להשקיע כסף ביצירת אתר, יש מספיק פלטפורמות ידידותיות של בלוגים חינמיים. כל מה שאת צריכה זה להחליט במה יעסוק הבלוג שלך. האם הבלוג יהיה עסקי לחלוטין ויציג לראווה את תיק העבודות שלך? או שזה יהיה בלוג אישי-מקצועי שיכלול פוסטים פרי עטך ודרכו תיצרי עניין ותשווקי את עצמך בעקיפין לציבור הגולשים?

 
היופי בבלוגים הוא שקל מאוד לפתוח ולתחזק אותם וגם הפוסטים (הרשימות) שאת מעלה לא חייבים להיות מאמרים מקצועיים ארוכים ומורכבים, אלא להפך – פוסטים הם קצרים ועניינים  ולכן, דרך התפעול של בלוג היא פשוטה ודינאמית. אם למשל פתחת חנות אופניים תוכלי להעלות פוסטים סביב התחום של אופניים – כגון: מסלולי טיול חדשים או איך לבחור
אופניים יד שניה, מדריכי או קורסים מקצועיים שנפתחים בתחום.

 
יתרון נוסף בבלוג הוא שמרבית הבלוגים נכתבים בפלטפורמות חזקות והן יסייעו בקידום האתרי שלך במנוע החיפוש של גוגל – זה בתנאי שתשכילי להשתמש נכון במילות המפתח, בהן את רוצה להופיע ותשבצי אותן בכותרת הבלוג ובפוסטים השונים. אם למשל את מעצבת גראפית – את מוזמנת לפתוח בלוג עיצוב גראפי וככל שתרבי לשבץ את צמד המילים עיצוב גראפי בפוסטים בהקשרים שונים – כך יעלו הסיכויים שלך להופיע החזית תוצאות החיפוש כאשר הגולש בבית יקליד את צמד המילים הללו בגוגל. בדרך זו גם יגיעו אליך יותר לקוחות פוטנציאליים. בלוגים מאפשרים לך גם תצוגה נרחבת ומעניינת של העבודות שיצרת, קישורים לאתר שלך (במקרה ויש לך גם אתר) ודרך ליידע את העולם בנוכחותך ובפועלך.

 

רישום הפרופיל שלך באינדקסים חינמיים

חשוב שתופיעי בכל האינדקסים הקיימים בקטגוריות הרלוונטיות לתחום העיסוק שלך. האינטרנט שופע אתרי אינדקס חינמיים, המאפשרים רישום מהיר. כאן חשוב מאוד ליצור פרופיל עסקי שיווקי, מעין מסמך קורות חיים או רזומה שיווקי שמציג אותך ואת עיסוקך, רשימת לקוחות, השכלה, ניסיון מקצועי ועוד במילים שיווקיות שיגרמו למי שחיפש בקטגוריה שלך אנשי מקצוע ליצור קשר דווקא אתך. בחלק מהאינדקסים יש גם אפשרות להוסיף תמונה וקישור לבלוג /לאתר שלך.

 

פרסום מאמרים מקצועיים ושיתוף בפורומים

המיתוג שלך מתחיל בהפצת המוניטין המקצועי שלך ברחבי הרשת, וזאת תוכלי לעשות במספר מישורים: לפרסם מאמרים פרי עטך בחינם באתרי מאמרים ברשת. מאמרים,  שעוסקים בתחום בו את רוצה לשווק את עצמך וכך, מי שמחפש מידע על התחום בו את עוסקת, יוכל לפנות אליך בקלות. ככל שתפרסמי יותר מאמרים, כך תמתגי את עצמך כמומחית בתחום. במקביל, מומלץ להשתתף באופן פעיל בפורומים בין אם כגולשת ובין כמנהלת פורום, שהינה מומחית בתחום בו עוסק הפורום.

 

למשל אם מישהו מחפש המלצות לרופא שיניים מומחה בפורום רפואת שיניים - ואת במקרה רופאת שיניים שמנהלת את הפורום, יהיה לך קל יותר למתג את עצמך כמומחית בתחום. בדרך זו יותר ויותר אנשים ייחשפו לשם שלך, לרקורד המקצועי שלך ויתרשמו מהבקיאות והידע שלך בתחום בו את רוצה לשווק את עצמך. כמובן שבאמצעות הפורומים תוכלי גם לעדכן את כולם על העסק שלך, על מבצעים או על טיפולים ייחודיים הניתנים בו ולפרסם את דרכי התקשרות אתך. מומלץ גם ליצור שיתופי פעולה אסטרטגיים עם אתרים – להציע להם מאמרים שלך תמורת קרדיט מלא או לינק לאתר/הבלוג שלך ובדרך זו תוכלי להיחשף דרך אתרים שכבר צברו קהל גולשים גדול.

 

להתחבר ולחבור ברשתות חברתיות
הנטוורקינג הוירטואלי מאפשר לך לייצר קשרים עסקיים בלי לקום מהכסא או לזוז מהמחשב. מומלץ להשיק פרופילים עסקיים במגוון רשתות חברתיות גדולות כמו פייסבוק ולינקדאין או לבחור ברשתות חברתיות מתמחות הרלוונטיות לתחום עיסוקך (בכירים, היי טק, פרילאנסרים ועוד) ובדרך זו תוכלי ליצור קשר עם לקוחות פוטנציאליים שגם הם רשומים ופעילים באותה הרשת. זוהי דרך קצרה יותר לשגר להם רזומה או הצעות עבודה, מכיוון שהם יכולים להיכנס ישירות לפרופיל שלך ולהתרשם מפועלך. ניתן גם להתכתב ישירות דרך המערכת עד שמגיעים לפגישה פרונטאלית. במקביל להשקת דף עסקי ברשת חברתית, את יכולה גם להצטרף לקהילות ייעודיות בתחום העיסוק שלך, מקום אליו מגיעים גם אנשים שמחפשים אנשי מקצוע מהתחום וזה המקום להיחשף לאתר לקוחות וכן ללמוד טריקים מהקולגות.

 

 

   ____________________________

תגובות: כיתבי אל האתר                                           שילחי לחברה

האם זה לא מסוכן מידי לפרסם פרטים אישיים ביותר מידי מקומות ברשת האינטרנט??
לפעמים אפילו הדפים האישיים בפייסבוק ניראים לי חשיפה מיותרת למי יודע איזה עיניים ולאיזה מטרות זה יכול לשמש בעתיד.
לא יודעת. אולי אני פרימיטיבית ואולי לא הפנמתי את הקדמה, אך משהו בפרסום שמי ועוד פרטים אישיים ברשת על מנת שיגיעו לכמה שיותר עיניים , מעורר בי חשש.

ע.

_____________________________________________