העסק שלך

 סידרת מאמרי הדרכה להקמה ופיתוח של עסק חדש

 

בלוג לקידום העסק שלך

מאת: נטע דורון

 

עוד בנושא זה:

העסק שלך

עצות רגישות לניהול עסק

המיתון כבר כאן!

ואלה שמות

מיתוסים על יחסי ציבור

קשרים, קשרים

תדמית של עיצוב

איך לכתוב הודעה לעיתונות

שיווק ופירסום העסק הקטן

 

הכסף שלך:
מסגרת האשראי שלנו 2006

אישורי שהיה לפחד

לשמור על ערך הכסף

לא גומרים ת'חודש

ענייה עשירה ומבוססת

הבנק לא מאפשר להגדיל את האוברדרפט

איך אוכל להמשיך ברמת החיים שלי?

דמי כיס לבנות 

איך למצוא משקיע לעסק שלך 
לקנות כסף בזול  
ביטוח בריאות וסיעוד -מה כדאי יותר?  -
מי חייב להגיש דו"ח למס הכנסה?  -  הטבות מס בסוף השנה
נקודות זיכוי ממס הכנסה

תכנון מס בפרישה
את מחליטה כמה מס לשלם!

 

 

כיום כאשר כוחם של אמצעי התקשורת החברתיים עולה, כדאי אולי להשקיע עוד מחשבה וזמן לטובת פתיחת בלוג אישי מקצועי. ייתכן שתגידי שאת לא מבינה בזה ושאין לך זמן. אולי חשבת שאינטרנט זה רק לצורך הכרויות, חיפוש עבודה, פתרונות דיור  או משחקים של הילדים. האמת היא שכבעלת עסק עצמאי את לא יכולה להרשות לעצמך להיוותר מחוץ למגרש האינטרנטי. את חייבת להיות מעודכנת ונראית – במרחבים הוירטואלים, לא פחות ואולי אף יותר –במרחבים הפיזיים.

 

אתר בצ'יק

בלוג יכול להוות מעין אתר קטן שקל להקימו (הרבה יותר קל לעומת הקמת אתר רשמי היושב על דומיין שרכשת). כיום ניתן לפתוח בלוג על גבי פלטפורמות רבות, בקלות ובמהירות. ומה כותבים שם? ולמה זה טוב? אם המילה שיווק מדברת אלייך, המשיכי לקרוא...

 

בלוג לטובת מיתוג העסק שלך

המשבר הכלכלי פגע בעסקים רבים, גדולים וקטנים כאחד. לכן, חשוב יותר מתמיד לחזק את הקשר עם ציבור הצרכנים. אם אין לך תקציב ליחסי ציבור, עדיין תוכלי לעזור לעצמך ובכוחות עצמך. אין אפקטיבי יותר מניהול יחסי ציבור ברשת האינטרנט. זה מהיר, זה בחינם ואם יודעים מה לעשות הרי שזה מאוד אפקטיבי. כן, והכול גם מדיד.

 

יתרונות הבלוג

·        פלטפורמה חינמית להפצת מסרים שיווקיים.

·        מתפקד כאתר זמני לעסק.

·        מאפשר כתיבה מהירה וחופשית אודות שירותים ומוצרים של בית העסק שלך.

·        מהווה במה שיווקית לטובת העברת מידע ומתן עצות מקצועיות-צרכניות וכמובן גם חוות דעת.

·        ממתג אותך כמומחית בתחומך – בהתאם לתכנים שאת בוחרת להעלות.

·        לא מוגבל לתכני מלל – ניתן להעלות גם תמונות וסרטונים.

·        מהווה פלטפורמה נוחה לניהול שיחות עם לקוחות קיימים ופוטנציאלים.

·        ניתן להעביר את ניהול הבלוג לאדם חיצוני, במידת הצורך ובהתאם לתקציב הקיים.

 

שלבי הצלחת הבלוג שלך: הקמה והפצה

המטרה בהקמת בלוג וניהולו היא ברורה: הפצת המסרים השיווקיים שלך, הבאת לקוחות ובסופו של דבר תרגום הפעילות להכנסות. בלוג, אגב, גם יכול לקדם אתר שכבר קיים אך זוכה לטראפיק דל. אין סתירה בין השניים.

 

הקמת הבלוג

תוכלי לפתוח בלוג בכל פלטפורמה שתרצי. ניתן לפתוח בלוג על פלטפורמה קהילתית כמו  "קפה דה-מרקר", "תפוז", "נענע10", או כבלוג עצמאי על פלטפורמות כגון: בלוגר ((blogspot.com או וורדפרס (org/(wordpress.com.

בבלוג תידרשי:

·        להעלות ביוגרפיה קצרה אודותייך.

·        להעלות קישורים רלוונטים (לאתר שלך, למקורות מידע קשורים ועוד).

·        לעצב. להעלות לוגו שלך, להתאים צבעים, פונטים וכד'.

·        להעלות תכנים.

לדוגמא, אם מדובר ברופא שיניים, נמצא בבלוג תמונות מהמרפאה, קישור לאתר (אם יש), מועדי קבלת קהל, מאמרים מקצועיים בתחום רפואת השיניים, טיפים מקצועיים לטיפולי שורש, סתימות, יישור שינים וכד'. ואם את קוסמטיקאית - זה הזמן להעלות את הידע שלך בתחומך. אל חשש, מה שהוא סוד מקצועי, אין צורך להעלות. אבל המחשבה צריכה להיות שיווקית: לא לחשוש להתנהל בשקיפות, לשתף, לתת ערך מוסף לגולשות ולנהל איתן גם שיחות, באמצעות מערכת הבלוג שמאפשרת תגובות לתכנים שאת מעלה.

 

הפצת הבלוג

אז יש לך בלוג. מי יודע עליו? ומה עשית כאן בעצם? אחרי שהוא מעוצב ועשיר בתכנים (שאגב,מצריכים רענון שבועי ודינאמי), את חייבת לחשוף אותו בפני כמה שיותר עיניים.

שיטות הפצה אפשריות:

·        שליחת לינק לבלוג שלך לרשימות התפוצה במייל בצירוף בקשה להפיץ הלאה.

·        הוספת קישור לבלוג בחתימה האוטומטית שלך בתכתובות מייל.

·        הצעת תכנים של חומרים מקצועיים שלך לאתרים תמורת קישור לבלוג.

·        התנהלות ברשתות חברתיות, השתתפות בדיונים ובפורומים שונים עם חתימה אוטומטית בכל תגובה. ככל שייווצרו יותר אינטראקציות ייחשפו יותר אנשים לבלוג. תרמת להם? הוספת להם ידע? יש סיכוי סביר שיעקבו אחרי הבלוג שלך וברגע הנכון ירכשו ממך את השירות או המוצר שאת מוכרת.

 

צאי לדרך

אחרי ההקמה וההפצה של הבלוג תידרשי לתפעולו השוטף: הזנת תכנים, תגובות, המשך הפצה. אין מדובר בעבודה סיזיפית של שעות מרובות כל יום. מספיקה חצי שעה או שעה ביום-יומיים, אולי פחות.

כן יש צורך בהתמדה, ראייה לטווח ארוך והבנה שפירות השיווק במדיה חברתית דרך הבלוג נראים מעט מרוחקים, אך הם נופלים בסופו של דבר לידיים והם מתוקים במיוחד.. שתהיה שנה טובה מתוקה!

 

 

 

  ____________________________

תגובות: כיתבי אל האתר                                           שילחי לחברה

 

_____________________________________________