מלחמת המינים – כעת גם באינטרנט ובמדיה החברתית

מאת: אפרת רוזן, מידענית בתחום האינטרנט והטכנולוגיה

 

עוד במדור עבודה:

נטוורקינג

המדריך ל"וורקוהוליסטית"

האושר ככלי ניהולי

מקצוע מושלם?

ניהול והפסיכולוגיה החיובית

אבטלה - הפנאי החדש

להשיג עבודה בזמן מיתון

חושדים שאתם מועמדים לפיטורין?

אות המעסיק המתקדם

עוד על הצלחה בראיון עבודה

לשחות עם כרישה

אנרגיה טובה בעבודה

משפחה או עבודה - קונפליקט

לכוון למטרה

איך נצמצם את פערי השכר בין גברים ונשים

מנהלת בעולם של גברים

זכויות העובדת בטיפולי הריון

האם את מנהיגה?

הורות כבית ספר לעסקים

האם את מנהלת רוחנית?

 

 

 

 

 

רשת האינטרנט חוללה מהפכה באופן שבו אנו מתנהלים בחיי היום יום: התקשורת הבין אישית, הבחירות הצרכניות, המודעות הפוליטית והרגלי הפנאי. צמיחתן של הרשתות החברתיות בשנים האחרונות הביאה לסוג שיח חדש והתנהלות תקשורתית שלא נראתה לפני כן, ונדמה שהמדיה החברתית מותאמת לסגנון התקשורת הנשי המעודד שיחה פתוחה והדדית. מחקרים שנערכו בשנים האחרונות באשר לסגנונות הגלישה של נשים וגברים במדיה החברתית ומידת המעורבות שלהם מחזקים את ההנחה הטבעית שנשים מגלות דומננטיות רבה יותר במרחב החברתי ברשת.

 

תקשורת נשית

הרבה נחקר ונאמר על סגנון התקשורת הנשית בהשוואה לסגנון הגברי. נדמה שמקור לתקשורת הנשית המעודדת שיתוף ברגשות, הקשבה והדדיות וגם העמקה רבה יותר, מגיע כבר משנות הילדות, בציפיות השונות שמוצבות, באופן מודע או לא מודע, בפני הבנות לעומת הבנים. בעולמנו המודרני, בזמן שנשים רבות מקיימות קריירה משמעותית ומגיעות להשגים לא פחותים מאלה של הגברים, היתרונות של השיח הנשי מקנים נקודות זכות, שללא ספק באים לידי ביטוי בהתנהלות ברשתות החברתיות.

 

גברים מול נשים – נוכחות ברשת

הסקר השנתי של Porter Novelli שמצוטט באתר   Feederבכתבה: מלחמת המינים: מי חזק יותר באינטרנט - גברים או נשים? מסתמך על נתוני גלישה של כעשרת אלפים גולשים וגולשות מכמה ממדינות מערב אירופה. על פי הסקר, הנתון הבולט הראשון הוא הנוכחות הרבה יותר של נשים באתרי המדיה החברתית. נשים מגיעות לרשתות החברתיות ברמה השבועית והיומית בכעשרה אחוזים יותר מאשר הגברים – הפרש משמעותי ביותר.

 

באופן מפורט יותר, מסקירה של עשרים האתרים והרשתות החברתיות המובילים בעולם, נשים מובילות בגלישה (למעלה מ – 50 אחוזים) בכ– 17 מתוכם. בכמה רשתות מובילות כמו MySpace  ו- Bebo אחוז הגלישה הנשית מגיע לכמעט שני שליש. בפייסבוק לדוגמא, תמצאו בכל זמן נתון, 57 נשים על כל 43 גברים. למפרסמים ולמשווקים למיניהם הנתונים הללו הם הרבה יותר מאנקדוטה משעשעת – העובדה שנשים שולטות ברשת צריכה להלקח בחשבון בתכנון קמפיינים פרסומיים.

 

איך נשים גולשות?

הנתונים המעניינים יותר של הסקר ושל מחקרי רשת אחרים שנערכו בשנים האחרונות, עליהם ניתן לקרוא בכתבות נוספות באתר feeder, קשורים לסגנון ומאפייני הגלישה הנשית. נראה שגברים נוטים להשתמש ברשת לצרכים פרקטיים, לקידום עצמי או להבעה עצמית ולכן גברים עדיין שולטים בבלוגוספיירה – כותבים יותר בלוגים וגם קוראים יותר בלוגים של עמיתים. נשים מצטיינות בכל מרחב חברתי שמבליט שיחה: מגיבות יותר לתכנים של חברים וחברות ברשת שלהן, משחקות יותר במשחקים שיתופיים ברשת ועוד.

 

גברים ונשים מתייגים עצמם במקומות שונים באמצעות אפליקציות מיקום, אבל נוטים לתייג מקומות שונים. בעוד גברים נוהגים לתייג יותר מקומות שקשורים לבילוי, לקריירה או לאתרי טיול, נשים יתייגו חנויות, עסקים ואירועים חברתיים, כמעין המלצה לחברות הרשת שלהן. מכל אלה עולה השימוש השונה של נשים וגברים ברשת החברתית, המבטא צרכים שונים של כל אחד מהם ואף מראה לחיים האמיתיים: בעוד גברים מחפשים פידבקים והאדרה עצמית, נשים חושבות על הצד השני של הרשת – על התקשורת עם מי שיקרא את הסטטוס או התיוג.

 

   הגיבי על הכתבה                                 מעניין? שילחי לחברה

________________________________________