מיניות אנושית

מאת:  אירית רושין

 

 

עוד מאת אירית רושין:

מיניות מקודשת

מהפיכה במיטה

נשים בשינוי

נשים מתבוננות בעצמן

מקדש מעט

 

 

ועוד:

פניני השראה

 

תרומת הטיפול הפמיניסטי

חתולה על גג פח לוהט

פרפרים

כבוד עצמי

 

 התנהגותם המינית של בעלי החיים מוגדרת על פי מינם. ישנם מיני בעלי חיים

המקיימים יחסי מין תכופים מאד, ישנם המקיימים יחסי מין בתקופת שנה

מסויימת בלבד, ישנם בעלי חיים החיים בזוגות ונאמנים זה לזה כל חייהם, ישנם

החיים בהרמון. למינים השונים של בעלי החיים מגוון רחב של דרכי התנהגות

מינית - אלא שהפרטים שבכל מין פועלים בתוך ההגדרה המינית הקולקטיבית של

בני מינם. כל חיה יודעת מתוך עצמה את מימושה המיני, ובבא יומה כבוגרת היא

מממשת את מיניותה כפי שהיא מוגדרת בתוכה.

 

מינים רבים של בעלי חיים פועלים מינית בחיבור מלא עם הטבע הסובב אותם:

הם מושפעים מתנועת הירח, מתנועת כדור הארץ, מהעונות, מהחום, מן האור,

מכמות המים בסביבתם וכדומה. מצב מסוים של הטבע מפעיל אותם ליציאה

למהלך המיני כשמטרתו ברורה - העמדת דור המשך.

 

המין האנושי לעומת כל מיני בעלי החיים, נראה היום, אחרי אלפי שנות קיומו עלי

אדמות, כמי שעדיין מחפש את דרכו המינית הקולקטיבית. תרבויות שונות ודתות

שונות יצרו סטנדרטים מיניים שנחשבו בעיניהם כנכונים לאדם. כל אדם עם

התבגרו, כפרט בודד בתוך קבוצת בני המין האנושי, ובתוך קבוצת שיוכו התרבותי

נע בשדה המין בתעיה רבת שאלות עצמיות. הוא פועל מינית מתוך התייחסות

למסגרת התנהגותית המוכתבת על ידי התרבות בה הוא חי, אותה הוא מאמץ

לעצמו או דוחה מעצמו ברמה זו או אחרת - איש איש על פי אופיו. ההתייחסות

המינית האנושית האישית מצויה תמיד בדו שיח עם המסגרת מכתיבת הנורמות,

והמסגרת עצמה אף היא משתנה תדיר מתקופה לתקופה וממקום למקום.

 

על פי התנהגותו של האדם על פני כל הדורות, ניכר בעליל שאינו מקושר כלל

לתכתיב התנהגות מינית פנימי קולקטיבי מולד, והשאלה הנשאלת היא: האם

הגנים האנושיים ביסודם מכילים תכתיב מיני קולקטיבי? ואם כן, האם ידענו

אותו ואיבדנו את הקשר עימו בתהליך התפתחותנו, או שמא הוא קיים בתוכנו אך

לא גילינו אותו עדיין? האם ישנה דרך פעולה מינית נכונה למין האנושי, והיא

נסתרת מאתנו בגלל שנים של תכתיבי דת ותרבות, או שמא בניגוד לבעלי החיים

שזכו לתכנות מיני ברור, אנו בני האדם נזרקנו לעולם ללא תכנות מיני מוגדר

ונידונו לחיפוש אישי או קולקטיבי אינסופי.

 

המייחד את המיניות האנושית היא יכולתו של אדם להגיע באמצעות מיניותו

לחיבור אל ידע עליון. הכלי המיני האנושי עבר הסבה מכלי הולדה פשוט לכלי

המאפשר מודעות גבוהה. מכיוון שמהותם הרוחנית של בני האנוש הינה הבאת

ידע אלוהי למימוש בחומר, הפכה המיניות האנושית מכלי לשרות ההולדה בלבד

לכלי שמשרת את ההולדה והידיעה גם יחד.

 

עוצמתו האדירה של חלקו התודעתי של הכלי המיני שלנו גברה על החלק המשמש

ככלי הולדה פשוט. החלק התודעתי עורר בנו צורך להתנסויות מגוונות רבות

ולהפקה של הרבה תוצרים מעבר להולדה. מתוך כך נטשטש התכנות המיני הראשוני

הקולקטיבי שלנו. בני האדם התנתקו מן החוקיות שקיימת בתוכם, זו הפשוטה,

המאורגנת והברורה שמוכתבת על ידי דרישות ההישרדות של הגזע, והם מונעים

בכוח רב על ידי חלקו התודעתי של הכלי המיני. בתוכנו נוצר מאבק בין שני

חלקי הכלי המיני שלנו. מאבק שמתעתע בנו, הופך אותנו למבולבלים וחסרי

אונים מולו ומכורים לו. מצד אחד, אנו מחפשים את השקט הנובע מן הסדר

הפשוט והטבעי של המיניות החייתית המוגדרת, אך מצד שני אני שפוטים של

הסערות, הפגיעות, הריגושים וחוסר היציבות שהאנרגיה המינית שלנו מעניקה

לנו. בני האדם ברובם הגדול אינם מחונכים לדעת את סודו של כלי התודעה

המיני, ולכן הם נענים לו מתוך עיוורון, ומפרשים את ציוויו בדרך מעוותת.

בני האנוש מונעים מתוך עצמם בעוצמה אדירה לחפש משהו, אך בעיוורונם הם

מתרגמים את הצורך הבלתי נלאה הזה לחיפוש ריק אחר עוד ועוד חוויות

ולא כחיפוש אחר הידע שיכולים היו להפיק מהתנסויותיהם. כתוצאה מכך הם

מסתובבים במעגלים, וחוזרים שוב ושוב על אותן חוויות המותירות אותם

חסרי סיפוק ורעבים למשהו נעלם.

 

הנזירים מצאו דרך להפסיק את המאבק בין שני חלקי הכלי המיני - הם בחרו

לפעול רק עם המחצית התודעתית של הכלי המיני ואת המחצית השייכת להולדה הם

בחרו לנטרל לחלוטין. על פי גרסתם הם מגיעים בדרך זו אל החוויה האלוהית

בעודם בגוף אנושי. השאלה העולה כאן היא - האם אכן הם מממשים בדרכם את

המתנה הייחודית שניתנה לאדם? האם ניטרולו של חלק ההולדה מן הכלי המיני

מאפשר להביא את האדם השלם שבתוכם לידי מימוש? והתשובה לעניות דעתי היא

שהדרך שמצאו מונעת מהם לפתור במלאות את חידת החיים אותה אנו מצווים

לפתור עם הגיענו לעולם.

 

המחזור החודשי של האשה, כמו הכלי המיני האנושי כולו, מהותו כפולה - זהו

מחזור ביוץ שמטרתו לאפשר הולדה, וזהו גם מחזור ספיראלי תודעתי.

הימים בהם גופה של האשה מכין את עצמו לקראת פליטת מעטפת הרחם, תקופה

הנחווית על ידי האשה כימים של זעזוע גופני ורגשי, הם ימים בהם תודעתה של

האשה עוברת "טלטול" חזק הפותח בה את דלת מחסן הלא מודע שלה. האשה

נחשפת לגל של ידע הנפלט אל תודעתה. אם היא פתוחה לידע זה, וסופגת את

מסריו, תודעתה מתפתחת. אם אינה פתוחה ללמידה ולהתרחבות יהפוך תהליך

זה לכאב פיזי ורגשי חסר תועלת תודעתית.

 

האשה, אם כן, באמצעות המחזור החודשי שלה, ולאחר מכן באמצעות גלי החום

של תקופת המעבר מתחברת אל ידע רוחני קוסמי ואישי בלא שהיא נזקקת

ללמידה שכלית. היא לא צריכה לקרוא ספרים כדי לדעת אמיתות רוחניות - הן

מצויות בתוכה וזורמות בה. אלא שכדי להעלותם לדרגת חשיבה, ולא להשאירם

אמורפיים ובלתי מוגדרים מילולית, היא זקוקה לקיום יחסים מיניים עם גבר.

האורגזמה, ככל שהיא יותר עוצמתית ומלאת אהבה כך יש בכוחה להעלות למודע

המילולי את הידע הרוחני שזרם בגוף האשה באותו חודש, והוא הופך לנחלתם של

שני בני הזוג, אם אכן התחברו ונפתחו אליו.

 

בעוד בעלי החיים מושפעים מינית על ידי גרמי השמיים בהתגלותם החומרית

(אור, חושך, חום, גאות וכדומה) הרי שבנות האדם מושפעות מגרמי השמיים

בהתגלותם הרוחנית. כלומר, בכל חודש, הידע המוזרם בגופה של האשה קשור

למערך השמיים יחסית לכדור הארץ. בכל שנה, חוזר מעגל המזלות הנע בשמיים

על עצמו, וכך יכולה האשה להעמיק את הידע שלה על פי הנושאים הרלוונטיים

לכל חודש ולהעמיקו משנה לשנה. כך האשה מביאה את הידע הקוסמי לעולם,

והגבר שלה, אם התחבר אליה כראוי יכול להתפתח כמותה.

 

לאהבה מקום נכבד בתהליך זה כי רק חיבור מיני אוהב מאפשר פתיחה מספקת

של התודעה לידע הזורם בגוף. הידע הקוסמי המשתחרר בגוף הנשי הינו ידע בעל

עוצמות אדירות ויש בכוחו לזעזע, להכאיב ולשנות את האשה ואת בן זוגה ולערער

את תפישות חייהם. כדי שידע זה יעבור במלואו ויחדור לתודעה צריך הגוף להיות

פתוח וחסר פחד והתודעה צריכה להסכים להשתנות ולהתרחב. אי אפשר לקבל

ידע אם מפחדים מעוצמותיו. המיניות האנושית, כשמאפשרים לה חופש, הינה

מסע של צמיחת התודעה ופירושו בחירה מלאה בחיים. המיניות האנושית מלמדת

את האדם על עצמו - מי הוא ומהי משמעות חייו, ומזרימה אותו בזרימה אימתנית

ללא שליטתו אל עבר עצמו.

 

האם לאדם תכתיב פנימי כיצד עליו להתנהג מינית? כן. לאדם יש תכתיב פנימי, אך

הוא איננו קולקטיבי. התנהגותו המינית של האדם מוכתבת על ידי נשמתו ולכן

לכל אדם דרך מינית משלו. כל התכתיבים המיניים שאנו מקבלים מן הדתות או

מן החברה אין בכוחן לשרת את האדם כיוון שעל כל אדם מוטלת האחריות לגלות

מהי דרכו הנכונה למימוש מיניותו. על אלו עכבות עליו להתגבר, מאילו דעות

קדומות עליו להשתחרר, מהן האובססיות שלו ובאיזו דרך הוא משמש את

אנרגיית המין כדי להזיק לעצמו.

 

הצורך שלנו להשתחרר מתכתיבי החברה בתחום המיני מתפרש אצל רוב בני

האדם כצורך להילחם את מלחמתו של היחיד בחברה ולהוכיח לה את כוחו.

כאשר אדם שם את החברה ותכתיביה כאובייקט המניע אותו לציית לה או

להשתחרר ממנה, הוא מפספס את הקשר שלו עם נשמתו המבקשת ממנו לגלות

את מיניותו האמיתית. רק השחרור הטוטאלי מן הדו שיח המתמיד עם המסגרות

החברתיות המכתיבות לנו את דרכנו המינית פותח בפנינו את הדלת להתבוננות

בסודות אנרגיית המין שלנו וליצור שלום בין שני מרכיביה. אז אנו פנויים

לפרוק מעלינו את הפחדים הקשורים עם עוצמתה של האנרגיה המינית - עוצמה

המתפרשת אצלנו ככוח רע ומסוכן - ולפגוש את קדושתה של אנרגיה זו ואת האמת

שהיא מביאה בתוכה.

  
______________________________

 מאת אירית רושין, אמנית ומורה רוחנית.

מפתחת השיטה הטיפולית "מודעות עצמית באמצעות הגוף", והדרך הרוחנית

"בדרך לאדם שלם".

רחוב התע"ש 26 דירה 44 א.ת. כפר-סבא טלפון 09-7662177
כתובת למכתבים: ת.ד. 2175 כפר-סבא 44641.

www.iritrushin.com

 

  בואי לדבר על זה בפורום פמיניזם ושיוויון
________________________________________________________