הפרלמנט שלנו: מאמרי מערכת מאת הגולשות

כאן יתפרסמו מאמרים מפרי העט של הגולשות - יש לך דעה? הביעי אותה!

 

אוצו, שמוליק קורא לכם

מאת: חנה בית הלחמי

17.2.05

 

 עוד כתבות ב"פרלמנט שלנו"

 

 ארכיון המאמרים

  פורומים

  יעוץ

 טיפים

 הבריאות שלך

 

עוד על צרכנות

"בית הנבחרות" עיתון פוליטי

 על המאבק של החד-הוריות

תרומת הטיפול הפמיניסטי

 

הזמר אריאל זילבר הצליח לגייס, בתכנית הבוקר בערוץ 10, 4-5 סיסמאות ולדקלם אותן בלי להתבלבל. מפתיע לטובה.

 

שמוליק כבר לא מדדה בחינניות מעל במות השמאל החילוני, אלא חוצה את הגבול (הלגיטימי של מדינת ישראל)  על מנת להביע הזדהות מעשית עם תושבי גוש קטיף. אצלי בבית הם נקראים גוש חטיף, על משקל המחטף והחטיפה של מה שאינו שלהם, אינו שלנו, אין לנו זכות בו והמחטף שלהם מסכן את כולנו. אז מעתה, זה שמם כאן במאמר.

 

מי שלא הבינו, שמוליק הוא אריאל זילבר, אחד משני האריאלים הנאורים שהביעו בזמנו את שאט הנפש שלהם ממשכב זכר ומהתרבות החילונית, רק שהראשון לא הספיק להגיע בחייו למעבר הגבול ברפיח והשני כבר שם. הוא הופיע, חינני כתמיד וזחוח מתמיד, מפזר סיסמאות של המתנחלים כאנדר-דוג של החברה הישראלית, מתגאה בסווטשירט כתום שרכש במיטב כספו (50 ₪ בדוכנים) ותוקף בשפה עילגת את הדמוקרטיה שאינה מתחשבת במיעוט היושב בגוש חטיף.

 

יש בשורה בהופעתו ודבריו של אריאל זילבר. ראשית, אוכלוסיית המיעוט ההזוי והקיצוני הזה, שלרגע הצליחו ליצור בחברה הישראלית רושם של קבוצה אליטיסטית שעל פיה יישק דבר (ובמיוחד ישקו תקציבים, לרווחתם ההדוניסטית של המתיישבים עצמם), חזרה למימדיה הטבעיים. הם מיעוט, ולמרות קובלנתו הלא רהוטה של אריאל זילבר, דמוקרטיה היא עדיין שלטון הרוב.

 

הבשורה השנייה בהופעתו של זילבר, הסאב-טקסט של דבריו, היא ברמת ההתגייסות של החברה היושבת בתוך גבולותיה הלגיטימיים של מדינת ישראל, למען המתנחלים. זילבר נשאל בראיון האם עבר עם משפחתו. אז זהו, שלא. המשפחה נשארת במקום בטוח וגם הוא עצמו יבקר בהתנחלות רק 3 פעמים בשבוע. זמר-המיית-הגוש תרץ את ההחלטה בכך שמשפחתו נדדה מספיק בחייה. אז אם היא נדדה כל כך הרבה – מה היא עבורם נדידה נוספת, החשובה והערכית שבהן למען גאולת העם וגבולותיו? אני משערת שהדעה אינה אחידה במשפחת זילבר. וגם שם אין "התחשבות דמוקרטית בצרכי המיעוט". עובדה, הם בצפון, הוא מטייל לגוש חטיף.

 

לפני מספר שנים, הייתי מעורבת בפעילותה של עמותת הלל לסיוע ליוצאים בשאלה. אריאל זילבר התנדב (בשקיקה, למיטב זכרוני) להופיע בכינוס פנימי של העמותה ואף אמר מילים חמות מהבמה על חשיבות עשייתה. לעמותת הלל מגיעים גם יוצאי הקהילות החרדיות וגם יוצאי הציונות הדתית, המתחרדת. הרכב הקהל ומקורותיו היה ידוע לו.

 

אני משערת שהוא שינה את דעתו מאז. בדמוקרטיה, זה מותר. רק רציתי לספר את הסיפור הקטן הזה לתושבי גוש חטיף. כמו שסבתי ז"ל הייתה מציינת ביובש עם קמצוץ הומור על אדם כזה: קניתם לכם מפטיר.  

 

 _______________________________

מתנגדת? מסכימה? יש לך דעה משלך?

הגיבי על הכתבה. הכתבות המתאימות ביותר יתפרסמו באתר.

 

תגובה:

כמו תמיד גם הפעם אהבתי את המאמר ומסכימה עם כל מילה שלך.

אני מתביישת בתגובות ומשתוממת האם 90 אחוז מהצבור הוא בעל רמה אינטלקטואלית נמוכה ובעל דיעות פוליטיות ימניות קיצוניות? לפי הסקרים הבנתי שלא כך.
או שמא באתר זה משתמשים אנשים אלו?
על כל פני את מקבלת את העידוד שלי.
המשיכי במלאכתך ועל כך נתונה לך תודתי.
בברכה, רותי
 

_____________________________________________