מדור הייעוץ העיסקי-שיווקי

איך לשווק את המוצר שלכן, את היוזמה העסקית שלכן או את עצמכן?
שאלות בנושאי שיווק תעננה כאן ע"י חנה בית הלחמי, יועצת שיווק

חנה בית הלחמי

 

שילחי שאלה לחנה

 

חזרה למדור הייעוץ השיווקי

עוד יעוץ שיווקי:
  איך יוצרים את השוק שלי?

 איך משיגים כסף?

 יציאה מעבדות לחירות

 איך עושים קבוצת מיקוד לספר?

 איך עוזבים ביטחון כלכלי כדי להגשים את עצמי כאמנית?

 איך משווקים את האמנות שלי?

 איך פונים לשוק האימהות החדשות?

 איך משווקים מוצר מדף?

"האם לרכוש כלים ברשת - או לפנות ישירות למשווק?"

שאלה:

שלום חנה!

יצרתי "שעשועי אקטואליה" – משחקי חברה על נושאים אקטואליים.

 

אני מעוניינת לשווק את הפעילות הזו לפנויים-פנויות, לפנסיונרים צעירים ולחוגי בית.

האם כדאי לי לרכוש כלים לשיווק עצמי ברשת או לפנות למשווק שזו התמחותו.

 

כיצד לשווק את הפעילות?

 

אשמח להמלצתך

סמדר

 

תשובה:

סמדר שלום,

 

ראשית ברכות על היוזמה. לשאלתך – כיצד לשווק את השעשועונים – הייתי מציעה להתחיל מבדיקת שוק קטנה: מה קיים בשוק וכיצד זה משווק. כמו כן – להציב יעדים ברורים ומדידים (בזמן ובהיקף המכירות) ולבחון מהי הדרך שמקדמת אותך אליהם.

 

בתפיסת השיווק שלי, אין תחליף לרכישת מיומנויות וניסיון בשיווק ישיר, שכן ללא ההתנסות הזו – לא תדעי לבחון כמו שצריך את התאמת המשווקים החיצוניים, לא תהיי חשופה לשוק ולהזדמנויות שצצות בו, ותתקשי לבקר את מי שמשווקים עבורך. בשיווק, חשוב להיות "מומחית" במה שאת נותנת לאנשים לעשות עבורך. לכן, אם את שואלת אותי, הרי שאני ממליצה להתחיל משיווק ישיר, ללמוד את השוק ולקבל החלטות בהמשך.

 

כעסק קטן, ממילא תמהיל עבודתך יהיה מורכב תמיד הן מעבודה ישירה והן מעבודה דרך מתווכים. בכל מקרה, כשאת נתקלת בהתלבטות מעין זו, אני מציעה להעלות אותה על טבלת מחיר ותמורה של שתי האפשרויות. הטבלה היא כלי, המאפשר לראות בעיניים מהם היתרונות והחסרונות של כל נתיב עבורך.

 

החלטתך מונעת לכאורה ממניע כלכלי (באיזו דרך אמכור יותר) אולם היא לא רק כלכלית, היא אסטרטגית: מה יאפשר לך להגיע למטרותיך, שהכלכלית היא רק אחת מהן.

 

בהצלחה,

חנה בית הלחמי

יועצת שיווק ואסטרטגיה, מנחת קבוצות ומאמנת ארגונית-מגדרית

 

  ______________________________

שילחי שאלה לחנה בית הלחמי

_____________________________________