מדור הייעוץ העיסקי-שיווקי

איך לשווק את המוצר שלכן, את היוזמה העסקית שלכן או את עצמכן?
שאלות בנושאי שיווק תעננה כאן ע"י חנה בית הלחמי, יועצת שיווק

שילחי שאלה לחנה

חזרה למדור הייעוץ השיווקי

עוד יעוץ שיווקי:
 האם כדאי למכור בזול?

 איך הופכים את התחביב לעסק?

 איך יוצרים את השוק שלי?

 איך משיגים כסף?

 יציאה מעבדות לחירות

 איך עושים קבוצת מיקוד לספר?

 איך עוזבים ביטחון כלכלי כדי להגשים את עצמי כאמנית?

 איך משווקים את האמנות שלי?

 איך פונים לשוק האימהות החדשות?

 איך משווקים מוצר מדף?

 איך מתחילים עסק לילדים בשילוב אמנות?

"האם יש נוסחה לחשב השקעה בפירסום ביחס להכנסה?"

 

שאלה:

חנה שלום,

 

מעניין אותי לדעת אם יש "נוסחה" להשקעה בפרסום ביחס להכנסה. כי ההיצע רב ואף פעם אנחנו לא ממש יודעים מה לעשות ביחס לזה.

 

 תודה,

קמה
 

תשובה:

קמה, שלום לך.

 

יש שיאמרו לך שיש נוסחה, אולם בפועל הנוסחה משתנה ויש לה מדד אחד מרכזי - מדד הכדאיות. המדד הזה נמדד באפקטיביות של ערוץ הפרסום, כמה הכנסות הערוץ יכול להביא לך ומה מידת הודאיות או אי הודאיות שבתמורה הזו. כלומר, השקעה של 10,000 שקל במודעה שחשופה למליון קוראים כדאית לך רק אם הקוראים הללו הם קהל היעד שלך. ה"דיל" אינו בעלות חבילת הפרסום שלך אלא במיקוד והאפקטיביות שלה. המדד לפרסום טוב הוא עליה עקבית (גם אם מתונה) במכירות ובהתקשרויות בעקבות הפרסום.

 

בגישה זו, מדיניות הפרסום שלך מוכתבת מהגדרת היעדים וקהלי היעד שלך. אם את זוכרת כל הזמן את אלו ומציבה מדד ויעדים לכל השקעה בפרסום, מהר מאוד תמצאי בעצמך, במתואם לתחום העיסוק ולעסק שלך, מה עובד עבורך ושווה השקעה, ומה לא.

 

בהצלחה,

חנה


 
  ______________________________

שילחי שאלה לחנה בית הלחמי

_____________________________________