מדור הייעוץ העיסקי-שיווקי

איך לשווק את המוצר שלכן, את היוזמה העסקית שלכן או את עצמכן?
שאלות בנושאי שיווק תעננה כאן ע"י חנה בית הלחמי, יועצת שיווק

שילחי שאלה לחנה

חזרה למדור הייעוץ השיווקי

עוד יעוץ שיווקי:
 יש לי מרפאה אלטרנטיבית. איך מוצאים לקוחות?

 איך כותבים תכנית עיסקית?

איך מתחילים באירגונים גדולים?

 האם כדאי למכור בזול?

 איך הופכים את התחביב לעסק?

 איך יוצרים את השוק שלי?

 איך משיגים כסף?

 יציאה מעבדות לחירות

 איך עושים קבוצת מיקוד לספר?

 איך עוזבים ביטחון כלכלי כדי להגשים את עצמי כאמנית?

 איך משווקים את האמנות שלי?

 איך פונים לשוק האימהות החדשות?

 איך משווקים מוצר מדף?

 איך מתחילים עסק לילדים בשילוב אמנות?

"איך משווקים  דיסקים של טיולי רכב?"

 

שאלה:

חנה שלום
שמי אורית לוי ראיתי את הפורום שלך "בדרך למעלה" מתוך סקרנות הקשתי את השם שלך בגוגל וכך גיליתי דברים מעניינים נוספים עלייך.
אני מתגוררת בגליל עליון, אם חד הורית מבחירה, במקצועי מורת דרך, מצאתי את עצמי זמן קצר אחרי הלידה מובטלת.


עברתי קורס יזמות של מט"י ובעזרתם פיתחתי מוצר חדש שיצא לאור לפני מספר ימים: דיסק טיול לרכב, טיול בין ראש פינה למטולה, כולל 8 אתרים בהם הכניסה ללא תשלום. הדיסק כולל הכוונות מידע על אתרים וסיפורים. לדיסק נלווה מפה וחידון הקריין מנחם פרי. השאיפה שלי להתמקד בבניית דיסקים נוספים בגליל ובכלל.


על מנת להתפנות לכך אני מחפשת אנשי שיווק - מכירות שימכרו את המוצר לועדי עובדים, רשתות, אתרי אינטרנט, פרילנסרים שזהו מקצועם, בחיפושים שלי באינטרנט לא מצאתי. אשמח לשמוע ממך אם את יודעת כיצד לעשות זאת וכן מהי העמלה המקובלת, אשמח לכל טיפ ועצה.  בנוסף אני רוצה לשווק לצימרים ובתי הארחה בגליל העליון. מהנסיונות הראשונים שלי הבנתי שהדבר בעייתי ואאלץ לעשות זאת בקונסיגנציה, דבר שמסרבל את תהליך המכירה.
 

אשמח לתשובתך במכתב חוזר
חג שמח
אורית

      

תשובה:

אורית שלום, 

אני לא מכירה את ענף התיירות די צרכי, אך אנסה לענות לך מידע שיווקי כללי ביותר. ראשית - היכן מתבצעות המכירות בענף? אם ניתן לעצב עטיפה אטרקטיבית לדיסק שפיתחת ולמכור אותו על מדפי חנויות תיירותיות באיזורי התיור הרלוונטיים, הרי שכל שעלייך לעשות הוא לשלוח לחנויות הללו פלייר נאה, להתקשר לאחר מכן, לתאם פגישות ולמכור להם את המוצר. אם את מכירה, ממעורבותך בתחום, מספר חנויות כאלו - אני מציעה שתשאלי את בעליהן מי המפיצים שמביאים להם סחורה בעלת מאפיינים או קהל יעד דומה, מי מבין המפיצים חביב עליהם יותר (המושגים מסחריים, מדובר במפיץ אמין וידידותי יותר) ולמי הם ממליצים שתפני. כך, תוכלי אולי למכור לאיזורים הרחוקים מביתך, דרך מפיץ.

 

לשם כך, עלייך לתמחר את המוצר ולקבוע שלושה מחירים: הנמוך מביניהם למפיץ, הבא בתור לחנות והגבוה מביניהם ללקוח הסופי. כדי לדעת מה המכפלה על פיה מחושבים המחירים, אני מציעה גם כן לראיין בעלי חנויות המוכרים לך. בשוק הקימעונאי, מדובר בהרבה מקרים על מחיר עלות + 20-40% למפיץ, מחיר מפיץ + 20-40% לחנות, כשמכפלת החנות יכולה להגיע עד כדי עלות החנות כפול 2.2 (הכפלת עלות החנות + מע"מ).

 

חשוב גם שתקבעי לעצמך מחיר רצפה תחתיו את לא מוכנה למכור לאף גורם  ושתנסי לייצר מחיר אחיד ללקוח הסופי בכל חלקי הארץ (אולי אף מודפס על המוצר עצמו).

אני מצרפת לך שני קישורים מהאתר nihul.com:

תמחיר

http://www.nihul.com/topics/e201.htm

תכנון השיווק

http://www.nihul.com/topics/e189.htm 

בהצלחה,

חנה

  ______________________________

שילחי שאלה לחנה בית הלחמי

לחנה שלום רב 

בקשר לדרך השיווק של אורית לוי שפיתחה את דיסק הטיולים

אני מוכנה לעזור לה לשווק את המוצר, אם היא תוכל ליצור אתי קשר דרך אימל זה

ברכת שלום כהן רחלי  

alt10@netvision.net.il

______________________________________