מדור הייעוץ העיסקי-שיווקי

איך לשווק את המוצר שלכן, את היוזמה העסקית שלכן או את עצמכן?
שאלות בנושאי שיווק תעננה כאן ע"י חנה בית הלחמי, יועצת שיווק

שילחי שאלה לחנה

חזרה למדור הייעוץ השיווקי

עוד יעוץ שיווקי:
 יש לי מרפאה אלטרנטיבית. איך מוצאים לקוחות?

 איך כותבים תכנית עיסקית?

איך מתחילים באירגונים גדולים?

 האם כדאי למכור בזול?

 איך הופכים את התחביב לעסק?

 איך יוצרים את השוק שלי?

 איך משיגים כסף?

 יציאה מעבדות לחירות

 איך עושים קבוצת מיקוד לספר?

 איך עוזבים ביטחון כלכלי כדי להגשים את עצמי כאמנית?

 איך משווקים את האמנות שלי?

 איך פונים לשוק האימהות החדשות?

 איך משווקים מוצר מדף?

 איך מתחילים עסק לילדים בשילוב אמנות?

"איך לשווק גן ילדים באופן אפקטיבי יותר?"

 

שאלה:

חנה שלום

 

השבוע גיליתי את האתר המקסים, אני לא מפסיקה לקרוא בו.

שמי אורית, אני גננת מוסמכת, בעלת תואר בחינוך, אם לשני ילדים.

לאחר שילדתי את בני הבכור החלטתי להקים משפחתון משלי. תחילה פתחתי בביתי ולאחר שנה וחצי החלטתי להפריד את העסק מהבית שלי.

ב- 4 השנים הראשונות הצלחתי למלא את המשפחתון, יחסית ללא מאמץ (כנראה בגלל מיעוט משפחתונים פרטיים שהיו בשכונה, כלומר התחרות הייתה קלה). הצלחתי למלא את הגן באופן שיפרנס בכבוד אותי ואת משפחתי.

בשנתיים האחרונות הוקמו הרבה משפחתונים בשכונה והתחרות נהייתה קשה יותר. הגן לא התמלא, וכמעט ולא משתלם להחזיק מבנה שלם לגן.

ברצוני לציין שאני עושה עבודה יסודית ונפלאה עם הילדים. הגן גדול ומרווח (לעומת גנים שפועלים בתוך בית), מושקע, אסתטי.

מתסכל אותי שגנים אחרים, פחות איכותיים, ומקצועיים, מלאים.

הורים באים לראות את הגן, אך אני לא מצליחה "לקנות" את ההורים לשביעות רצוני. 

כנראה שהשיווק שלי לא מספיק טוב.

מה את יכולה לייעץ לי לעשות? איך לשווק את הגן?      

 

 

תשובה:

שלום רב לך,

 

כשאנחנו משווקות מוצר או רעיון, אנחנו משווקות בעצם את עצמינו. לכן, מה שתקני ביוקר ממשווקת אחת שמשווקת את עצמה "כמו מליון דולר", לא תקני בזול מאחרת, שעושה עלייך רושם פחות טוב. כלומר, ייתכן ויש מעצור או בעייה בשיווק העצמי שלך, שמונע ממך את העברת המסר ו"רכישת לב ההורים" כשאת מציגה את היתרונות הבולטים שיש לגן שלך על פני גנים אחרים באיזור.

 

לא כתבת מספיק על האופן שבו את משווקת, לכן אני לא יכולה לתת כאן עיצות קונקרטיות לשיפור. מה שכן, אני מציעה לקרוא ולתרגל כמה שיותר על פי ספרה המצויין של פגי קלאוס - "אומנות השיווק העצמי" בהוצאת אופוס. הספר מעניק סדרה של שאלות ותרגולים שאת יכולה לעשות גם מול בני משפחה וחברים, משום ש"למכור את עצמך" בבית, בעבודה, במשפחה ובקהילה, זה אותו הדבר בעצם: הכל נסמך על היכולת האישית שלך לספר, לפאר, לאתגר, להניע, לגרום לאחרים רצות להתחבר אלייך.

 

כמו כן, הייתי מציעה לגלות מעורבות גבוהה באתרי אינטרנט ובפורומים המיועדים לגננות ולהורים, לשאול מה עושות גננות אחרות ואיך הן עושות את זה, ללמוד מקריאת תגובות הורים מה הם מעדיפים ומה "מדליק" אותם. אולי כדאי גם להעביר שאלון בין הורי הגן השנה, אפילו אנונימי, ולקבל ביקורת בונה שתאפשר לך לשפר ולתקן ליקויים. זכרי, שאם קשה למכור בעולם תחרותי - הרי שקשה כפליים כשמדובר בקהל יעד של הורים שאמורים להפקיד בידייך את היקר להם מכל. במצב כזה, כל ההיסוסים והלבטים גוברים. לכן, משימת השיווק שלך היא לא פשוטה, חשוב שתעריכי את הצלחתך בה עד כה ותשקיעי מאמץ רב בהתעדכנות מתמדת כדי לקטוף את פירות עבודת השיווק העצמי שלך גם בשנים הבאות.

 

ואם קשה לך - עומדת בפנייך אפשרות מצויינת של אימון אישי, הממוקד בליווי וחונכות לאורך תהליך השיווק ומילוי הגן, עד שתחושי שהאתגר מאחורייך, או לחלופין - לקחת קורס העצמה, קורס יזמות או קורס שיווק שיסייעו לך לעמוד במשימה בהצלחה מירבית.

 

בהצלחה,

חנה

  ______________________________

שילחי שאלה לחנה בית הלחמי

_____________________________________________