מדור הייעוץ העיסקי-שיווקי

איך לשווק את המוצר שלכן, את היוזמה העסקית שלכן או את עצמכן?
שאלות בנושאי שיווק תעננה כאן ע"י חנה בית הלחמי, יועצת שיווק

שילחי שאלה לחנה

חזרה למדור הייעוץ השיווקי

עוד יעוץ שיווקי:
1.
רוצות לפתח מיזם בתחום ההסעדה (קייטרינג)
2.
איך משווקים סדנה?
3.
ליצן-קוסם מחפש קהל
4.
כתבתי ספר: איך מגיעים לקהל?
5.
האם להתפשר או להתפזר?
6.
איך מתחילים?
7.
איך משווקים יעוץ והדרכה למיניות?
8.
איך מתחילים עסק חדש בלי כסף?
9.
יש לי מרפאה אלטרנטיבית. איך מוצאים לקוחות?

10. איך כותבים תכנית עיסקית?

11. איך מתחילים באירגונים גדולים?

12. האם כדאי למכור בזול?

13. איך הופכים את התחביב לעסק?

14. איך יוצרים את השוק שלי?

15. איך משיגים כסף?

"איך כותבים ברושור פירסומי?"

 

שאלה:

חנה היקרה,

אני מנסה להקים עסק חדש שמתבסס על שיווק של מחקרים קליניים באירופה. הצעד הראשון שלי היא ליידע את חברות היעד על קיומה של החברה בהולנד שאותה אני משווקת תמורת עמלה. יש לי ניסיון עשיר בניסויים קליניים ומעט בשיווק. הייתי שמחה אם תוכלי לקרוא את המסמך המצורף שאני רוצה לשלוח ולהאיר את עיני בדבר שינויים אפשריים למכתב לצורך ברושור של החברה וכרטיס ביקור שלי.

בתודה מראש

ד"ר מ.ג.

 

תשובה:

שלום ד"ר מ.ג.,

קראתי את הנייר השיווקי שלך, בהנאה רבה. הוא ענייני, אינפורמטיבי, יודע לשבח את יכולות החברה אותה את מייצגת. יחד עם זאת - כמה הערות:

  1. לשון זכר:  הפנייה שלך היא בלשון "אתה" - מנהל נכבד, אתה צריך, אתה לא מתפשר, אתה דורש. יש שני הבטים להתנסחות הזו: אחד, עצם היותך אישה מחייב אותך, אתית,  להתייחס גם אל נשים כאל קהל יעד. שני, לו הייתי, נניח, מנהלת חברת קוסמטיקה המעוניינת לנהל ניסוי קליני לפיתוח חדש - הייתי מסיטה מייד את הברושור שלך לערימת ה"לא מעניינים" - חבל להפסיד כך לקוחות. אני מציעה לך לכן לפנות בשפה המתייחסת הן לנשים והן לגברים, לעיתים בלשון רבים ולעיתים במילים שניתן לייחס לשני המינים.

  2. ניסוח: חשוב לשמור על איזון בין ישירות לפטרנליזם (שלעיתים לא מתקבל טוב אצל לקוחות פוטנציאליים). במידת האפשר - להחליף משפט שלילה במשפט חיוב, להשתדל שהמילה "לא" תופיע - אם בכלל - רק פעם אחת במשפט. להמעיט בקביעת צרכי הלקוח - לעיתים ניתן להמיר את האמירה בדבר צרכי הלקוח, לאמירה חיובית של יכולת או העדפת הבחירה שלו/ה בטוב ביותר הקיים בשוק. יש הרבה חלופות לנושא "לא מוכן לשלם מחיר גבוה" - כגמו למשל "את/ה מקפיד/ה על יחס עלות/תועלת מיטביים" ואפילו לומר באופן ישיר ואמיתי: אנחנו נגבה ממך את המחיר הכדאי ביותר בשוק. ביטויים ישירים-אךשיווקיים כמו "מחיר תחרותי באיכות ביצוע מהגבוהות בשוק", או איזכור העובדה שהחברה ההולנדית היא דינאמית ולא תגבה מהלקוח תקורה מיותרת, יכולים גם הם לעבור.

 

אני חושבת שעשית פה עבודת Marcom טובה - והשמיים הם הגבול. תזכרי רק להתנסח כך, שגם את היית שמחה לקבל את הברושור ונותנת לו עדיפות גבוהה.

 

בהצלחה,

חנה

  ______________________________

שילחי שאלה לחנה בית הלחמי

_______________________________________