מדור הייעוץ העיסקי-שיווקי

איך לשווק את המוצר שלכן, את היוזמה העסקית שלכן או את עצמכן?
שאלות בנושאי שיווק תעננה כאן ע"י חנה בית הלחמי, יועצת שיווק

שילחי שאלה לחנה

חזרה למדור הייעוץ השיווקי

עוד יעוץ שיווקי:
1.
רוצות לפתח מיזם בתחום ההסעדה (קייטרינג)
2.
איך משווקים סדנה?
3.
ליצן-קוסם מחפש קהל
4.
כתבתי ספר: איך מגיעים לקהל?
5.
האם להתפשר או להתפזר?
6.
איך מתחילים?
7.
איך משווקים יעוץ והדרכה למיניות?
8.
איך מתחילים עסק חדש בלי כסף?
9.
יש לי מרפאה אלטרנטיבית. איך מוצאים לקוחות?

10. איך כותבים תכנית עיסקית?

11. איך מתחילים באירגונים גדולים?

12. האם כדאי למכור בזול?

13. איך הופכים את התחביב לעסק?

14. איך יוצרים את השוק שלי?

15. איך משיגים כסף?

16. יציאה מעבדות לחירות

17.  איך עושים קבוצת מיקוד לספר?

18. איך עוזבים ביטחון כלכלי כדי להגשים את עצמי כאמנית?

19. איך משווקים את האמנות שלי?

20. איך פונים לשוק האימהות החדשות?

21. איך משווקים מוצר מדף?

22.  איך מתחילים עסק לילדים בשילוב אמנות?

 

עוד ב"הדרך למעלה:

התפתחות

טיפים

בריאות

עסקים

"איך משיגים לקוחות בשוק התחרותי של הרזיה ודיאטה?"

 

שאלה:

חנה שלום,

אני דיאטנית קלינית בעלת ניסיון רב. לאחרונה אני מסיימת לימודים של 5 שנים בפסיכותרפיה ורוצה לשלב את שני התחומים בטיפול הרזיה בגישה הקרויה הרזיה ללא דיאטה.

אשמח מאד לקבל ממך טיפים להתחלה – איך משיגים לקוחות בשוק המאד תחרותי של הרזיה ודיאטה –אשמח לכל עצה.

המדור שלך מצוין ועוזר מאד.

בברכה, בלה


תשובה: 

בלה שלום,

בדיוק בימים אלו אני קוראת ספר, ושמו "הטאו של המנהיגות" מאת מקס לנדסברג, סדרת "עניין", הוצאת ויויד.

אני מציעה בחום להתחיל ממנו.

 

כל הכללים, החוקים, הרעיונות והטכניקות הקשורים לשיווק עצמי ולשיווק רעיון יכולים לחול גם עלייך, אולם יותר מכל - בתחום הדיאטות - המצליחות הן אילו שמונעות ע"י חזון יוקד, יודעות לחולל מוטיבציה עצומה בכל מי שסביבן ופועלות כבעלות כריזמה וכסוחפות-קהל. רק לפני מספר ימים, כשביקשתי לשריין אודיטוריום מסויים לארוע שיווקי, נאמר לי שהוא תפוס באותו היום ע"י אחת מכוהנות הדיאטה, שמעבירה בו אחת לחודש ערב סוחף ומרגש ל- 399 איש ואישה (כמספר הכסאות באולם).

חזון, כריזמה, מוטיבציה - הן תכונות נלמדות. הייתי אומרת, מעבר להיותן תכונות אישיות נלמדות - הן תכונות שיווקיות נלמדות. גם אם את צנועה יותר, מעמיקה ומקצועית ועוד כהנה וכהנה מעלות שגורמות לך לחשוב שהגישה של הנעת וסחיפת קהל הלקוחות אולי אינה מתאימה לך - את יכולה, ודי בקלות. זה אינו עומד בסתירה לעבודה עם קבוצות קטנות, עבודה פרטנית, פרסום מאמרים ופינות "תזונה ודרך חיים" בעיתונים, פתיחת מכון לחיים נכונים, עבודה עם קופות חולים ועוד כהנה וכהנה פעילויות מקצועיות מאוד - העומדות בקריטריון המקצועי הגבוה של  מי שמחברת גוף ונפש ויודעת להוביל בעזרת פסיכוטרפיה (שגם היא סוג של הנעה והחדרת מוטיבציה) את בני האדם ובנות החווה סביבך לאיכות חיים טובה יותר.

 

הרשי לי להיות מהראשונות המזדהות עם תחום העיסוק שלך: אני אישית חיה חיים של רזון ללא דיאטה מתוך התכוונות מלאה, כדרך חיים, כל חיי. אני חושבת שהגישה נפלאה ויש לך יתרון תחרותי עצום על דיאטות ה"זבנג וגמרנו", המזיקות ברובן הן לגוף והן לנפש, יוצרות תחושת לוזריות מתמדת אצל מי שלא מצליחים/ות לשמור מומנטום של הרזייה (כי ממש אי אפשר רק עם דיאטה) ומנציחות שוק מסחרי שיעשה הכל כדי שלא יגזלו ממנו את התרנגולת שמטילה ביצי זהב, כלומר שלא יהפכו לו את השמנים לרזים-תמידית פתאום. נכונה לך התמודדות לא פשוטה במרחב התחרותי והשיווקי הזה ודווקא הכריזמה והמוטיבציה הן התכונות שחשוב לכן שתפתחי ותעמיקי. 

כדאי לבחון אולי את האפשרות, בין שאר ערוצי השיווק, להחדיר את גישתך ממקום מאוד ראשוני לשוק - מבתי הספר, מנוער, מצעירים. לקופת חולים מכבי יש תכנית תזונה (מזעזעת - שאישית יצאתי נגדה, אף לעיתונות) אותה הם מעבירים ביחד עם משרד החינוך בבתי ספר. שווה לפנות אליהם ולקופות חולים נוספות. כמו כן - קופות החולים משקיעות לא מעט במניעה, כולל קמפיינים, חוגים והרצאות בנושאים הקשורים לחיים בריאים יותר. תפני למחלקות ההדרכה שלהם. מתן הרצאות והשתתפות בקמפיינים כאלו הם גם בבחינת השקעה בפרסום ויחסי ציבור וגם שורה מכובדת לדף קורות החיים שלך.

שווה להציע גם הרצאות למתנ"סים, מועדוני נוער ואפילו מועדוני קשישים המקיימים חוגים והרצאות לחבריהם.

 

בהצלחה רבה,

נשמח לסייע גם בהמשך הדרך,

חנה בית הלחמי

 

______________________________

שילחי שאלה לחנה בית הלחמי

__________________________________________