מדור הייעוץ העיסקי-שיווקי

איך לשווק את המוצר שלכן, את היוזמה העסקית שלכן או את עצמכן?
שאלות בנושאי שיווק תעננה כאן ע"י חנה בית הלחמי, יועצת שיווק

שילחי שאלה לחנה

חזרה למדור הייעוץ השיווקי

עוד יעוץ שיווקי:
1.
רוצות לפתח מיזם בתחום ההסעדה (קייטרינג)
2.
איך משווקים סדנה?
3.
ליצן-קוסם מחפש קהל
4.
כתבתי ספר: איך מגיעים לקהל?
5.
האם להתפשר או להתפזר?
6.
איך מתחילים?
7.
איך משווקים יעוץ והדרכה למיניות?
8.
איך מתחילים עסק חדש בלי כסף?
9.
יש לי מרפאה אלטרנטיבית. איך מוצאים לקוחות?

10. איך כותבים תכנית עיסקית?

11. איך מתחילים באירגונים גדולים?

12. האם כדאי למכור בזול?

13. איך הופכים את התחביב לעסק?

14. איך יוצרים את השוק שלי?

15. איך משיגים כסף?

16. יציאה מעבדות לחירות

17.  איך עושים קבוצת מיקוד לספר?

18. איך עוזבים ביטחון כלכלי כדי להגשים את עצמי כאמנית?

19. איך משווקים את האמנות שלי?

20. איך פונים לשוק האימהות החדשות?

21. איך משווקים מוצר מדף?

22.  איך מתחילים עסק לילדים בשילוב אמנות?

 

עוד ב"הדרך למעלה:

התפתחות

טיפים

בריאות

עסקים

"אני רוצה להתחיל לעבוד כעצמאית. איך יוצאים מאבטלה של 3 שנים?"

 

שאלה:

שלום וברכה,
שמי גל, אני גרה בדרום.
לצערי הרב, אני לא עובדת כבר 3 שנים מאז שילדתי את בני. הציעו לי הצעות עבודה, אבל בגלל שרוב העבודות שהציעו לי הם  שעות נוספות או משמרות, סירבתי כי בערב אני רוצה להקדיש זמן לבני.

אני מיסטיקנית ופרסמתי את עצמי בעיתון, אבל אנשים לא מתקשרים אלי.
אני גם מעצבת אתרים ובניתי כמה אתרים ושלחתי לחברות ולא קיבלו אותי. אז, אני כבר לא יודעת מה לעשות? אודה לך על תשובתך.

תשובה: 

שלום גל,

את מספרת כי ניסית במשך שלוש שנים לשווק את עצמך בתחומים שונים, אולם ללא הצלחה. את מתפרשת על שלושה תחומים ולא מוצאת עבודה באף אחד מהם. הפתרון, על פי תפיסה שיווקית הוא שתתמקדי בתחום אחד בלבד. למשל, אם את מעונינת לבנות אתרים, התמקדי במשך חצי שנה, עד שנה, בתחום זה. השקיעי את מה שצריך בשיווק עצמך לכל הלקוחות האפשריים בתחום האינטרנט, ונסי לראות מה תעלי בחכתך. יש סיכוי רב יותר להצליח, אם תדעי לשווק את עצמך נכון בתחום בניית האתרים (או בתחום אחר, שבו את חושבת שיש לך סיכוי טוב יותר, או בו את מעונינת יותר, אבל רק אחד!), מאשר כשאת "מורחת את עצמך" על כל התחומים. במקרה זה "כל המוסיף גורע".

 

ראשית, באשר ל"איך" של חיפוש העבודה בתחום שבחרת, הנה כמה מאמרים שאני ממליצה לך לקרוא כדי ללמוד לשווק את עצמך באופן אפקטיבי יותר:

http://www.haderech.co.il/jobsearch3.html

http://www.haderech.co.il/jobsearch2.html

http://www.haderech.co.il/jobsearch1.html

http://www.haderech.co.il/careerchange14.html

 

חשוב לי לציין שאת מתגוררת בחבל ארץ שאחוזי האבטלה בו גבוהים במיוחד ולא קל למצוא בו עבודה. זה רק מחדד את חשיבות המיקוד וההתמחות. 

 

התאוריה הכלכלית בסיסית מדברת בין השאר על "מחיר אלטרנטיבי" ו"עלות אלטרנטיבית". זהו המחיר שאת משלמת בזמן ובתמורה, על מה שאת לא יכולה לעשות כשאת עסוקה במשהו מסויים. בשעה שאת שולחת אימיילים בנושא בניית אתרים, את לא יכולה להיות בפגישה בתחום המיסטיקה, שאולי היית מרוויחה בה או שהיתה מקדמת אותך יותר. בזמן שאת מנסה להתפרנס ממספר תחומים בו זמנית, אין לך את הפנאי הדרוש להעמקה בתחום אחד. המחיר האלטרנטיבי שאת משלמת הוא של חוסר ההצלחה בכל התחומים.

 

יש כמה דרכים, אמנם, למגר את הבעייה. אחת, לעבוד או להתחיל לתת שירותים במרכז הארץ. הרכבת מביאה אותך די מהר לכל אתר במרכז הארץ ואם מדובר על שליש או רבע משרה בעיצוב אתרים - הרי שניתן בהחלט לעשות את המאמץ, ולו רק כדי להעמיק את ההתמחות שלך ולקבל שורה נוספת עבור הרזומה שלך, שתסייע לך בהמשך לשווק את עצמך ללקוחות פוטנציאליים. הייתי פונה בהקשר זה לכל הפורטלים באינטרנט, למנהלת כח האדם ישירות, וממתינה בסבלנות עד שתתפנה משרה. כ"כ הייתי מציעה לאותן מנהלות כ"א לקחת אותך בחשבון כ"פרילאנס" - ייתכן ולפעמים הם זקוקים לכזו.

 

תפני גם לכל משרדי הפרסום. כולם מחזיקים מאגר של בוני אתרים למען לקוחותיהם ואילו שמעצבים לבד - אני מאמינה שאינם מעסיקים את כל מצבת המעצבים שלהם כשכירים, היות ותחום האינטרנט אינו תחום מרכזי עבורם. הערה: תיק עבודות, יש לך? דיגיטלי, כמובן. חשוב שיהיה.

 

דרך נוספת היא להתחיל לפעול במרחב האינטרנט ללא תמורה (פורומים של מעצבי ובוני אתרים, גלריות וירטואליות), כדי לפרסם את עצמך, ובמקביל לנסות לאתר אתרים שמעוצבים רע ולהציע להם אלטרנטיבות עיצוביות. חשוב במקרה כזה שתלמדי מה משמעות זכויות היוצרים שלך ותעגני כל הצעה במשפטים המתייחסים לאיסור המפורש להשתמש בעיצובייך ללא תשלום.

 

תתחילי לבחון גם מי מבין העיריות והמועצות באיזורך מחזיקים אתר אינטרנט וכיצד הוא נראה. אולי יש לאילו צורך בעיצוב ותחזוקה עיצובית של האתרים. כמוהם, כל השוק המוסדי, שבדר"כ עיצוב האתרים אינו הצד החזק שלו.

 

לגבי מיסטיקה - קטונתי. בימים אילו, כשהאבטלה והעוני באיזורך גבוהים, אני לא משוכנעת שנשאר הרבה כסף לשלם למיסטיקנית, למרות שדווקא בעיתות מצוקה צריכים את הנחמה שבנסתר יותר מאשר תמיד. אני לא בטוחה לכן, שהייתי בוחרת, מבין שני התחומים, דווקא את המיסטיקה כתחום עיסוק מרכזי.

אני משערת שאת יודעת מה קורה בתחום טוב ממני, כך שנותר לי לאחל לך בו בהצלחה.

 

נשמח אם תעדכני אותנו בהתפתחויות.

חנה בית הלחמי

יועצת שיווק.

 

 

______________________________

שילחי שאלה לחנה בית הלחמי

___________________________________________