מדור הייעוץ העיסקי-שיווקי

איך לשווק את המוצר שלכן, את היוזמה העסקית שלכן או את עצמכן?
שאלות בנושאי שיווק תעננה כאן ע"י חנה בית הלחמי, יועצת שיווק

שילחי שאלה לחנה

חזרה למדור הייעוץ השיווקי

עוד יעוץ שיווקי:
6.איך מתחילים?
7.
איך משווקים יעוץ והדרכה למיניות?
8.
איך מתחילים עסק חדש בלי כסף?
9.
יש לי מרפאה אלטרנטיבית. איך מוצאים לקוחות?

10. איך כותבים תכנית עיסקית?

11. איך מתחילים באירגונים גדולים?

12. האם כדאי למכור בזול?

13. איך הופכים את התחביב לעסק?

14. איך יוצרים את השוק שלי?

15. איך משיגים כסף?

16. יציאה מעבדות לחירות

17.  איך עושים קבוצת מיקוד לספר?

18. איך עוזבים ביטחון כלכלי כדי להגשים את עצמי כאמנית?

19. איך משווקים את האמנות שלי?

20. איך פונים לשוק האימהות החדשות?

21. איך משווקים מוצר מדף?

22.  איך מתחילים עסק לילדים בשילוב אמנות?

"איך מכניסים שותפה לעסק?"

 

שאלה:

חנה שלום,

 

אני בעלת עסק בתחילת הדרך בתחום מתן שירותי טלמרטינג לאנשי עסקים. המטרה היא להעסיק עובדים שיעבדו בתחום מהבית שלהם.

יש תשתית מאד מגובשת מבחינת החלטות, מטרות ויעדים.

העסק מתפתח יפה, והגעתי למסקנה שאני רוצה לצרף שותפה, ולצערי איני מצליחה לגייס בחורה מתאימה.

אשמח לשמוע את דעתך בעניין.

תודה,

טלי

 

תשובה: 

טלי שלום,

גיוס שותפה הוא לא פשוט. נקודות המגע בין שותפות הן במישור האישי, הרגשי, העסקי, הכספי וזה הקשור לסגנונות התנהלות וניהול. אין לי עיצה טובה עבורך באשר ל"איך למצוא", אני יכולה לתת לך כמה טיפים באשר ל"איך למיין".

 

ראשית - עירכי רשימה של כל הצרכים שלך ולידה רשימה נוספת של נהלי עבודה שאת מחילה כעת על עבודתך והעסק שלך ועוד אחת בנושא גבולות אישיים - מה את לא רוצה שיקרה.

 

כל אחת מהרשימות, תמייני לך לשלושה חלקים: 1.) בסדר 2.) "כרטיס צהוב"  3.) "כרטיס אדום" (השעייה מהמשחק).

 

על פי הרשימות הללו את יכולה להחליט מהן השאלות שחשוב לך לשאול שותפה פוטנציאלית בעת הראיונות לקבלתה לשותפות. כמו כן אני מציעה שתחליטי מראש מהו המינון של "כרטיסים צהובים" שאת מוכנה לחיות איתם בשלום ועל מה מתוך הרשימה את מוכנה להתפשר.

 

דבר חשוב נוסף זה להגדיר את פרטי וגבולות השותפות מראש, לפרטי פרטים. אל תחששי להיות "קטנונית" ברמת הפרטים הזו, זכרי שבדרך כלל הקטנוניות הזו מונעת מראש קטנוניות אחרת - זו של פירוק שותפויות על בסיס אי הסכמות איזוטריות לחלוטין, שתססו והתסיסו את הרגשות וניתן היה למנען מראש ב"קטנוניות" הסכמית.

בהצלחה,

חנה בית הלחמי

יועצת שיווק.  

 

______________________________

שילחי שאלה לחנה בית הלחמי

_________________________________________