מדור הייעוץ העיסקי-שיווקי

איך לשווק את המוצר שלכן, את היוזמה העסקית שלכן או את עצמכן?
שאלות בנושאי שיווק תעננה כאן ע"י חנה בית הלחמי, יועצת שיווק

שילחי שאלה לחנה

חזרה למדור הייעוץ השיווקי

עוד יעוץ שיווקי:
1.
רוצות לפתח מיזם בתחום ההסעדה (קייטרינג)
2.
איך משווקים סדנה?
3.
ליצן-קוסם מחפש קהל
4.
כתבתי ספר: איך מגיעים לקהל?
5.
האם להתפשר או להתפזר?
6.
איך מתחילים?
7.
איך משווקים יעוץ והדרכה למיניות?
8.
איך מתחילים עסק חדש בלי כסף?
9.
יש לי מרפאה אלטרנטיבית. איך מוצאים לקוחות?

10. איך כותבים תכנית עיסקית?

11. איך מתחילים באירגונים גדולים?

12. האם כדאי למכור בזול?

13. איך הופכים את התחביב לעסק?

14. איך יוצרים את השוק שלי?

15. איך משיגים כסף?

16. יציאה מעבדות לחירות

17.  איך עושים קבוצת מיקוד לספר?

18. איך עוזבים ביטחון כלכלי כדי להגשים את עצמי כאמנית?

19. איך משווקים את האמנות שלי?

20. איך פונים לשוק האימהות החדשות?

21. איך משווקים מוצר מדף?

 

עוד ב"הדרך למעלה:

התפתחות

טיפים

בריאות

עסקים

"איך מקימים עסק קימעונאי על בסיס מוצר מדף שפיתחתי?"

 

שאלה:

חנה רב שלומות,

אני נמצאת בעיצומו של הקמת עסק.

לאחרונה עלה במוחי לפתח "מוצר מדף" לצרכן הפרטי. מה הם הדגשים שעליי לשים לב אליהם? האם יש צורך לקבל אישורים נוספים פרט לאישור מכון התקנים (היות ומדובר על מוצר לשימושם של ילדים) או שכל שעליי לעשות זה לעצב את המוצר כרצוני ולשווקו למפיצים שונים. אודה לך על התשובה.

 מיה

 

תשובה:

מיה שלום

 ייצור ומכירה קמעונאיים הם עניין מורכב. הכלל הראשון שעלייך להתייחס אליו הוא כלל ה"מדף אחורה": גשי למדף או למקום בו מוצבים מוצרים דומים ומתחרים, ובדקי אותו היטב: חומרים, מחירים, אריזות, תקנים, אישורים, סגנון כתיבה על גבי אריזות, פירסום, השקעה בקידום המוצר - כל מה שעושים אחרים על מנת למכור . שימי לב ששיטת ה"מדף אחורה" נותנת בעצם מענה לרוב שאלותייך. המוצר שנמכר הכי הרבה מבין אותם מוצרים – הוא בדרך כלל זה שתמהיל מאמצי העיצוב, המיצוב והשיווק שלו הוא הנכון מבין כולם. אין כללי זהב בנושא היות ובהרבה מאוד מקרים ההצלחה תלויה בפסיכולוגיה הצרכנית, ושווה לכן ללמוד מה מצליח יותר או פחות בתחום שלך, לפני שניגשים לפיתוח מוצר.

 

עוד טיפ שאני יכולה לתת לך בהקשר זה הוא " good enough product " - מוצר טוב דיו. כדי למצב את המוצר שלך כך שיימכר הרבה בעלות סבירה עבורך וברווח אופטימלי, על המוצר להיות טוב דיו – לא "הכי טוב". המוצרים "הכי טובים" נמכרים מעט ובדרך כלל במחיר גבוה במיוחד. על האיכות להיות מספקת, עמידות המוצר לאורך חייו המוצהרים והמקובלים – תקינה ועליו לעמוד בכל הסטנדרטים והתקנים בהם עומדים מוצרים מתחרים. לא יותר ולא פחות.

 

מבלי להכיר את המוצר שלך ושווקיו, אני לא יכולה לייעץ לך לגבי תקנים ואישורים. את המידע הטוב ביותר בנושא תוכלי לקבל מאריזות מתחרים או ממכון התקנים http://www.sii.org.il/siisite.nsf/HomePage?OpenForm .

 

וטיפ אחרון: לפני כשנתיים כתבתי עבור מכון היצוא הישראלי חוברת ושמה: מדריך ליצואן DIY. למרות שהיא מיועדת לכאורה ליצואנים - החוברת סוקרת באופן יסודי את כל נושא הפיתוח, העיצוב, המיצוב והשיווק של מוצרים לשווקים קמעונאיים. אני מציעה שתתקשרי למכון היצוא ותרכשי את החוברת. היא תעניק לך הדרכה שיטתית לאורכו של התהליך. ניתן להשיגה דרך קרן זגורי, אימייל: keren@export.gov.il .

 

בהצלחה, אנא המשיכי לעדכן אותנו,

חנה

 

 

______________________________

שילחי שאלה לחנה בית הלחמי

_________________________________________