מדור הייעוץ העיסקי-שיווקי

איך לשווק את המוצר שלכן, את היוזמה העסקית שלכן או את עצמכן?
שאלות בנושאי שיווק תעננה כאן ע"י חנה בית הלחמי, יועצת שיווק

שילחי שאלה לחנה

חזרה למדור הייעוץ השיווקי

עוד יעוץ שיווקי:
1.
רוצות לפתח מיזם בתחום ההסעדה (קייטרינג)
2.
איך משווקים סדנה?
3.
ליצן-קוסם מחפש קהל
4.
כתבתי ספר: איך מגיעים לקהל?
5.
האם להתפשר או להתפזר?
6.
איך מתחילים?
7.
איך משווקים יעוץ והדרכה למיניות?
8.
איך מתחילים עסק חדש בלי כסף?
9.
יש לי מרפאה אלטרנטיבית. איך מוצאים לקוחות?

10. איך כותבים תכנית עיסקית?

11. איך מתחילים באירגונים גדולים?

12. האם כדאי למכור בזול?

13. איך הופכים את התחביב לעסק?

14. איך יוצרים את השוק שלי?

15. איך משיגים כסף?

16. יציאה מעבדות לחירות

עוד ב"הדרך למעלה:

התפתחות

טיפים

בריאות

עסקים

"איך עושים קבוצת מיקוד לספר?"

 

חנה שלום

אשמח לקבל כל רעיון לגבי מכירה מוקדמת ושיווק לקבוצות מיקוד

של ספר העוסק בהתמודדות עם משבר אמצע החיים.

הספר הוא אוסף של סיפורים קצרים על אנשים המתמודדים עם משבר התרוקנות הקן, אובדן הנעורים ואף הזקנה.

את מי זה יכול לעניין כקבוצת מיקוד ואיך מגיעים לקבוצות כאלה?

המון תודה

שלומית

 

תשובה:

 

שלומית שלום,

קבוצת מיקוד היא קבוצה שמגבשים ונעזרים בה בטרם יש בידייך את המוצר הסופי, על מנת להתאימו לקהל היעד. אני משערת לכן, שהיות והספר כבר קיים, את מעוניינת יותר בקבוצות שתוכלנה למנף עבורך את שיווקו. ובכן....שוק הספרים הוא שוק לא קל בימים אלו, היות וספרים אינם נתפסים אצל רוב האוכלוסייה כהוצאה הכרחית. דווקא בזכות תכניו הייחודיים, הייתי עושה נסיון ליצור קשר עם מוסדות שקיימות בהן אוכלוסיות יעד – ועדי עובדים, בתי הורים, כפרים לא/נשים בגיל פרישה, ואפילו מכוני ספורט ובריאות. לא הייתי פוסלת על הסף גם את מועדוני הלקוחות של קופות החולים למיניהן. דרך כל אילו, את יכולה להציע את הספר במחיר "קבוצתי" מוזל ולהגיע ישירות לקהלי היעד שלך. מה שחשוב זה לנסות ולערוך רשימה של אותם מקומות שמקבצים אליהם את אוכלוסיית היעד שלך. לפני שאת עורכת רשימה כזו, חדדי לעצמך מי היא אוכלוסיית היעד – האם רק, למשל, נשים מעל גיל 50 – או שגם גברים, או בנות שירכשו את הספר לאימותיהן, וכולי.

 

עוד מקום נפלא למכירת ספרים שיש בהם הבט של מודעות ושינוי, הם ירידי בריאות למיניהם. אל תתביישי – הקימי דוכן. ושבוע הספר המתקרב הוא גם הזדמנות להקמת דוכן או למו"מ עם דוכנים קיימים, על מנת שיציגו את הספר שלך.

 

לא קל לשווק ספר, הרבה עבודה. אל תתייאשי משבוע מכירות חלש כזה או אחר: ספרים, יש בהם נצחיות שמנצחת את תנודות ההיצע והביקוש של הזמן.

 

וסיפור קטן לסיום: באחד ממושבי פרלמנט הנשים, סיפרה הזמרת סי היימן איך קידמה את הדיסק האחרון שלה, לבד, בלי שום תמיכה מחברות התקליטים שחשבו שעתידה בעברה ואין מה להשקיע בה. בסופו של דבר – הדיסק זכה ב"זהב". היא מכרה דיסקים לבד, טלפנה בעצמה לשווק אותם לרשתות וחנויות – והצליחה בגדול.

 

אז...השמיים הם הגבול. בהצלחה!

 

חנה בית הלחמי.  

 

____________________________

שילחי שאלה לחנה בית הלחמי

__________________________________________