מדור הייעוץ העיסקי-שיווקי

איך לשווק את המוצר שלכן, את היוזמה העסקית שלכן או את עצמכן?
שאלות בנושאי שיווק תעננה כאן ע"י חנה בית הלחמי, יועצת שיווק

שילחי שאלה לחנה

חזרה למדור הייעוץ השיווקי

עוד יעוץ שיווקי:
1.
רוצות לפתח מיזם בתחום ההסעדה (קייטרינג)
2.
איך משווקים סדנה?
3.
ליצן-קוסם מחפש קהל
4.
כתבתי ספר: איך מגיעים לקהל?
5.
האם להתפשר או להתפזר?
6.
איך מתחילים?
7.
איך משווקים יעוץ והדרכה למיניות?
8.
איך מתחילים עסק חדש בלי כסף?
9.
יש לי מרפאה אלטרנטיבית. איך מוצאים לקוחות?

10. איך כותבים תכנית עיסקית?

11. איך מתחילים באירגונים גדולים?

12. האם כדאי למכור בזול?

13. איך הופכים את התחביב לעסק?

עוד ב"הדרך למעלה:

התפתחות

טיפים

בריאות

עסקים

 

"איך יוצרים את השוק שלי במצב הקשה של היום"?

 

שאלה:

 

שלום רב!

שמי עדי ואני עוסקת בהומאופתיה קלאסית. לא מזמן סיימתי את לימודי (למרות שכבר יש לי נסיון מסויים בטיפול בהומאופתיה) וברצוני להשיג עוד עבודה, דבר שנראה קשה בעקבות המצב בשוק היום.

אין לי כוונה לפתוח בקרוב קליניקה משלי, זה עוד "גדול" עלי. אבל אני עובדת במספר מקומות, כולם בהתחלה שלהם ועדיין לא ידוע מה יהיה ההמשך, ואינני סומכת עליהם בשביל הפרסום של המקום או שלי. יש לי ברושורים וכרטיסי ביקור עם סמל זהה ששמתי, שיפים מאד אך לא הביאו לקוחות.

עצות שקיבלתי, הן- יצירת קופוני הנחה, הרצאות בגני ילדים להורים (כי זה טיפול שמתאים לילדים), הרצאות במתנ"סים.

בינתיים... לא כל כך הולך. יש מספר לקוחות ואפילו שהם מרוצים חסר לי לקוחות נוספים.

אשמח לשמוע עצות שיווקיות נוספות אם יש לכם...

בתודה

עדי

 

תשובה:

שלום עדי,

ראשית, נגעתי כבר בעבר בנושא הרפואה המשלימה וניתן למצוא את הייעוץ בקישור זה.

 

נתחיל בשאלותייך שלך:

ראשית, ההחלטה לעבוד בינתיים בקליניקות קיימות על מנת לצבור נסיון היא החלטה נכונה, בייחוד במצב הכלכלי הנוכחי בארץ בו יש לא/נשים פחות תקציב פנוי להוצאה על מה שאינו נכלל בביטוח הבריאות שלהם. גם הרצאות בגני ילדים ומתנ"סים, להורים לפעוטות בעיקר, היא מגמה נכונה – חשוב בינתיים שתשוטטי קצת בפורומי הורים באינטרנט ונסי לחבר לך רשימה של בעיות טיפוסיות שהורים מגיעים לייעוץ הומאופטי בגינן – אזניים, גזים, בכי, מזון ועוד.

 

מה שחשוב לי לציין בפנייך הוא, שהתהליך אינו קצר ואינו מיידי. שיווק הוא תהליך יצירת דרך, ולעיתים לוקח מס' שנים עד שאת יוצרת אותה. התהליך כרוך במרכיב המאוד מהותי של צבירת מוניטין, וכהומאופטית צעירה, את עדיין בתחילתו. לכן, בכל הקשור לבחירת מקום עבודה כשכירה – נסי למצוא עבודה שחושפת אותך למגוון הגדול ביותר של התנסויות ושהיוקרה שלה בשוק היא כזו, שניתן יהיה להשתמש בה כסעיף משמעותי בקורות החיים שלך. למשל, מרפאה משלימה בבי"ח, קופות חולים, אסיסטנטית של דמות ידועה בתחום וכולי. כ"כ, למען הרזומה וההתנסות המעשית, חשוב להצטרף ככל האפשר ליוזמות התנדבותיות כאלו ואחרות, שמיועדות לקהלי יעד ייחודיים כמו ילדים, ילדים עם מוגבלויות, גיל שלישי, מחלות ייחודיות ועוד.

אני גם מציעה לך – למרות שמדובר בתחום עיסוק  שונה לחלוטין - להתייחס לייעוץ שניתן כאן בנושא צבירת מוניטין .

 

טוב שיש לך כרטיסי ביקור וברושורים, ונסי להראות נוכחות בכל האירועים הענפיים ולחלק אותם שם (כמו גם באירועים של קהלי יעד – נניח, תערוכה מקצועית למוצרי ילדים).  

אנא – אל תתייאשי אם מאמצייך אינם נושאים פרי במהירות. ההתמדה משתלמת.

 

הערת המערכת: מומלץ לקרוא עוד כתבה על טעויות שיזמים חדשים עושים

 

   

_________________________________________