מדור הייעוץ העיסקי-שיווקי

איך לשווק את המוצר שלכן, את היוזמה העסקית שלכן או את עצמכן?
שאלות בנושאי שיווק תעננה כאן ע"י חנה בית הלחמי, יועצת שיווק

שילחי שאלה לחנה

חזרה למדור הייעוץ השיווקי

עוד יעוץ שיווקי:
1.
רוצות לפתח מיזם בתחום ההסעדה (קייטרינג)
2.
איך משווקים סדנה?
3.
ליצן-קוסם מחפש קהל
4.
כתבתי ספר: איך מגיעים לקהל?
5.
האם להתפשר או להתפזר?
6.
איך מתחילים?
7.
איך משווקים יעוץ והדרכה למיניות?
8.
איך מתחילים עסק חדש בלי כסף?
9.
יש לי מרפאה אלטרנטיבית. איך מוצאים לקוחות?

10. איך כותבים תכנית עיסקית?

11. איך מתחילים באירגונים גדולים?

עוד ב"הדרך למעלה:

טיפים

בריאות

עסקים

 

"האם כדאי למכור בזול"?

שאלה:

 

חנה שלום,

אני נהנית מאוד מקריאה באתר המדהים שלכם.  אני שכירה שעובדת במקצוע נחמד אך לא ממש יצירתי. אני מאוד אוהבת אומנות, וחשבתי להקים לאט-לאט עסק קטן של עבודות אומנות שלי.

בתור התחלה - חשבתי למכור כובעים מיוחדים (נפוץ מאוד בחברה הדתית ואני מאוד נהינת מהיצירה ),  הכנתי כמה ואני ממש בתחילת דרכי.   המכירות הללו מאוד מקובלות כמכירות בתוך חוגי בית.

כיוון שאני לא יכולה להשקיע כסף רב - הסחורה שיש לי מאוד מצומצמת.

שאלתי היא שיווקית: האם למכור את המוצרים שלי במחירים מאוד זולים (עם רווח מאוד קטן) רק כדי ליצור בטחון נפשי ולהבין מה מעדיפים הלקוחות, או להתחיל עם מחירים המקובלים בשוק (כיוון שאני מבינה שיש חשש למכור דבר זול מדיי).

כמו כן אשמח מאוד לשמוע רעיונות נוספים כיצד אני יכולה להגיע לקהל של לקוחות ללא השקעה כספית.

אשמח מאוד אם תאירי את עיניי בכל רעיון או טיפ הקשור לכך.

תודה רבה מקרב לב.

        פ.

 

תשובה:

    

פ. שלום,

ראשית תודה על הפנייה למדור ועל המחמאות לאתר שלנו, שחוגג בימים אלו יום הולדת 5 ועולה כפורח בזכותכן - הגולשות הנאמנות שלנו לכל אורך הדרך למעלה.

 

השאלה שהעלית - שאלת המחיר והתמחיר - היא בבסיס ההתלבטות העמוקה ביותר והתמידית של כל יצרנית שהיא. היא גם שאלה שיווקית מהותית למרות שיש הטועים ומייחסים לה עניין לא/נשי כספים דווקא.

 

המחיר משקף את קהל היעד שאת מכוונת אליו, סוג מדפי המכירה או החנויות, כמויות שתמכרי וכולי. העיצה הכי פרקטית שביכולתי לתת לך כרגע היא לייצר בידול ולקבוע מס' רמות מחיר למוצרייך, על פי שוני חיצוני או פונקציונלי שתיצרי ביניהם. כך תדעי למי את מוכרת יותר ועל סמך נסיון תוכלי להעצים את שכבת המוצרים המצליחה יותר.

 

הרשי לי לתת לך דוגמא לגבי מוצר שתארת - כובעים לדתיות. קיימים כובעים ליומיום, לבית כנסת בשבת, לארועים משפחתיים חגיגיים, לבילוי וכולי. ההבדל אינו צריך להיות באיכות הכובע הבסיסי אלא במיצובו. במכירות קמעונאיות בעולם נהוג לסווג מוצרים כ- good-better-best.

ה- GOOD שלך יכול להיות כובע בסיסי עם קישוט גנרי שיכול להתאים ליומיום ולביגוד מתחלף, אותו את יכולה למכור בזול. ה- BETTER יכול להיות סוג שעדיין קל להתאים אותו לבגדים אולם הוא "מכובד" דיו ליציאה להצגה, למפגש עם חברים בערב או לסעודת השבת. ה- BEST צ"ל כובע מתוחכם במיוחד לארועים ייחודיים או אפילו EXTRA BETTER עם תוספת קטנה לרמת המחירים הגבוהה ביותר, לכובעים בהזמנה.

 

תמחיר נגזר בדר"כ הן מהעלויות (זמן, חומרים), הן מהצורך להרוויח והן ממה שמוכנות לקוחותייך לשלם. אם את מייצרת כובעים לדתיות משמע את ודאי מכירה את התחום ותוכלי לבדוק כמה מוכנה לקוחה טיפוסית למוצר, לשלם עבורו. את זה תמצאי בבדיקת מחירים בחנויות, אותם תחלקי בטבלה על פי רמות המוצר שלך שקבעת לעצמך.

 

מכירה בבתים "חותכת" את פערי התיווך ולכן הייתי מנסה לברר מה הם.

אין צורך שתמכרי במחירי ייצרנית כובעים סדרתית - לקוחותייך אף לא מצפות ממך למחיר כזה. אם הרווח שלך יהיה כמחצית עד שני שליש מרווח החנות - זה יותר מנפלא.

 

ה- WIN WIN בעניין די ברור - את מוכרת לכל הקהלים ולכל סוגי היכולות הכספיות של לקוחות פוטנציאליות, הן קונות מוצא ייחודי יותר מהמוצר הסדרתי בחנות ואפילו במחיר קצת יותר נמוך מהחנות. אחרי כמה חודשים תוכלי לשבת ולראות מה נמכר יותר וממה הרווחת יותר ולהחליט אז אם את ממשיכה ככה - או מתמקדת בערוץ אחד מן השלושה.

 

בהצלחה,

חנה.

 

  ______________________________

בואי לדבר על זה בפורום פמיניזם ושיוויון

_______________________________________