מדור הייעוץ העיסקי-שיווקי

איך לשווק את המוצר שלכן, את היוזמה העסקית שלכן או את עצמכן?
שאלות בנושאי שיווק תעננה כאן ע"י חנה בית הלחמי, יועצת שיווק

שילחי שאלה לחנה

חזרה למדור הייעוץ השיווקי

עוד יעוץ שיווקי:
1.
רוצות לפתח מיזם בתחום ההסעדה (קייטרינג)
2.
איך משווקים סדנה?
3.
ליצן-קוסם מחפש קהל
4.
כתבתי ספר: איך מגיעים לקהל?
5.
האם להתפשר או להתפזר?
6.
איך מתחילים?
7.
איך משווקים יעוץ והדרכה למיניות?
8.
איך מתחילים עסק חדש בלי כסף?
9.
יש לי מרפאה אלטרנטיבית. איך מוצאים לקוחות?

עוד ב"הדרך למעלה:

טיפים

בריאות

עסקים

 

"איך מתחילים למכור לאנשים באירגונים גדולים"?

שאלה:

חנה שלום,

 אני זקוקה לעצתך. יש לי הצעות לעבוד כמשווקת עצמאית, דבר הכרוך בעיקר בפנייה אל מקומות עבודה וארגונים גדולים, והצעה של שירותים לעובדים או מוצרים לחברה/ארגון עצמם.

מעבר לשאלה אל מי פונים בארגון (איתה אני יודעת איך להתמודד), האם יש איזשהם טיפים שאת יכולה לתת על הדרך המומלצת לפנות לאנשים ולהציע את השירות/מוצר? (כיצד להתגבר על התנגדות ראשונית, כיצד להעביר את המסר בצורה הכי אפקטיבית מייד בתחילת השיחה ע"מ לקבל את מירב תשומת הלב וההתעניינות). 

 בתודה, א'.

 

תשובה:

א. שלום,

ראשית, קחי אוויר - להיות משווקת עצמאית זו עבודה לא קלה ולעיתים מתסכלת, שכשנעשית בהתמדה גם יכולה להניב פירות נפלאים.

 

לכל הארגונים והועדים הגדולים יש כתובת ובה עובד/ת שאחראי/ת על נושא הרכש או הקניינות, כך שמהבט זה אכן - כפי שציינת - אין בעיה. הבעייה היא בתחרות העצומה על כיסם של הועדים והארגונים בעיקר בתקופות השיא של השיווק לשוק המוסדי - 3-4 חודשים לפני כ"א מתקופות החגים. מדובר בשיחות, פגישות, פרזנטציות ודוגמאות - תהליך לא זול ומאוד אינטנסיבי. השאלה היא אם במוצר שאת רוצה לשווק יש איזה שהוא ערך מוסף על פני מתחרים, שיהפוך אותו לאטרקטיבי לאותם ועדים?

 

בעידן המיתון הנוכחי, לקוחות מוסדיים מחפשים גימיקים זולים שנראים "מליון דולר", מוצרים עם יחס עלות/תועלת מיטבי, לרכוש כמה שיותר בכמה שפחות ועם תנאי האשראי הטובים ביותר האפשריים. כמו כן, כל הכלים כשרים להגיע לחוברת ההיצעים של הארגונים לעובדיהם וחשוב שתצרי קשרים אישיים, אינטנסיביים ושל אמון הדדי עם לקוחותייך על מנת שיידעו אותך על מהלכים הנעשים ע"י מתחריך. לא הייתי פוסלת על הסף בחלק מהמקומות אסטרטגיה אסרטיבית וישירה של, למשל, הבטחה ל- X% פחות ממתחרים.

 

אין לי עצות מיוחדות חוץ מזו המתייחסת לג'ונגל ההשרדותי שאנו מצויות בו כעת, שידרוש ממך השקעת אנרגיה עצומה בהתבוננות מתמדת אל השוק ועל לקוחותייך, עירנות מקסימלית וכושר אילתור טוב.

כ"כ הייתי מכינה במצב כזה תכנית עסקית ושיווקית - זהו תרגול מצויין להכרות עם השוק ובנוסף - יכול להשרות עליך בטחון במצבי מו"מ קשוחים.

בהצלחה,

חנה

 

  ______________________________

בואי לדבר על זה בפורום פמיניזם ושיוויון

_______________________________________________