גליון מס' 7 - יוני 2003

 

היי חבר, מחכה לך מתנה

מאת: דניאל לוי

 

חזרה לתוכן העניינים של גיליון 7 - יוני 2003

גיליונות קודמים:

לגיליון מס' 8 - ספטמבר 2003

לגיליון מספר 9 - דצמבר 2003

 

 

 

 

עוד ב"הדרך למעלה:

ארכיון מאמרים

  בריאות

כל הטיפים

  סגנון חיים

 יעוץ

  כיתבי לנו

 

 

 

חברת דוטומי הישראלית פיתחה ערוץ שיווק ישיר חדשני השולח פרסומות ומסרים מותאמים אישית לגולשים באינטרנט, על סמך היכרות עימם.  גולשים הנרשמים לשירות נהנים מהטבות, הנחות, מבצעים ואמצעים נוספים הנותנים להם להרגיש כי המותג מטפח את הקשר האישי עימם. חברות רבות כבר מצ'פרות את הגולשים שבחרו להיות עימם בקשר. בקרוב גם על מרקע הטלויזיה.

 דנה חוזרת מסיבוב קניות בקניון הקרוב הקרוב לביתה, לאחר שרכשה מכנסי ג'ינס מדהימים בחנות לי קופר בקניון. היא מתיישבת מול  המחשב וגולשת לאתר YNET על מנת להתעדכן בחדשות האחרונות. בזמן הגלישה באתר היא מבחינה בבאנר עם שמה מתנוסס בראשו ובו כתוב:  "דנה, רשת לי קופר מודה לך על שקנית ג'ינס שלנו, ומזמינה אותך לתצוגת האופנה של הקולקציה החדשה בשבוע הבא". נשמע עתידני קצת? כיצד ידעו בלי קופר כי דנה גולשת באתר ב- YNET ושלחו לה פרסומת אישית? כיצד ידע משגר הבאנר שדנה קנתה ג'ינס?

 הפרסומת האישית

ובכן, לא מדובר במקריות ולא במדע בדיוני וגם לא בצוות של חוקרים פרטיים ובלשים אשר תרו בעקבותיה. דנה, כלקוחה של רשת לי קופר, נרשמה לשירות של חברת דוטומי, המאפשר לה לקבל הודעות ומסרים אישיים מחברות ומותגים שונים המופיעים על גבי הבאנרים באינטרנט. בצורה זו, כאשר דנה גולשת באינטרנט היא צופה בבאנרים שונים מן הבאנרים הרגילים שגולשים אחרים צופים בהם. אלו באנרים אישיים המשודרים לה על ידי החברות מהן היא בחרה בעצמה לקבל הודעות.

חברת דוטומי הישראלית היא זו שעומדת מאחורי בשורת הפרסומות האישיות. דוטומי פיתחה למעשה ערוץ חדש לשיווק ישיר ולא פולשני המאפשר העברת מסרים בין ארגונים ללקוחותיהם, אשר ביקשו לקבל מהם הודעות. ההודעות האישיות נשלחות על סמך מידע שנמצא במערכות השיווק וניהול קשרי לקוחות (CRM), כאשר המסרים האישיים מחליפים את הבאנרים הפירסומיים הקיימים בפורטלי האינטרנט בו מבקר גולש האינטרנט. בפורטלים הללו נכללים נכון להיום וואלה!, YNET, מעריב, נענע, גלובס, דה מרקר, תפוז, ONE, לילה,  ואחרים. הבאנרים האישיים מופיעים בפני הגולש רק כאשר יש מסר אישי הממתין לו. כאשר אין מסר עבורו, הוא יראה את הבאנרים הרגילים שמוצגים באתר.

 רוצה חברות

"הגולש הופך למעין חבר מועדון של החברה עימה הוא בחר להיות בקשר", מסביר תמיר קוך, מנכ"ל דוטומי. "וכחבר מועדון שכזה הוא מתוגמל על כך שבחר להיות בקשר עם המותג, באמצעות הטבות, הנחות, מבצעים ואמצעים נוספים לתת לגולש להרגיש כי המותג מטפח את הקשר האישי איתו. כך לדוגמא יוכל גולש בשם דני, אשר נרשם לחברת אל על ואשר נוסע בכל שנה בקיץ לחו"ל, לראות באנר בפורטל תפוז בו הוא גולש  ובו הצעה שיווקית מיוחדת עבורו: "שלום דני, הקיץ בפתח, אנו מציעים לך הנחה של 50$ בהשכרת רכב בחו"ל עם רכישת כרטיס" או במקרה אחר, כאשר אותו דני גולש בשעות הצהריים בעבודה הוא עשוי לקבל באנר: "שלום דני, דומינו'ס פיצה מציעה לך את המנה הקבועה שלך לצהריים: פיצה עם תוספת זיתים ודיאט קולה  בהנחה".

מאז יציאתה של דוטומי לדרך בסוף שנת 2002, הצטרפו מספר רב של מותגים ידועים ישראליים ובינלאומיים לנהל תקשורת עם לקוחות באמצעות שיטת הפרסום האישי הזו. בין החברות הללו נכללות חברות מובילות במשר כמו פרטנר, בנק הפועלים, שופרסל, אל על,  ברגר קינג, בלוקבאסטר, חברת הלווין YES, ועוד. לקט המבצעים וההטבות המוענקים על ידי החברות הללו וכן אפשרות להירשם לקבלת מסרים מן החברות הללו ניתן למצוא באתר דוטומי (www.dotomi.co.il).

תוכן אישי בהזמנה

באמצעות דוטומי, ניתן לקבל לא רק הצעות שיווקיות אלא גם שירותי תוכן אישי. חברת Live4all מפעילת אתר האינטרנט stars.co.il מציעה לגולשי האינטרנט לקבל מדי שבוע תחזית אסטרולוגית אישית אשר תופיע בבאנרים הפרסומיים של דוטומי. התחזית האסטרולוגית ניתנת על סמך תאריך הלידה הנמסר עם ההרשמה.  "בקרוב", אומרים בדוטומי "ניתן יהיה גם לקבל הצעות אישיות למסלולי טיולים". 

"שיטת הפרסום האישי הזו מהווה כלי נוסף בשיטות השיווק הישיר. אם עד היום הכרנו שיטות כמו דיוור ישיר, טלמרקטינג ודיוור בדוא"ל, כעת יש ערוץ נוסף, זול בהרבה בהשוואה לדיוור ישיר וטלמרקטינג ופחות "מציק", מוסיף קוך. "שיעור ההקלקה על הבאנרים הללו גבוה לעין שיעור לעומת הקלקה על באנרים רגילים. אדם מגיב בצורה הטובה ביותר כאשר קוראים בשמו, כך גם כאשר הוא רואה את שמו על הבאנר, בייחוד כאשר הוא בחר בכך".

"במקביל לחופש הבחירה שאנו מעניקים לגולשים הקפדנו גם שהפרטיות של הגולשים תישמר בצורה מירבית", מוסיף קוך. "על פי גישה זו, המפרסמים השולחים מסרים אישיים אינם יודעים באילו פורטלים נחשף המנוי שלהם למסרים והפורטלים עצמם אינם יודעים כלל מיהם הגולשים המקבלים את המסרים".

בדוטומי מתכוננים גם לעידן הטלויזיה האינטראקטיבית וברגע שזו תהפוך לנפוצה יותר נראה את הפרסום האישי של דוטומי על מרקע הטלויזיה. "תאר לך בחורה בשם גלית שחובבת כדורגל וצופה במשחק הכדורגל השבועי מדי מוצ"ש", מסביר קוך. "בדרך כלל היא רואה בזמן המשחק פרסום של מקדחות, סכיני גילוח ורכבי שטח שלא כל כך מעניינים אותה. בעידן הטלויזיה האינטראקטיבית היא תוכל לקבל באנר פרסומי בזו הלשון: "גלית, דומינו'ס פיצה עם תוספת פטריות וזיתים ובקבוק דיאט קולה ב- 59.90 ש"ח. לחצי להזמנה!" האם גלית תזמין את הפיצה? הסיכוי לכך גבוה יחסית שכן זוהי הפיצה ובקבוק השתיה שהיא תמיד מזמינה".

 

  חזרה לתוכן העניינים
_______________________________________________________