קשיים בקשב ובריכוז – דרך אחרת לטיפול

מאת: ברק מאיה, מטפלת רייקי מוסמכת

 

 

עוד גופנפש:

טיפול על פי חמשת האלמנטים

כואב זה לא אומר שאת לא מאושרת

תרפיה רוחנית

אנרגיה ושיטות טיפול

שיטת פאולה

יוגה צחוק

בהיותי כלה

צמד-חמד מרכזי האנרגיה

תכנית חיים בגיל המעבר

מנופאוזה

ארבע היסודות ברומנטיקה

הצ'קרות: מרכזי האנרגיה שלנו

תזונה וחיי המין

השמנה - מחלת המאה

ויטמין אי וצלקות

סידן - המציל הלבן

עצמותי המתפוררות וצריכת החלב

עד העצם - על אוטיאופרוזיס

סעודות היופי

 

תשעה חודשים של טירוף חושים

הריון: אור שמחה ובריאות

עיסוי בהריון

עיסוי לאם ולילד

תזונה ומתח

יופי חיצוני מתחיל בפנים

מי מחזק אותי? ויטמין בי12

מעשנות ותזונה נכונה בגיל ההתבגרות

תרומת הטיפול הפמיניסטי

 

"ההורה הסביר, מוסר נפשו למען ילדיו" (א.הנג).
הלידה ובעיטה הבאת ולד לעולם, טומנים בחובם אחריות ערכית ומוסרית כחד החל משלב מילוי צרכיו של הרך הנולד ועד אחרון הפרטים הקשורים  בעיצוב אישיותו.

פניה זו, נכתבה וגובשה לאחר שנפלה בחלקי הזכות המבורכת לחוות ולהיות שותפה לדרך, לעיצוב וגיבוש אישיותם של שני ילדיי.

 

שנים רבות, במרוצת רכישה של ידע בתחום וכלים אפקטיבים,  משולבים עשייה ברוכה עם ילדים בגילאים שונים, שפר מזלי וניתנה לי הזכות לבחון ולממש מגוון תיאוריות חינוכיות.

 

 כאם ההתמודדות הלכה למעשה עם יישום, חקירה פנימית אינטנסיבית ורציפה  והנחלת שיטות מה "עובד" ואי אלו מבין המודלים אכן מתממשים ובאי אלו התניות רגשיות.

 

הסברה כי ניתן לטפל בשיטת הקונבנציונאל, שיטה אחידה שאמורה "לעבוד" על כולם, שיטה שווה לכל נפש, לכל בר אדם – אינה עובדת.

 

העובדה היא כי המערכת על גווניה ושלביה חותרת להישיר דרך לכלל ולפרט כאחד.

אולם, במרוצת הזמן, עת הפכנו להורים לילדנו שלנו, בשלב בו ילדינו "זכו" להתייחסות שבלונית כחלק מהמכלול שווה בין שווים, חשנו בקרבנו שילדנו צריכים "משהו" אחר, הזמן שחלף הביא לחלחול בתודעה האישית, שלעצמה נשענת על מחקרים ושיטות ניסוי אמפיריים, שהילד שלנו, עליו, כאדם מלא בפני עצמו, השיטה הקונבנציונלית לא עובדת ואיתו היא לא מיטיבה.

 

בשלב זה של חיי התחלתי לחפש דרך נוספת, משלבת ומעבה, שבכוחה לאפשר לילדי שלי את העצמי שבו, לגלות ולחשוף את כשרונותיו הייחודיים ולממש בדרכו שלנו, שמתאימה לנפשו העדינה, כפי שטמונה בו ורק בו.

התשובה למרבה השמחה הייתה נגישה ומונחת לפיתחי, ככלי  אומנותי ומרפא – הרייקי.

 

אומנות הרייקי נסובה על יכולת התקשרות עם כח גבוה יותר, כח מרפא עליון  אשר זמין לאזן ולעזור לכל הזקוק לריפוי.

 

בשנים האחרונות ישנה אבחנה דיאגנוזית מדעית, שנחשפה לאנשי חינוך תחת הכותר: הפרעות קשב וריכוז.

 

לצד זה, נוספו ונלוו מחקרים מדעיים חדשנים שכל מטרתם להוכיח ולאבחן בעזרת כלי מדע תוך כדי הסתייעות בטכנולוגיות מתקדמות "בעיה" מולדת ולעיתים אף נרכשת שמקורה באונה הימנית ומקרינה ומייצרת הפרעות בממד הקשב ובממד הריכוז.

 

א. יאלום חקר ומצא קשר ישיר בין  השפעת הדימוי והפגיעה במערכת הרגשית של ילד שנחשף בסביבתו הקרובה לאשמה וביקרות עקיפה על חוסר יכולתו להישיר קו עם הקונבנציונאל  להיותו מאובחן מדעית כסובל מקשיים בקשב וריכוז.

בצוק העיתים, ובתרבות הישגית לאורה ובה ילדנו גדלים, הולך ומתרחב השימוש  בריטלין.

 

למותר לציין כי הריטלין אינו מרפא אלא דוחה ומדכא את יצריו המולדים של נוטל התרופה.

 

לא זאת בלבד שהריטלין משפיע באופן רדיקאלי על מערכת העצבים, הוא מטשטש את הסימפטום וזאת כל עוד ובתנאי שנמשך הטיפול התרופתי שכן בעת בה מפסיקים ליטול את הריטלין, הסימפטומים ובכללם הפרעת הריכוז והקשב חוזרים ומופיעים כלעומת שנעלמו...

 

כיום ישנה מודעות הולכת וגדלה לחלופות שאינן נטילת תרופה. גישה רגשית מוטת התאמה לפרט, תביא לתוצאה הרצויה, וזאת ללא פגיעה בריאותית, ותוך הקניית כלים להתמודדות.

 

על ידי צמצום בחוסרים  ובמתאמים אישיים לכל ילד כעולם אישי ועצמאי ובלתי תלוי, וביכולות התמודדות, אובייקטיביות נרכשות, עם קבוצות לימוד (כיתות) שלעיתים מבנה הכיתה, גודלה, מאפייניה האישיותיים של הפרטים שמחד מאוגדים יחדיו למימוש מטרות מוגדרות ואחידות אך מאידך אינה בודקת ומפשפשת בכל מיני פרמטרים סציו-אקונומיים, פרמטרים שלא נבדקו לא נחקרו ולא נלקחו בפקטור זה, הם הם שתרמו את חלקו הגדול באיתור הבעיה המולדת ו/או הנרכשת – קשב וריכוז.

 

בשנים האחרונות זכיתי להיות שותפה לעיצוב שיטת טיפול מיוחדת ויעילה, שיטה בשכוחה ליתן מענה שורשי להפרעות בממדי הקשב והריכוז. השיטה שפותחה מוטה בעיקרה לילדים. 

 

בדרך זו, המשלבת את אומנות הרייקי וטיפול נכון במגע, טיפול שעונה על הצורך לאפשר לילד, ברמת הבודד, להביא את שנדרש לו לאיזון ברמה אישית, מותאמת לנפשו, ברובדים השונים: הפיזי, הנפשי, הרגשי והרוחני.

 

הדרך החשובה ביותר בשיטה ייחודית זו ובכדי להגדיל את יעילותה היא באמצעות הבאתה מאהבה, מחמלה ואדיבות.

 

בעזרת תהליך מובנה, וטיפולים אישיים, ניתן להשקיט, למזער ולהמעיט עד לכדי מינימום את הסימפטומים, ולהשיל מחסומים כדוגמת חרדה, פחד, היעדר ריכוז, מוטיבציה ירודה, וקשיים לימודיים.

 

ברק מאיה מטפלת רייקי מוסמכת

מתמחה בילדים עם קשיים בקשב וריכוז

Maya-ba@013.net

052-3805266

 

מה דעתך?תגובות: הגיבי על הכתבה                       מעניין? שילחי לחברה

 

 

 

___             ____________________________________