פנג שוואי ומודעות עצמית

 

מאת: שרונה פומס

 

 

עוד על פנג שוואי:

פנג שוואי - האם אופנה חולפת?

איך מעצימים את השפע?

מהפך אנרגטי ביקום?

פנג שוואי ועיצוב הסביבה הביתית

פנג שוואי והגורל שלנו

שאלה של צבע

רפאי את חייך עם פנג שוואי

אהבה זוגיות ורומנטיקה

שנת הקוף

איך נפטרים מנכס

גלגל המזלות  והסקס שלך

 

כל הכתבות

 

עוד על יופי:

בשביל מה אני צריכה מייקאפ?

סעודות היופי

 

עוד על בריאות:

תזונה ומתח

תזונה וחיי המין

 

 

השילוב  בין פנג שואי, תורה סינית עתיקה המדברת על עיצוב אנרגטי של הסביבה, לבין מודעות עצמית המבקשת להביא להקשבה לנבכי פנימיותו של האדם, יעלה, ללא ספק, גיחוך אצל הסיני הפשוט. הסיני הפשוט גדל על ברכיה של מערכת אמונות, הדוגלות בצייתנות לשליט, לאבות הקדמונים ולנורמות חברתיות, בחברה המתנהלת על פי היררכיה פונקציונאלית ומובנית של ערכי החיים ועל פי סדר חברתי קונפורמי. זו חברה שהייתה נתונה להשפעת תורת הקונפוציוניזם, שלא השאירה לאדם הפשוט מקום לחקור את מהותו הפנימית כפרט.  צייתנות ופחד ניצבים ללא ספק בקצה אחד של הסקאלה שבקצה האחר חופש ואהבה.

 

עם זאת, הצצה אל הגישות הפילוסופיות השונות בסין העתיקה, כמו הטאו או הבודהיזם או השילוב בינהם, מגלה עיסוק נרחב ברוחניות ובמודעות גבוהה. הטאו התייחס לצ'י האמיתי, הנוצר כאשר אדם מגיע לשלווה מנטלית ע'י זרימה עם כוחות האנרגיה ביקום. לפי הטאו, אדם חכם הוא אדם המבקש להתמזג עם היקום, כשליבו שליו כאגם שקט ואינו מושפע מרוח הנסיבות.

 

החכם מבקש לשלוט בשינויים ולהתאים את עצמו לשינוי הקוסמי הנולד מרוחות הצ'י הנתונים לשליטתו. המתיחות בין התפיסות השונות הביאה את האדם הסיני הפשוט לדבוק, בסופו של דבר, בגישה המדברת על חומר ופולחן, כלומר לעסוק בדברים מוחשיים. גישה זו אפשרה לו ליצור חיים מובנים שבהם היה לו נוח לשאת באחריות.

 

בספר "כוכב הבחירה היחיד" המספר על מדענים שתקשרו עם ישויות האור נטען שהטאו הביא אמנם ידע נפלא אלא שידע זה לא הועבר כמות שהוא לכלל האוכלוסייה.

 

בעידן החדש במערב, עבר הפנג שואי שינויים והפך מגישה העוסקת בחיפוש אחר המקום האידיאלי לגור בו, לתפיסה בעלת רבדים רוחניים וטיפוליים. לין יון, מסטר בפנג שואי של כת המגבהת השחורה, היה בגישתו הבודהיסטית, מראשוני התורמים לתפיסה הרוחנית בפנג שואי. זו התפיסה המדברת על מודרה או תנועת יד (הגוף), מנטרה או תפילה(דיבור) ועל התכוונות באמצעות דימיון מודרך (הנפש) לחיזוק השפעת הטיפול בפנג שואי.

מצד אחד, עומדות התורות המזרחיות, שמקורן בעיקר בהודו, העוסקות ברוחניות רבה מידי, בעיקר הגישות המטיפות לשעבוד עצמי וחמלה אוניברסלית, בהן אין כמעט מקום לרוחניות. הפנג שואי מבקש לעשות את החיבור בין הרוח - הוא האדם, הפאנג – לבין החומר – הוא המבנה שבו אנו גרים ועובדים - היין. האחדות בין הניגודים הללו תביא את החיים שלנו לאיזון והרמוניה.

 

נקודת המוצא להבנה זו היא, שהצ'י נמצא בכל מקום, גם באנשים וגם בעצמים דוממים והם רוטטים ברמות דחיסות שונות. בני האדם, שבניגוד לדוממים בורכו במודעות, רוטטים ברמה גבוהה יותר. לרוח יש תמיד עליונות על החומר, אך חשוב לשלב בינהם, כלומר למזג את היין עם היאנג.

 

פנג שואי נלמד בשלבים. כמוהו כבצל המתגלה שכבה אחר שכבה. אנשים הלומדים פנג שואי עוסקים בו ברמות שונות, ונפתחים אל התורה ומתפתחים איתה, בהתאם לרמת המודעות שבה הם נמצאים בזמן נתון. דומה הדבר לרמות השונות של הצ'י, שנמצא בכל אחד מאיתנו. רמות רטט שונות מלמדות על רמות מודעות שונות. אנשים המצויים ברמת מודעות גבוהה מגיעים לרמות הרטט הגבוהות ביותר, וכך הצ'י בסביבתנו רוטט ברמות שונות.

 

האיש הפשוט בסין עיצב את סביבתו לפי פנג שואי של רמות צ'י גסות ביותר. זהו הפנג שואי הבסיסי, העוסק בזרימת הצ'י במרחב, חיצי רעל, איזון בין צבע, צורה חומר וסמל באמצעות היין והיאנג, חמשת היסודות וכו'. בדרך כלל זהו השילוב הנראה לעין, השכבה הראשונה של הבצל. אך הפנג שואי מטפל גם ברמות עמוקות יותר של הצ'י, באמצעות נוסחאות שונות, כדוגמת נוסחת הכוכבים המעופפים המורכבת, המאפשרת לנו לגעת באופן מעמיק ברטט האנרגטי העדין יותר של הבית.

 

קילוף שכבה נוספת של הבצל יחשוף את הנגישות של הפנג שואי לנושא הקרמתי. יש כלים רבים בפנג שואי המאפשרים לנו לתת לאדם מידע קרמתי: הבגואה, הכוכבים המעופפים,תקשור, ארבעת עמודי הגורל וכד'. כל הכלים הללו באים לידי ביטוי בצ'י של המבנה, על רמותיו השונות.

 

בשלב הראשוני, תפקידנו כיועצים הוא להביא את בעל הבית לדרגת ההתפתחות הבאה בחייו. זאת מתוך הבנה שעבור כל אדם קיימת הדרגה הבאה, שבאמצעותה הוא רוצה להגיע לפריצת דרך במערכות היחסים השונות בחייו: יחסיו עם אנשים עם עבודתו, עם גופו ,עם עצמו, עם כסף וכד'.

 

בשלב השני יבהיר יועץ פנג שואי טוב לבני הבית, מהם הלקחים שעליהם ללמוד ומה ההתפתחות שעליהם לעבור דרך התיקון בבית.  מצב המוצא האידיאלי להתחלת הטיפול הוא כאשר הלקוח מעוניין בשינוי בחייו. שלב החקירה של הלקוח מקבל תפנית כאשר הלקוח מבין, שעולם החומר לא נותן מענה או פתרון לכל. לכן הוא מבקש לקבל ייעוץ מהעולם הבלתי נראה, ולקבל כלים שיאפשרו לו לשלוט בו עד כמה שניתן. המבנה שאנו חיים בו הוא אספקלריה מצוינת לייעוד הקרמתי שלנו, ברמות שונות.

 

עיצבתי פעם  בלונדון משרד גדול לדפוס דיגיטאלי . בעל העסק הזמין אותי, לדבריו, כיון שלא הצליח ל"היפטר" מעודפי הסחורה הרבים שהיו במשרדו. במשרד המרשים בין שתי הקומות בלט האזור הדרום מזרחי בהזנחתו (הוא בין היתר אזור השפע האוניברסאלי של המשרד). היה בו חדר שקירותיו מקולפים, התאורה מקולקלת ואוגדנים מיותרים מושלכים מסביב. מובן שהצעתי לבעל המשרד לצבוע את הקיר הדרום מזרחי בגוון ירוק, לסדר את האוגדנים בספרייה מעץ (ניירת שייכת ליסוד העץ), להתקין תאורה ולהתחיל להשתמש בחדר. בשלב זה שיתף אותי הלקוח בבעיה וסיפר, שבכל פעם שהוא מרוויח הרבה כסף, הוא נעצר. הצעתי לו לבדוק את מערכת היחסים שיש לו עם כסף. הזנחת האזור הדרום מזרחי, ללא ספק, הצביעה על יחס בעייתי. המודעות, ההתכוונות והפעולה של עיצוב החדר מחדש, הביאו לתפנית חיובית ניכרת בהזמנות שקיבל העסק לאחר מכן. העסק שיקף את אישיותו של בעל העסק, באשר לייעוד שלוו באשר לדרך שבה פעל למען הגשמתו.

 

עיצוב חדר מחדש מתוך מודעות, שונה מעיצוב של חדר כמעשה שבשגרה. דומה הדבר לטיפול רייקי. יש הבדל בין הנחת יד על כתפו של חבר סתם כך, לבין הנחת יד על מטופל, מתוך התכוונות לעזור לגופו לרפא את עצמו. ההתכוונות שמקורה המודעות מביאה ללא ספק בפריצת דרך.

 

העידן החדש הביא עמו עושר של גישות טיפוליות כגון רייקי, טאי –צ'י,  טנטרה, יוגה אוקופונטורה ועוד. התורות המזרחיות, שגורמות לנו, אנשי המערב, לשבור את השיניים בנסותנו להגות את שמותיהן, אומצו אל חיקנו באהבה רבה. מבחינה מהותית המשותף לכל התורות המזרחיות בכלל, ולשיטות הטיפוליות הנובעות מהן, בפרט הוא הרעיון החשוב של עצירה או השתהות. כלומר עצירה של קצב החיים האוטומטי והדינאמי, המתבטא במחזוריות של "לקום בבוקר, ללכת לעבודה, לחזור עייף הביתה,לצפות בטלוויזיה, או לא, לשכב לישון" וחוזר חלילה…כאשר אדם עוצר לרגע ומשתהה כדי לחקור את התחומים שאינם מתפקדים בחייו, זוהי נקודת מוצא נפלאה להתחלת ההתוודעות עם עצמו. לאחר העצירה, מומלצת התבוננות, לאחריה ההתכוונות ובסופו של דבר, כמובן - העשייה עצמה. במובן זה הפנג שואי הוא כלי לפיתוח המודעות לאלמנטים שאינם מתפקדים כראוי בחיינו, באמצעות המבנה שבו אנו חיים ועובדים.

 

אנו מגיעים עתה להסרה של קליפה נוספת של הבצל, וכך נחשפת רמה עמוקה יותר של תורת הפנג שואי, זו המאפשרת שחרור של הקרמה. שחרור כזה יכול להתבצע בשיטות שונות, כגון ריברסינג, הילינג, ביו-אנרגיה, שחזור גלגולים וכד' אנשים הבוחרים לשחרר את הקרמה שלהם, צריכים להיכנס לעולמם הפנימי כדי להעלות דברים מן התת מודע אל המודע. ברגע שאיש העסקים הבין שישי לו בעיה ביחסיו עם כסף הוא העלה, למעשה, את פחדיו מן התת מודע אל המודע. ברגע שמעלים אנרגיות שליליות מהתת מודע למודע קל יותר לטפל בהן ולנקותן. הפנג שואי הוא כלי מצוין להעלאת אנרגיות שליליות מהתת מודע ולניקויין והוא מאפשר לנו לעסוק בבחירות שלנו שאנו עושים בחיינו.

 

פנג שואי הוליסטי, לדעתי, הוא זה המביא לאנרגיות שליליות מהסביבה החיצונית ובד בבד גם מהבית הפנימי שלנו. אנרגיות של כעס, בורות ורכושנות עליהן מדברת ליליאן טו (LILIAN TOOׂ), שהן חצי רעל, הן חלק מהאנרגיות, שבהן ניתן לטפל באמצעות הפנג שואי. כמו הצ'י בביתנו החיצוני, כך גם כעס ופחד הם, בסופו של דבר אנרגיות. הדרך לנקותם, לאחר שהיכרנו בקיומם, מתאפשרת דרך תיקוני העיצוב של הבית החיצוני.

 

עיצבתי בית של אישה שפחדה מאוד לישון לבדה בלילה כאשר בעלה לא שהה בבית. ארגון מחדש וניקוי של האזור הצפוני בבית, הנוגע מבחינה אנרגטית בפחדים, ושל האזור הצפון-מזרחי הקשור בהתפתחות אישית ורוחנית, ביחד עם אלמנטים סימבוליים כ FU DOGS ועוד, פתרו לחלוטין את בעיית הפחד.

 

פנג שואי מטפל בבני הבית ברמה הרוחנית, הפיסית והרגשית. לא בכל המקרים מעלים הפנג שואי את הפחדים ובוודאי לא יחסוך לנו את תהליך הלימוד והפקת הלקחים, שאותו אמור כל אחד מאיתנו לעבור. אולם הפנג שואי תורם להבנה ברמה העמוקה  ביותר, ומעניק לנו יכולת שליטה בצ'י לסוגיו. בכך הוא מאפשר לרכך את הנושא הקרמתי ולעשותו נוח ונעים עד כמה שאפשר. מודעות, בסופו של דבר, תענה על הכל.

 

הפנג שואי היא שיטה אחת מיני רבות. אין שיטה טובה יותר משיטה אחרת. אנו העוסקים בפנג שואי בחרנו לטפל בעצמנו דרך הבית שלנו. כך בחרו גם לקוחותינו. כאשר אנשי הטאו דיברו על החיבור ליקום, או על חיבור הצ'י האישי עם הצ'י האוניברסאלי, הם התכוונו למושג, שאנו, בעידן המודרני מכנים "להיות מחובר". אנשים המחוברים לעצמם, המחוברים לגוף, לנפש, לרגש ולרוח, הם אנשים המחוברים לשלווה ולעוצמה הפנימית, ונמצאים ברמה רוחנית גבוהה, שכולנו, ללא ספק שואפים אליה.

 

באמצעות הפנג שואי אנו מקלפים קליפה אחר קליפה את הבצל האנושי שלנו כבני אדם. במשך הזמן, ואולי אף במשך כל החיים, אנו ממשיכים להתפתח, לצמוח ולהיכנס פנימה עד שנוכל לגעת בגרעין. וזה כל הקסם שבפנג שואי.

 

פנג שואי מסייע לצ'י בבית החיצוני ולצ'י בבית הפנימי שלנו לזרום בצורה הרמונית, נטולת אנרגיות שליליות.

 

במצב זה שבו אנו מחוברים אנו יכולים להגשים את כל חלומותינו.   

 

לינק לקריאת  עלון פנג שואי של חודש אוגוסט:

  http://www.fengshuitherapy.co.il/august.htm 

רוצים לדעת עוד על פנג שואי?

 

הכנסו לאתר

 

www.fengshuitherapy.co.il

 

_____________________

שרונה פומס היא מדריכה ויועצת בכירה בפאנג שואי , למדה את תורת הפנג שואי בלונדון (שם גרה 7 שנים) ובישראל בהנחייתם של ג'ואי יאפ ("בית הספר למצוינות של גראנד מסטר יאפ שן הי") לילאן טו, גוזף יו, קארן קינגסטון , רוג'ר גרין ואחרים. מעצבת ומייעצת לבתים ועסקים רבים בארץ ובאנגליה. מנחה ומרכזת סדנאות וקורסים במרכזים לרפואה משלימה של "שירותי בריאות כללית"  וב"בית הספר הגבוה לפנג שואי" אשר בניהולה.

בעברה לימודים באוניברסיטת ת'א וחיפה הייתה עיתונאית ב"מעריב" וניהלה פרויקטים תיירותיים באנגליה וגרמניה.  הופיעו כתבות ב:חיים אחרים, לאישה, מעריב,ידיעות אחרונות (מוסף 7 ימים) ערוץ 2, ועוד

לסדנאות וקורסים:

שרונה פומס: 053/922661

sharona27@bezeqint.net

__________________________

תגובות: כיתבי לנו                                      מעניין? שילחי לחברה

   
__________________________________________