איך להישמר מערפדי אנרגיה

  

מאת: שמחה לוין (מ.א),מנחה-מאמנת, מנכ"ל כישורים-קישורים

 

עוד:

מסרים מהילדות הקמים להורגינו

חיבור לילד הפנימי

לאן את חותרת

להתחבר למשאבים הפנימיים

ביקורת קטלנית

לחופש נולדה

מדריך מעשי למתגרשת

10 החוויות שכל אישה צריכה...

תרגול משפר את הזיכרון

שיטת המ.ת.ת - דרך חיים

אם תרזו, אין זו אגדה

דמיון מודרך לטיפול בבעיות גוף ונפש

דמיון מודרך לאהבה עצמית ולריפוי

קרוב לנפש

מודעות עצמית

לחלום ולהגשים - ללא פרפקציוניזם

דרך האמן

דאגה, חרדה ושאר מזיקין

תיבת הנגינה

תנועת הגוף האנושי

פחד מהצלחה

לתכנת את המוח

חסימות ריגשיות

חטאי האם

האם את  ידועה כבעלת רגישות יתר?

אם חברה או אדם קרוב אליך סובל מכאב גופני, האם את מתחילה לחוש זאת גם בגופך?

אם חברה מספרת לך על בעיה או מצוקה רגשית, האם את  מפתחת הזדהות כאילו זו בעיה אישית שלך?

האם יש לך רגישות קליטה טובה מאוד לאנשים – את קולטת אנשים  בצורה מדויקת (על החולשות והחזקות שלהם) עד כדי כך שאת מרגישה אותם כאילו היו מתחת לעור שלך?

 

אם כך, דעי  שאת מוגדרת בספרות המקצועית כבעלת  אמפטיה אינטואיטיבית, קרי רגישות יתר. אנשים שסובלים מרגישות יתר מועדים יותר מאחרים לסבול מערפדי אנרגיה.

אמפטים אינטואיטיבים מכוונים כל כך לרגשותיהם של אנשים וסופגים אותם באופן לא מודע, שכאשר מישהו נימצא במצוקה או סובל מכאב גופני, המצוקה שלו משתכנת בגופם. אמפטים מעבדים את כל המתח בגופם וסופגים יותר (ד"ר ג'ודית אורלוף - פסיכיאטרית ואינטואיטיבית רפואית).

 

אמפטים אינטואיטיבים הם אנשים שמחוננים באינטואיציה גדולה, רגישות קליטה עמוקה שפוגעת בהם ולכן הם זקוקים לכישורי תיפקוד נכונים. מה עוד שאנשים מסוג זה פונים בד"כ לתחום הטיפולי, ליעוץ ולאימון, ולכן הם זקוקים לאסטרטגיות חיים שיעזרו להם לתפקד טוב יותר. שכן הם מאבדים אנרגיה בקלות ועלולים לסבול מאנרגיה נמוכה ומדליפת אנרגיה (מה שנקרא בשפה העממית - עין רעה). הרופאים מאשימים אותם שהם היפוכונדריים והיסטריים.

 

מה אפשר לעשות כדי להתגבר על הרגישות הגדולה הזאת שעשויה לפגוע בך כמי שנדרש\ת להיות בעל רגישות טובה לאנשים?

כדי להשמר מערפדי אנרגיה צריך ללמוד קודם כל לזהות אותם, שכן יש סוגים שונים של ערפדים.

 

ערפדי אנרגיה

ערפדי אנרגיה הם אנשים שגבוהים בסולם הסבל. אלה אנשים שרע להם בחיים. הם כמעט תמיד יבחרו לראות את הצד השלילי שבכל היבט ותחום בחיים. הם מאופיינים בהתנהגות של תלונות, קיטורים, כעסים וחימה מהירה. הם גם לא ניתנים לריצוי. הם תמיד ייראו את חצי הכוס הריקה.

 

אבל יש סוגים שונים של ערפדי אנרגיה.יש כאלו שלא קל לזהותם כי הם יודעים להסוות היטב את הניסיונות שלהם למצוץ אנרגיה.

 

אפשר למיין את הערפדים לפי סוגים שונים:

ערפד מס' 1 הוא הערפד המייבב: בכל פעם שמדברים איתו הוא מתלונן. הוא זה שתמיד מציג את עצמו כקורבן. העולם תמיד נגדו וכולם אשמים שהוא לא מאושר. כשמציעים לו פיתרון הוא אומר "כן,...אבל".

ערפד מס' 2 הוא הערפד המאשים: הוא זה שגורם לך בערמומיות להרגיש אשם על שלא עשית דברים בסדר. הוא נוזף, מאשים וגורם לך לתחושה שמשהו לא בסדר אצלך באופן כלשהו.

ערפד מס' 3 הוא מלך הדרמה: יש לו דרך מדהימה להפוך כל ארוע קטן לדרמה בלתי נשכחת. החיים שלו מתנהלים בין משבר למשבר. מלודרמה היא שמו השני. הוא מוצץ את אנרגיית החיים של כל מי שבסביבתו עם רגשותיו האינטנסיביים.

 

ערפד 3 הוא הדברן הבלתי נלאה: הוא זה שדורש את מרכז הבמה. אין לו עניין במה שהאחרים מרגישים. הוא נרקסיסיט, מכור לשליטה, מדבר הרבה כשהוא עצבני.

ערפד 4 הוא הנזקק הנצחי: הוא מטלפן נואש בכל שעה כדי שתפתור לו את הבעיות. הוא משחק את הנזקק עם פוטנציאל. הוא מפתח תלות בלתי פוסקת.

וערפד מס.  5, הערפד הנחמד: אין דבר בולט שיסגיר את סוחט האנרגיה הזה. הערפדות שלו היא בלתי מודעת. הוא בסה"כ ילד מורעב מבחינה רגשית.

 

חוק שימור האנרגיה

אז מהם אותם כישורי חיים כדי שתשרוד ולא תיפול קרבן לשודדי אנרגיה?

 

1. מדיטציה למירכוז - כלי הישרדות יום יומי.

2. סנכרון עם קצב שתומך בך. הדבר עשוי להשתנות בהתאם למצב, לגיל ולסדרי העדיפויות שלך.

3. המפתח - להאט לקצב הנכון לך.

4. לחיות בהווה - לא בעבר ולא בעתיד. יש להתכוונן לרגע זה.

5. מעקב אחר הנשימה - כדי להחזיר אותך  לרגע הנוכחי במהלך יום עמוס.

6. להרגיש את הדופק - כוח החיים שיסמן לנו לחזור לעכשיו.

 

אנשים מסוימים מעניקים אנרגיה חיובית, אחרים שלילית. זו איכות הווייתו של מישהו - קנה מידה לאהבה שבה הוא מנהל את חייו. זה גם משקף את העבודה הפנימית שהוא עושה.

 

השאלה המעניינת היא: כיצד אנו מושכים אלינו אנשים? מה קובע אילו אנשים אנחנו ממגנטים?

האם אפשר לנסח חוקים שמסבירים את המשיכה אלינו? ואם כן, מהם חוקי המשיכה?

 

יש 4 חוקים של משיכה אנרגטית:

חוק המשיכה מס' 1: אנחנו מושכים את מי שאנחנו.

ככל שאנו מפיצים יותר אנרגיה חיובית, כך אנחנו ממגנטים אלינו אנרגיה כזו. אותו הדבר לגבי שליליות. זה עובד כך: אהבה מושכת אהבה, קיטורים מושכים קיטורים, תשוקה מושכת תשוקה, כעס מושך כעס. ההסבר: כולנו משדרים של אנרגיה בלתי נראית. אנחנו משדרים כל הזמן סימנים שאחרים, הנמצאים באותו תדר, קולטים ונמשכים אליהם. הסיבה שהזדמנויות מופיעות בחיינו או לא מופיעות היא תוצאה של חוק זה.

לדוג' - תופעה מדהימה שמוכרת למי שעוסק ביעוץ באימון או בטיפול, שאנחנו מושכים/ות תדר של מטופלים\מתייעצים המשקף את הנושא שאנחנו מתמודדים איתו באותו הזמן.

 

חוק משיכה מס' 2: האינטואיציה מבהירה בחירות נכונות: יש כמה מרכיבי מפתח במשיכה:

א. אנחנו - מה שאנו משדרים

ב. האדם השני - מה שהוא משדר

ג. המצב - שדה אנרגטי משל עצמו

המטרה שלנו - לתזמר את כל המצבים. האינטואיציה מבהירה את יכולת הראיה שלנו ומכוונת אותנו למטרה המתאימה.

הנוסחה - ראשית הקשיבו לגוף שלכם, כבדו את האינטואיציה השלילית והחיובית שלו כלפי יחסים וזהו את זה שמאותת על חיבור מתאים. שנית - פעלו על פי מידע זה. הרשו לו להנחות אתכם בתהליך. שכחו את הניתוח האינטלקטואלי. חפשו את הסימנים הבאים כדי לוודא שיש משיכה:

אינטואיציה חיובית כלפי מצבים ומערכות יחסים:

1. יש לכם תחושה נעימה של מוכרות או התבהרות, יש תחושת דז'ה-וו.

2. אתם נושמים בקלות רבה יותר - הגוף משוחרר.

3. אתם מוצאים עצמכם נרכנים קדימה ולא  מתגוננים.

4. לבכם נפתח. אתם מרגישים נינוחים, בטוחים, מלאי אנרגיה, מלאי חיים.

5. אתם חשים בנוח עם מגע - לחיצת יד, חיבוק, או מצב אינטימי.

אינטואיציה שלילית:

1. תחושה גופנית לא נעימה - בחילה, חומציות.

2. אתם מרגישים דחייה במגע - נוטים לסגת אם נוגעים בכם.

3. שרירי העורף מתקשים, אזור החזה והגרון מתכווצים.

4. השיער בעורפכם סומר.

אתם מרגישים אי נוחות, אפלה, לחץ, עצבנות, אנרגיה נשאבת מכם.

 

חוק משיכה מס' 3: ראיית היופי והאלוהי באנשים ממגנטת אותם.

כל בני האדם מכילים יופי ואלוהות.היכולת להסתכל באנשים דרך עיניים כאלה היא מתנה.

במקום לראות מה שרע באנשים, ראו מה טוב. בחרו להעצים את האיכויות החיוביות ולא השליליות. הרעיון הוא לא להתחנף או להתעלם מרשעות, הרעיון - לרומם את רמת התקשורת גם ביחסים קשים.

כאשר אומרים לאדם - "היית מאוד אמיץ "או "את נראית נהדר היום " - משהו מתרכך בהם. זה בעצם פשוט מאוד - כאשר אתם מדברים לחיובי שבמישהו - האנרגיה הזאת מתחילה להתעורר בו. כולנו כמהים שהאלוהי שבנו יזכה להכרה. אם אתם רוצים להתחבר למישהו, הכירו במעלותיו, ציינו אותם. העדפת הטוב שבאנשים פירושה לא להתעלם מהרע שבהם, אלא יש לבחור מה להדגיש.

 

חוק משיכה מס' 4: נתינה מהלב מושכת שפע.

סגנון הנתינה שלנו מגדיר פעמים רבות את מי שאנחנו מושכים. השיעור  איך לתת זה שיעור שכולנו צריכים ללמוד, משום שנתינה אינה תמיד מעלה. נתינה לא בריאה יכולה לשתק רגשית ולהזמין יחסים לא בריאים ומדללים. אנחנו עשויים ליפול באופן בלתי מודע לדפוס כזה בלי לדעת לצאת ממנו. נתינה אמורה לעורר הרגשה טובה. אם לא, משהו לא בסדר. יש ללמוד לתת ממקום בונה של יש, בלי לתת יותר מידי.

במונחים אנרגטיים יש שתי קטגוריות של נתינה:

נתינה מן הלב ונתינה של תלות.

מן הלב - דרך להזין את עצמכם, לתת ללא תנאי.

תלות - נובעת ממחויבות, מאשמה, מתסביך של קדוש מעונה.

 

לסיום, אנו צריכים ללמוד להגן על עצמינו מערפדי אנרגיה. יש  ללמוד תחילה לזהות את ערפדי האנרגיה ולפתח כישורי חיים שיעזרו לנו לשמור על האנרגיה שלנו ולמשוך לתוך החיים אנרגיה חיובית ומעצימה.

 

נשמח לקבל תגובות לאתר שלנו :www.kishurim-center.com

בברכה.

 

 

מעניין? שילחי לחברה                                      הגיבי על הכתבה

 

שלום רב

אני אישה בגיל 50 לא נשואה גרה בגפה בסביבה לא אחי אוהדת עם סוג של שכני לא קלים ויש לי גם משפחה לא קלה.גדלתי בבית עם הורים ניצולי שוואה סבלתי בילדות הרבה מהם התעללות לא קלה גם פיסית ובעיקר נפשית.

זאת הסיבה שכיום אל אף טיפולים גם פסיכיאטריים ועדיין אני בטיפול סובלת מרגישות יתר ופחדים לא סבירים.

דברים שייתכן שבשביל מישהו אחר לא משמעותיים עוברעם יותר בקלות אצליח זלא עובר מהר אני מוטרדת עולות לי כל מיני מחשבות רעות שאותם אנשים עלולים להזיק לי והם התבטאו כך לא פעם אחת.בדיוק ברגעים שאני כותבת לכם הייתה לי הרגשה לא טובה בבטן אני בלחצים חייה בסביבה שלילית עם אנשים שהיו רוצים להזיק לי מתוך קנאה ורשעות.הם כולם באו מארצות רוסיה האסיאתית בוכארה עם מנטליות משונה כולם נשואים עם ילדים מסתכלים

אל אישה שחייה בגפה ומנלת חיים עצמאיים כמשהו חריג ויוצא דופן.לכן הן הנשים מחפשות להציק מידי פעם באות עם דרישות כספיות לאחזקת הבית בלי שום ביקורת כלום ועקב זה סירבתי לשתף פעולה אל אף כל מיני איומים שלהם שיתלוננו עלי.

אני עושה הכל להראות להם שאני חזקה כנראה שבתת מודע אני כזו ומראה שאני עומדת איתנה מולם.

הטיפים כאן מחזקים אותי ועוזרים להסתכל על עצמי בצורה עוד יותר חיובית. אני גדלתי במשפחה שלא חסכו בהשפלות נתנו לי להבין שאני חסרת ערך שאני לא חכמה שאיכזבתי אותם בצפיות שלהם לא התייחסו למה שאני אומרת בעיקר אימי. לכן היום הגעתי למצב שאני לא סובלת אותה הייתה תמיד רכושנית חשבה שהבת שלה היא הפודל שלה ויכולה לעשות מה שהיא רוצה. כנראה שכך איבדתי את הביטחון העצמי ואני צריכה לעבוד על עצמי חזק מאד כיום לתקן אם לא את הכל לפחות חלק.לצערי גם הטיפולים הפסיכיאטריים שעברתי העבר לא תרמו משמעותי לשיפור המצב גם כיום אני בטיפול המטפלת טובה ומקצועית אך נראה שהיא לא מחזקת אותי מספיק אל אף שהיא התבטאה שמבינה שאני זקוקה לחיזוקים.אני בטוחה שגם הטיפים שלכם יעזרו לי לא מעט בשיפור התדמית שלי החיובי כיוון שאני סובלת לא מעט מהסביבה  בגלל זה.י 

 

___________________________________________