הרפייה משפרת את הזיכרון

  

מאת:  ענת קלקה, M.A., סוציולוגית מרצה ומנחה קבוצות. מטפלת בביופידבק

 

עוד:

שיטת המ.ת.ת - דרך חיים

אם תרזו, אין זו אגדה

דמיון מודרך לטיפול בבעיות גוף ונפש

דמיון מודרך לאהבה עצמית ולריפוי

קרוב לנפש

מודעות עצמית

לחלום ולהגשים - ללא פרפקציוניזם

דרך האמן

דאגה, חרדה ושאר מזיקין

תיבת הנגינה

תנועת הגוף האנושי

פחד מהצלחה

לתכנת את המוח

חסימות ריגשיות

חטאי האם

יום האישה הבינלאומי - סקירת מצב

אנה אנו באות? - מחשבות על יום האישה הבינ"ל

ימין ושמאל משני צדי המדרס

אובדן כושר עבודה

להוריד את הפיוזים

דרכים להרפייה

נשים מצליחות מתמודדות עם

 לחצים

מי מרגיז אותך?

סידן - המציל הלבן

עצמותי המתפוררות וצריכת החלב

מעשנות ותזונה נכונה בגיל ההתבגרות

 

 

 

 

נוכל לשפר מאד את הזיכרון שלנו, אם נצליח ללמד את המוח שלנו לייצר גלי אלפא. איך עושים את זה? בעזרת נשימה נכונה

 

נפתח בסקירה קצרה על גלי המוח: במהלך שעות היום והלילה, אנחנו מייצרים סוגים שונים של גלי מוח, על פי פעילויותינו ומחשבותינו השונות. קצב הבתא הוא הקצב הנורמלי של המוח בעת שאנו ערים ופעילים. מהירותו של קצב בתא משתנה על פי רמות הפעילות שלנו ובהתאם למידת הלחץ הנפשי שאנו חווים. כשאנחנו לחוצים אנחנו מייצרים קצב בתא מהיר, מצב המקשה על הזיכרון.

 

להפחית את המתח

אז איך עושים את זה? קודם כל, עלינו ללמוד להירגע שכן הירגעות מאפשרת לנו ללמוד להאט את גלי המוח שלנו. המפתח להירגעות הוא נשימה נכונה. הנשימה היא תהליך אוטומטי, שאנו לא מודעים להתרחשותו. עם זאת, אנו בהחלט מסוגלים לשלוט בנשימה שלנו בצורה מודעת. נשימה שטוחה ורדודה מעלה את המתח ומקשה על תהליך הזכירה, ואילו נשימה עמוקה בעזרת שרירי הבטן, מפחיתה את המתח. כך אנו מונעים את המחסום לזכירה טובה.

 

איך אתם נושמים?

בואו ונבדוק איך אתם נושמים כרגע. ספרו את מספר הפעמים שאתם נושמים ונושפים בדקה. כל שאיפה ונשיפה הן מחזור נשימה אחד. ערכו מעקב ורשמו את קצב הנשימה על נייר. המטרה היא לייצב את הנשימה על 6-8 נשימות ונשיפות בדקה.

 

כדי להגיע למצב הזה, שבו על כיסא נוח בתנוחה נוחה. ודאו שיש תמיכה טובה לגב. רופפו כל מה שלוחץ עליכם, כמו חגורה ועניבה. עצמו את עיניכם. שימו יד שמאל על החזה, ממש על עצם החזה, ויד ימין על הבטן. הסתכלו על עצמכם כשאתם נושמים – מה עושה יד שמאל ומה עושה יד ימין? יד שמאל אמורה לא לזוז כלל, ואילו יד ימין אמורה לזוז כלפי חוץ כשאתם נושמים, ולהידחף פנימה כאשר נושפים. נשימה כזו נקראת נשימת בטן.

 

כמו בלון

שאפו אויר לאט. השתדלו לא להזיז את החזה והכתפיים, ונשפו דרך הנחיריים לאט לאט. לשאוף ולנשוף. קחו נשימה עמוקה. נתבו את האוויר מטה כלפי הבטן, ונשפו את האוויר לאט. שמרו על הקצב ללא מאמץ. שאפו והרגישו את הבטן עולה, נשפו והרגישו את הבטן יורדת. שוב-נפחו את הבטן כמו בלון ונשפו. הקשיבו לקצב שלכם, והתמקדו בנשיפה שלכם. הרגישו את השקט ואת השלווה, ואז פקחו את העיניים. אם תמשיכו לתרגל את הנשימה הזו, תהיו רגועים במשך היום ותבטיחו זיכרון טוב ורענן מתמיד.

 

המאמר מופיע גם באתר 50+

 

מה דעתך?    תגובות: כיתבי לנו                          מעניין? שילחי לחברה

   

_________________________________________________