שינוי עצמי חיובי ומודעות עצמית למול הסביבה

מאת: דפנה ביסמוט


Aleksey Shkipin, FeaturePics

 

עוד:

אמון

רגשות

חוקי הנפש של היקום

האם את  אשה מאושרת

ורק הכובע הירוק

פנטזיות

הביקורת

בחרתי בחיים של אי ודאות

דפי בוקר

כוחה של חשיבה נכונה

מועדון דחויים-דחויות

התנגדויות, אושר ומה שביניהם

לחולל שינויים

עושים סדר

ספירת מלאי

ציפיות זה לכריות

מהחמצה לצמיחה

למדוט בין השורות

אחווה או מלחמת אחים

החופש לבחור

קופסאות

מה ששלו - שלו, מה ששלך - שלך

מיפגש עם הילד בתוכנו

מסרים מהילדות הקמים להורגינו

לאן את חותרת

להתחבר למשאבים הפנימיים

ביקורת קטלנית

לחופש נולדה

מדריך מעשי למתגרשת

10 החוויות שכל אישה צריכה...

בס"ד

מבוא למודעות עצמית:

תהליך מודעות עצמית שלנו משנה את דפוסי חשיבתנו והתנהגותנו. תהליך מודעות עצמית מורכב מחשיבה מודעת שהנה למעשה חשיבה חיובית שבונה חלק חדש בתת המודע שעולה בהדרגה למודע ומשפיע על דרך חייו של האדם. אנו לא מסוגלים לשנות את הסביבה אלא רק את עצמנו ולכן עלינו לעבור תהליך של חשיבה מודעת על מנת לפתח מודעות עצמית וחשיבה חיובית. המטרה בסופו של דבר לקבל דימוי עצמי חיובי רב יותר משהיה בעבר לפי תחושותינו.

 

תהליך השינוי של מודעות עצמית וחשיבה חיובית בנוי ממספר שלבים:

  • העלאת זיכרונות וחוויות שהם הבסיס לכעסים שלנו.

  • הבנת החוויות ויכולת הדרך לסליחה.

  • סגירת מעגלים רגשיים עם אנשים שליוו אותנו בחיי.

  • שינוי דרכי החשיבה לחשיבה חיובית וזיהוי מחשבות שליליות.

  • זימון מחשבות חיוביות כחלק מהתמודדות.

  • בניית תהליך של מודעות עצמית.

 

חשוב לזכור בתהליך המודעות העצמית:

  • להציב מטרה - התהליך הוא הדרך למודעות עצמית.

  • להתמיד בתהליך - למרות הכאב.

  • איזון רמת הציפיות מהסביבה.

  • לשתף את הקרובים אליכם במה שעובר עליכם.

  • לבקש תמיכה מקרוביכם -בעל, ילד, הורים.

  • לחשוב מחשבות חיוביות.

  • חשוב להיות סבלניים לעצמכם.

  • תתמודדו עם מצבים שהיו חלקכם במשך שנים.

  • השינוי יהיה קטן אבל בהדרגתיות הוא יחדור לתודעה ויהווה חלק מכם.

 

בכדי להצליח בהתמרת השינוי יש לזכור  תחילה :

  • שכנוע לא מתוך הסכמה = דיכוי.

  • לעצור את הכעס - עצירת הכעס איננו דבר קל אולם ניתן ללימוד.

  • הכעס צף ומגיע כאשר הנשמה מרגישה שהיא הולכת לאבד משהו חשוב לה.

  • עליכם לבחור סמל שברגעי כעס /מחשבה שלילית תציבו אותו מולכם.

  •  תתרגלו מדיטציה עם סמל זה ואפשרו לו להכניס אנרגיה של רוגע.

  • תיווכחו שלאחר תרגול תוכלו להשתמש בסמל ולהמשיך את הדיון או להפסיקו כבחירתם מבלי להיפגע או לכעוס.

  • להשתמש במילים חיוביות:  במקום לומר "אני דורש/אתה חייב" לומר "אני מבקש/אני מנסה".

  • יש חשיבות רבה למילים. מכיוון שהם מייצרות רגש ותחושות. הכוונה ליצור תודעה חיובית ורגועה יותר.

  • תתרגמו את השינוי לרווח. ברגע שהאדם יתחבר לתועלת הוא ירצה להתחבר לשינוי. לדוגמא אם הנכם מעוניינים לשכנע את בנכם שילמד תראו לו את הרווח שיצא לו – הגשמה של רצונותיו. הבנה זו תאפשר לנווט אותו ולגרום לו להבין ששיתוף פעולה ביניכם יניב לו רוגע וקבלת אהבה מלאה.

  • לא להשתמש בחוויות שפגעו בנו כדי ליצור תחושת אשמה בצד השני- כלומר לא להיות מניפולטיביים.

  • להשתמש בדמיון ככלי שמרגיע אותנו ואת הצד השני.אנחנו צריכים לחוש שאנחנו מעבירים אור מתוך בטננו, אור של ביטחון בעצמנו.

  • אם אנחנו מרגישים חומות ביני ובין האחר אז ננסה בדמיון להקרין אור חם שימיס את החומות ויגיע לצד השני ויאיר אותו.

  • לדעת להסתפק  בפחות מ-  100%.

  • נשתמש בכוח האהבה והסלחנות ולא בכוח השלילי.

 

סיכום:

יש לזכור שבזמן התהליך של שינוי עצמי ובניית מודעות עצמית הסביבה תנסה אותנו רבות. חשוב להבין שהסביבה התרגלה לתבנית התנהגותית שלנו ולא יהיה לה קל "לוותר" על מעמדה. לכן יהיו דרושות לנו הרבה אנרגיות של התמדה והקפדה על המחשבות והמילים שלנו.  חשוב שנלמד לחשוב חיובי,לא להפנים את התגובות שנקבל ומה שלא יהיה טוב עבורנו פשוט נלמד "להעיף" החוצה. אין ספק שהתהליך הוא קודם שלנו ואחר כך של הסביבה.

בסופו של דבר אנחנו וגם הסביבה נתרגל ל"התנהגות" החדשה. וגם נוכל בהתנהגות שלנו ללמד אחרים.

 

_________

פרפרים המרחב הרוחני באמצעות מרכז הסדנאות שלו צומת רוחניות מעבירים קורסים וסדנאות בתחום האלטרנטיבלי כולל מודעות עצמית וחשיבה חיובית, חלומות, הילינג, קריסטלים, תקשור ועוד.

נייד: 054-4515930

אימייל" dafnabis@walla.co.il

אתר:http://www.parpareem.com

 

 

 

מעניין? שילחי לחברה                                   הגיבי על הכתבה 

 

 

_______________________________________