הקיץ מגיע - שפרי תזונת ילדייך

מאת: יוכי עזיז, נטורופתית בכירה בחברת סולגאר המשווקת ויטמינים מינראלים ותוספים

 

 

עוד בריאות:

טיפול טיבעי בילד היפראקטיבי

30 סיבות להתחיל

רעלת הריון

פעילות אירובית בהריון

דיאטות משמינות

מנופאוזה

דיאטה - להחליט להתחייב ולעשות

שאיבת שומן

הפרעת קשב אצל מבוגרים

הכיני ילדך לחורף

הפרעות אכילה - מה שרופאים לא מספרים

אנטיביוטיקה - לא בכל מחיר!

דלקות אזניים חוזרות

רפואת נשים ללא מציצנות

הומיאופתיה - רפואת משפחה במיטבה

מוכנים, היכון, צאי

תרופות כולסטרול וסרטן המעי הגס

תסמונת התשישות הכרונית

 

 

אזהרה: המידע המובא כאן אינו מהווה תחליף להתיעצות אישית עם רופא או מטפל מוסמך. אין להסתמך על המידע כמקור מידע יחיד, שימוש ו/או צפיה בנתונים מעידים על הסכמתך לתנאי השימוש.

אין בכל האמור בכתבה משום הבעת דעה של "הדרך למעלה" לגבי כל המלצה המופיעה בו.

האדם זקוק לשפע רכיבי-תזונה חיוניים הכוללים אבות מזון, ויטמינים ומינרלים לצורך קיומו ולשמירה על בריאות תקינה. בתקופת הילדות חיוניים רכיבים אלה במיוחד לשם מימוש פוטנציאל הגדילה המרבי, וכן על מנת לקבוע את עתיד בריאותו וחסינותו מפני מחלות בחייו הבוגרים. מכאן, שלתזונה תקינה ולאספקה נאותה של כל הרכיבים התזונתיים החיוניים, בפרק זה בחייו, חשיבות עצומה.

 

תזונתם של הילדים במאה ה-21 מושתתת ברובה על מזון מהיר ומעובד, רובם אינם אוכלים ארוחות מסודרות והם נוהגים לפסוח על ארוחת הבוקר. בחודשי הקיץ, תופעה זו בולטת ביתר שאת.

 

מספר טיפים שיעזרו לכם לשמור על תזונת ילדכם בקיץ:

 

  • ילדים אוהבים צבעים וככל שהם זוהרים יותר הרי זה משובח. ההוכחה לכך – שלל הסוכריות בצבעי ניאון שהם כה נהנים לאכול. "מזונות ראשונים" צבעוניים ובריאים יכולים גם להיות פירות הקיץ כמו  תותים, ענבים ופירות קצוצים כמו אננס, מנגו וקיווי. אלו הם פינוקים מתוקים בריאים שגם כיף לאכול אותם רק עם האצבעות.

 

  • אין הרבה ילדים שיכולים לעמוד בפני מילקשייק סמיך ומלא קצף. השקיעו בבלנדר והכינו שייקים משלכם. באופן זה אתם יכולים להוסיף מגוון רחב של פירות טריים. אתם אפילו יכולים להגניב פנימה כמה רכיבים סופר – בריאים, כגון מעט שמן זרעי פשתן, או מעט אצות כלורלה או ספירולינה שעשירות ברכיבי תזונה חיוניים. אפילו ילדים שצריכים להימנע ממוצרי חלב יכולים לשתות שייקים העשויים מחלב סויה או חלב אורז המועשרים בסידן.

 

  • אפילו אם אין לכם זמן להכין ארוחות מורכבות, אתם עשויים להיות מופתעים לראות שהקטנים שלכם אוכלים בשמחה "עצים" מברוקולי או אפילו "כדורי רגל" מכרוב ניצנים. לסיום, עירוב הילדים בהכנת הארוחה היא לעיתים קרובות דרך נהדרת לנסות סוגי מזון חדשים. אם הם הקדישו מזמנם להכין ולבשל תבשיל מסוים, יש סיכוי גבוה בהרבה שירצו לאכול אותו.

 

  • שימוש במולטי ויטמין מיוחד לילדים. במידה וילדיכם לא אוכלים את אבות המזון הדרושים להם, ניתן להשתמש בתוספים טבעיים.  ™KANGAVITES הוא מולטי ויטמין איכותי ומקיף המתאים במיוחד לילדים, מכיל את כל רכיבי-התזונה החיוניים, במגוון הרחב ביותר ובמינונים המומלצים להתפתחות תקינה. מכיל 11 מינרלים חיוניים, קומפלקס B וויטמין C, ויטמינים חיוניים המסיסים בשומן הכולל בטא קרוטן ויטמין A, ויטמין D, ויטמין E טבעי ואבקות של פירות וירקות. הנחיות: בגילאי שנתיים עד שלוש שנים - טבלית לעיסה אחת ביום, עם הארוחה. ילדים בגילאי ארבע שנים ומעלה - שתי טבליות לעיסה ביום, עם הארוחה.

 

 

מה דעתך? הגיבי על הכתבה                     מעניין? שילחי לחברה

   

_________________________________________