כל הסיבות להתחיל לרוץ

באדיבות אתר קולנוע ביתי ואתר טלפון סלולרי

 

Aleksey Shkipin

 

עוד בריאות:

30 סיבות להתחיל

רעלת הריון

פעילות אירובית בהריון

דיאטות משמינות

מנופאוזה

דיאטה - להחליט להתחייב ולעשות

רפלקסולוגיה

שאיבת שומן

הפרעת קשב אצל מבוגרים

הכיני ילדך לחורף

הפרעות אכילה - מה שרופאים לא מספרים

אנטיביוטיקה - לא בכל מחיר!

דלקות אזניים חוזרות

רפואת נשים ללא מציצנות

הומיאופתיה - רפואת משפחה במיטבה

מוכנים, היכון, צאי

תרופות כולסטרול וסרטן המעי הגס

תסמונת התשישות הכרונית

תרופות סבתא

תרופות סבתא נוספות

הרזייה הוליסטית

האם כאב הראש שלך הוא מיגרנה?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אזהרה: המידע המובא כאן אינו מהווה תחליף להתיעצות אישית עם רופא או מטפל מוסמך. אין להסתמך על המידע כמקור מידע יחיד, שימוש ו/או צפיה בנתונים מעידים על הסכמתך לתנאי השימוש.

אין בכל האמור בכתבה משום הבעת דעה של "הדרך למעלה" לגבי כל המלצה המופיעה בו.

לא משנה אם אתם מתעייפים מעצם החשיבה על ריצה או שאתם רצים באופן סדיר, הכתבה הזו מיועדת לכם, תקראו ותפנימו.

 

התועלות משילוב פעילות גופנית מסוג ריצה הינן רבות מספור, אנו נעלה כאן את החשובות שביניהן כדי לעשות לכם חשק לנעול את נעלי הספורט ופשוט להתחיל לרוץ..

 

בטוח פגשתם אנשים שסיגלו לעצמם הרגל שבשגרה: ריצה. חלקם עושים זאת לטובת סיפוק בלבד, אחרים בשביל להוריד במשקל או אולי לשפר את כושרם הגופני.

 

ריצה עושה עבודה מעולה עם הגוף – משפרת את היכולת האירובית שלנו,הקואורדינציה שלנו, מפחיתה ממשקל גופנו, משפרת את מצב הרוח את בריאות העצם באופן כללי את חיינו.

 

על הורדת משקל..

כן, כן.. ברוב המקרים נחשפים לריצה במטרה להוריד מהמשקל ולכן החלטנו להתחיל ביתרון הידוע של הריצה.ריצה הינה כלי יעיל ביותר להפחתה ממשקל הגוף, הסיבה לכך פשוטה מאוד, ריצה דורשת מהגוף השקעה של אנרגיה ולכן הגוף עושה שימוש בכמות קלוריות גבוהה על מנת לייצר את האנרגיה הנחוצה לפעילות. על מנת שאדם יפחית במשקל עליו לצרוך בתזונה פחות ממה שגופו צורך לטובת פעילות גופנית (כאן נכללת הפעילות הבסיסית היומית והפעילות היומית) הגרעון הקלורי הוא שיוביל להפחתה במשקל הגוף ועם הזמן להגעה למשקל האידיאלי, רק בשביל לסוור את האוזן על מנת שניפטר מק"ג שומן על הגוף להיות בגרעון של 3500 קלוריות! שזה משהו כמו שריפת 500 קלוריות ביום. רוב המתמידים באימוני ריצה מצליחים בקלות להיפטר מ-500 קלוריות בריצה של פחות משעה. הכמות שנשרפת תלויה בכל אדם ואדם, לפי המשקל שלו, עצימות האימון שלו והיעילות שריפת שומנים שלו.

 

שיפור מערכת סיבולת לב-ריאה:

המתמידים באימוני ריצה נהנים גם משיפור בריאותי ניכר במערכת האירובית שלהם וביכולתם להתמיד במאמצים אירוביים לאורך זמן. כתוצאה מכך מושפעים משתנים בריאותיים כגון לחץ דם, מתאמנים ביכולות אירוביות גבוהות נהנים מהורדת לחץ הדם לגבולות הנורמה הרצויים. גם צריכת החמצן המרבית משתפרת באופן ניכר. כך שלא רק המראה משתפר גם מערכות הגוף זוכות לטיפול עשרת אלפים ותחזוק יעיל.

 

שיפור קואורדינציה:

ריצה דורשת קואורדינציה, יכולת של שיווי משקל ואם רצים בחוץ יכולת יציבות מול אתגרים חיצוניים כדי להימנע מנפילות וחבלות. גם ריצה על המסילה דורשת סוג של קואורדינציה וריכוז שבלעדיהם המתאמן עשוי לאבד שיווי משקל וליפול.

 

האטת תהליכי הזדקנות:

בחבילת התועלות של מתאמנים הנוהגים לרוץ כעניין שגרתי תוכלו למצוא גם את תועלת האנטי אייג'ינג , תועלת שאין מה לעשות היא יקרה מאוד לכל אדם בשלב מסוים בחייו. אנטי אייג'ינג זאת איך? פשוט מאוד אלו המתמידים בריצה שומרים על צפיפות עצם ועל מסת שריר ברמה טובה . זאת מאחר והעצמות מתחזקות וגדלות כתוצאה מהצורך הפיזיולוגי הקיים בגוף. אלו שלא ישמרו על פעילות גופנית עשויים לסבול מהתרככות העצמות כתוצאה מירידה בצפיפות העצמות ואצלם יחולו יותר מהר תהליכי ההזדקנות.

 

מחפשת את האושר? אז תתחילי לרוץ אליו!

נסכם עם הדבר שהכי מעניין את כולנו, יותר מאיך שאנו נראים, ואנו מדברים על איך אנחנו מרגישים..לריצה ישנם יתרונות פיזיולוגיים נוספים הבאים לידי ביטוי במצב הרוח, כשמשווים בין קבוצת אנשים שנוהגת לרוץ בשגרה השבועית לעומת כאלו שאינם נוהגים נמצאים הבדלים ניכרים בתחושת הרוגע והאושר. נמצא שלריצה יש את היכולת לשפר את מצב הרוח של המתאמן, פשוט מאוד הגוף במהלך הריצה משחרר הורמונים מסוג אנדורפינים אשר מקנים תחושה של מעין אופוריה של אושר ורוגע, רמת הלחץ יורדת באופן משמעותי. במהלך הריצה הראש משוחרר מדאגות ומחשיבה על דברים שליליים ולאחר הריצה חשים סוג של איפוס מחשבתי ואיפוס תחושתי. עוד דבר שיכול להסביר את התחושות הטובות שחשים המתאמנים לאחר הריצה הינו העובדה שריצה הינה אתגר לא פשוט לגוף והמתאמן חש סיפוק אישי גבוה עקב יכולתו לעמוד במשימה.

 

הבהרה- אין במאמר תחליף לייעוץ רפואי או ייעוץ של מאמן הכושר. טרם התחלת תוכנית האימונים אנו ממליצים בחום להתייעץ עם הרופא המטפל על מנת לוודא שאין מגבלה גופנית כלשהי, כמו כן כדאי מאוד לערוך בדיקות ארג ומטריות טרם תחילת אימוץ שגרת אימונים של פעילות מאומצת,

אנו חושבים שלרוץ זה טוב אבל אל תרוצו למסילה לפני שבדקתם שאתם כשירים ושהכול כשורה!

 

 

המאמר באדיבות אתר קולנוע ביתי ואתר טלפון סלולרי

                                                                    

מה דעתך? הגיבי על הכתבה                     מעניין? שילחי לחברה

   

_________________________________________