"אחרי החגים"...

מאת: שרון דוידוביץ \ דיאטנית קלינית

 

עוד בריאות:

30 סיבות להתחיל

רעלת הריון

פעילות אירובית בהריון

דיאטות משמינות

מנופאוזה

דיאטה - להחליט להתחייב ולעשות

רפלקסולוגיה

שאיבת שומן

הפרעת קשב אצל מבוגרים

הכיני ילדך לחורף

הפרעות אכילה - מה שרופאים לא מספרים

אנטיביוטיקה - לא בכל מחיר!

דלקות אזניים חוזרות

רפואת נשים ללא מציצנות

הומיאופתיה - רפואת משפחה במיטבה

מוכנים, היכון, צאי

תרופות כולסטרול וסרטן המעי הגס

תסמונת התשישות הכרונית

תרופות סבתא

תרופות סבתא נוספות

הרזייה הוליסטית

האם כאב הראש שלך הוא מיגרנה?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אזהרה: המידע המובא כאן אינו מהווה תחליף להתיעצות אישית עם רופא או מטפל מוסמך. אין להסתמך על המידע כמקור מידע יחיד, שימוש ו/או צפיה בנתונים מעידים על הסכמתך לתנאי השימוש.

אין בכל האמור בכתבה משום הבעת דעה של "הדרך למעלה" לגבי כל המלצה המופיעה בו.

תתקשרי אליי אחרי החגים, תדברי איתי אחרי החגים  ....

במקום לומר, "אני לא מעוניין" או "לא מתאים לי" היהודים משתמשים במושג "אחרי החגים" החל מראש השנה ועד לשמחת תורה.

 

המושג נמצא בשימוש גם בנושא משקל גוף והרגלי אכילה, כלומר "דיאטה". מדובר בשלושה  שבועות של דחיית הקץ, שלושה שבועות של הצטברות הנזקים ויציאה מגבולות ברמה קטסטרופאלית.

האם גם אתם אכלתם מעוגת הקרם בארוחת החג והצהרתם "אתחיל דיאטה אחרי החגים!"?

ועכשיו... להתעורר!!!!!!!!!

 

הנה אנחנו כבר  אחרי החגים, בחוץ חשוך בשעה 18 בערב, הילדים חזרו למוסדות החינוך ובלוח השנה אמצע אוקטובר.  אז עכשיו מה? מה עושים? דיאטה?

 

לא עוד דיאטה... מכירים את המעגל של ספירת קלוריות, צמצום בכמויות, הימנעות ממאכלים אהובים, ירידה מהירה במשקל, הרגשת חסך, סבל, רגע של משבר, התקף זלילה, שבירת הדיאטה,  עלייה במשקל, הרגשת כישלון, וחזור חלילה?

 

לאחר תקופת החגים אין סיבה לפרוץ בדיאטות כסאח. התוצאות לטווח הארוך יהיו עלייה במשקל!

 

נצלו  את השגרה של "אחרי החגים" להטמעת הרגלי אכילה שיובילו בהדרגה לירידה במשקל. אין לאן למהר! את הסופגניות עדיין לא רואים באופק. זה הזמן לאכול מסודר, לשלב ירקות בכל ארוחה, לאכול לאט וליהנות מהשינוי! 

 

הציבו לעצמיכם יעדים ריאליים.  התחילו באופן הדרגתי בשינוי הרגלי האכילה , יחד עם  ירידה מתונה במשקל וללא סבל.

 

מה עושים? " א.ח.ר.י.  ה.ח.ג.י.ם."

א-     ארוחת בוקר. לא לדלג על ארוחת בוקר.

ח- "חשוב טוב, יהיה טוב." לפני שאוכלים חושבים. האם אני באמת רעב?

ר- רווחים בין הארוחות. אל תשאירו רווח של מעל 3-4 שעות בין הארוחות.

י- יותר לאט. אכלו לאט, לעסו היטב!

ה- הכול. מותר לאכול הכול אך בכמות סבירה. אל תכריזו "אני לא נוגעת יותר בעוגות",  זה עובד הפוך.

ח- חלוקה. חלקו את הצלחת כך: 4\1 בשר או דג , 4\1 פחמימות ( תפו"א, אורז, פתיתים וכו' ) ו2\1 צלחת ירקות טריים או מבושלים.

ג-       גלגלי הצלה: ירקות חתוכים במקרר, חטיפי בריאות, יוגורטים, אוכל מבושל שהקפאתם וכו' . דאגו שיהיו תמיד גלגלי הצלה למקרה של רעב פיזיולוגי וחוסר זמן להכין משהו מושקע.

י- ירידה במשקל. חצי ק"ג בשבוע - זה הקצב המומלץ.

מ- מנות קטנות. אל תאכלו עד שתרגישו מפוצצים. אכלו פחות והשאירו תמיד משהו בצלחת.

 

לסיום, נצלו את הסתיו הנעים והמזג אוויר הישראלי, להליכות וצעידות, טיולים רגליים והרבה אויר על מנת לשמור על אורח חיים בריא ולהרגיש מצוין לקראת החורף.

 

______________

שרון דוידוביץ/ דיאטנית קלינית B.Sc.         

בעלת קליניקה פרטית להרזיה במודיעין

www.sharondiet.co.il

sharondiet@gmail.com

054-2121072

 

מה דעתך? הגיבי על הכתבה                     מעניין? שילחי לחברה

   

_________________________________________