כואב הראש? קחי ויטמינים!

באדיבות אתר קידום אתרים ואתר ספא ברחובות

 

עוד בריאות:

פעילות אירובית בהריון

דיאטות משמינות

מנופאוזה

דיאטה - להחליט להתחייב ולעשות

שאיבת שומן

הפרעת קשב אצל מבוגרים

הכיני ילדך לחורף

הפרעות אכילה - מה שרופאים לא מספרים

אנטיביוטיקה - לא בכל מחיר!

דלקות אזניים חוזרות

רפואת נשים ללא מציצנות

הומיאופתיה - רפואת משפחה במיטבה

מוכנים, היכון, צאי

תרופות כולסטרול וסרטן המעי הגס

תסמונת התשישות הכרונית

תרופות סבתא

תרופות סבתא נוספות

הרזייה הוליסטית

האם כאב הראש שלך הוא מיגרנה?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אזהרה: המידע המובא כאן אינו מהווה תחליף להתיעצות אישית עם רופא או מטפל מוסמך. אין להסתמך על המידע כמקור מידע יחיד, שימוש ו/או צפיה בנתונים מעידים על הסכמתך לתנאי השימוש.

אין בכל האמור בכתבה משום הבעת דעה של "הדרך למעלה" לגבי כל המלצה המופיעה בו.

אם אתם חלק מהאחוז המכובד של האוכלוסייה (20 אחוזים מכלל הנשים ו-10 אחוזים מכלל הגברים) שסובלת ממיגרנות אולי כדאי שתקראו מספר דברים  שיתכן ומשפיעים על התופעה.. כך תדעו מה לבדוק ומה לבקש מהרופא המטפל..

 

לפני שאתם קוראים קחו בחשבון שעל כל אדם השפעה שונה ושיש להיוועץ ברופא טרם נטילת התוספים, זאת מאחר שכל אחד מגיע עם מטען גנטי אישי או שיכול להיות שהוא נוטל תוספים אחרים ששילובם עם התוספים המומלצים כמקלי מיגרנה עשוי להזיק.

 

נתחיל עם מה זו מגרנה? או צדעת בעגה המקצועית.

כאבי ראש חדים המלווים בתחושת בחילה, דופק מהיר, טשטוש ראייה, רגישות לאור, לטעמים מסוימים ואפילו לריחות. מוגדרת ברפואה כהפרעה נוירולוגית.

לרוב מיגרנה הינה תופעה תורשתית ופוגעת משמעותית באיכות חייו של הסובל ממנה..

ישנן המלצות על שינוי תזונתי ברפואה הטבעית על מנת להקל מעט על כאבי הראש אתם מוזמנים לקרוא ולקחת בחשבון..

 

נתחיל עם התוספים הבריאותיים-

 

מגנזיום - מגנזיום הינו מינרל הרפיה, אדם שסובל מעוויתות, התכווצויות או כאבי ראש סיכוי גבוה שרמת המגנזיום בגופו נמוכה. רמת מגנזיום עשויה להיות נמוכה עקב צריכה לא נכונה של מוצרי מזון ושתייה, אם צורכים רמה מופרזת של אלכוהול, מלח, קפה, חומצה זרחתית (שנמצאת בקולה), הזעה מוגברת, מתח נפשי שלא חולף, שלשול כרוני, דימום וסתי כבד, וצריכה של תרופות כמו אנטיביוטיקה.

 

את המגנזיום ניתן לצרוך כתוסף או מהמזון (מהמזון קשה להגיע לכמות המומלצת), הקצובה היומית המומלצת הינה 300 מ"ג כאשר רוב האנשים צורכים 200 מ"ג.. אדם שלפי הבדיקות הרפואיות סובל משמעותית ממחסור במגנזיום כדאי לו ליטול כמות כפולה, כמובן שהכול בהשגחת רופא בעיקר אם אתם סובלים מאבנים בכליות או ממחלת לב חמורה.

 

ויטמין B6 – פירידוקסין

ידוע גם הוא בתרומתו להקלה במקרים של מגרנות.

המינון המומלץ ע"י מנהל המזון והתרופות האמריקאי הינו 2 מ"ג כאשר בפועל אנו זקוקים ליותר.. מומלצת צריכה של 5 מ"ג ואף יותר לאנשים מסוימים (בהתאם לתוצאות הבדיקות והנחיית רופא מטפל) כמובן שיש להיזהר מצריכה עודפת שעשויה לפגוע במערכת העצבים.

 

חומצה פולית-

מחסור בחומצה פולית יחמיר את המיגרנה. כדאי לצרוך בין 800 מק"ג  ועד 1 מ"ג ברמה היומית. יש לקחת בחשבון שכל אדם בהתאם למבנה הגנטי שלו - יש כאלה שיזדקקו למינון גבוה יותר וזאת בשל המבנה הגנטי שלהם. קשה לצרוך חומצה פולית רק מהמזון מאחר והיא נספגת בגוף פחות טוב מהתוספים.

 

ויטמין B12 – הידרוקסי-קובלאמין, מתיל-קובלאמין-

ויטמין חיוני מאוד שצריכה לא מספקת שלו בהחלט תחמיר את המגרנה. אם בתוצאות בדיקתכם נמצא כי חסר בגופכם ויטמין B12- מומלץ ליטול את התוסף כטבליות מציצה מתחת ללשון. אנשים שאינן אוכלים מספיק מהמוצרים הבאים עשויים ללקות במחסור מהוויטמין, לכן היו ערניים ובדקו עצמכם: כבד, סרדינים, דגים עתירי שומן, חלמון ביצה וגבינות.

 

ברזל-

ברזל מאוד חיוני לתפקוד תקין של הגוף, הוא אחראי על יצירת מולקולת ATP– האנרגיה שלנו, בעל תפקיד בהעברת חמצן לתאי הגוף, משפיע על תפקוד המוח ועוד ועוד..

תזונה לא נכונה עשויה בקלות לגרום לחסך ולכן כדאי לדאוג להשלמה הנדרשת. כמובן שיש להיזהר מצריכה עודפת שמהווה סכנה לגוף.

 

חומצות שומן חיוניות - אומגה 3:

משפיעה על תאי העצב במוח ועל דילול הדם. מחקרים מראים שנטילה מספקת של אומגה 3 עשויה להפחית או להקל משמעותית על כאבי הראש. מינון מומלץ 1000 מ"ג שמן דגים או שמן פשתן המכילים את חומצות השומן –EPA ו- DHA שימו לב שחומצות אלו מופיעות ע"ג האריזה ורכשו את התוסף בעל הערכים הגבוהים ביותר.

נקנח  עם צמחי מרפא- Tan acetum parthneium Feverfew   - בן חרצית (חרצית ריחנית):

מקורות השימוש בצמח מרפא Tan acetum parthenium Feverfew הינו מתקופת היוונים והמצרים הקדמונים. לאור מחקרים שנעשו בתקופה האחרונה, קיבל צמח זה מקום של כבוד בהקלה על תופעת כאבי הראש, הצמח מכיל חומר האחראי על עיכוב חומרים המייצרים דלקת בגופנו. החומרים הפעילים בצמח גורמים להרפיית כלי הדם, במחקרים נמצא שצריכת התוסף הינה בטוחה לשימוש ארוך טווח, עוד נמצא  כי אנשים שנטלו את התוסף חשו באופן משמעותי הקלה בכאבי הראש. מינון מומלץ-100 מ"ג ברמה היומית.

 

ועוד טיפ קטנטן לקינוח -

החלטתם לנסות את התוספים טלו אחד אחד למשך תקופה שבין חודשיים לשלושה חודשים ובחנו השפעתו, אם תיטלו מספר ויטמינים במקביל תתקשו לבודד השפעה של יחיד ולאמוד את הצלחתו.

 

 

באדיבות אתר קידום אתרים ואתר ספא ברחובות

 

 

מה דעתך? הגיבי על הכתבה                     מעניין? שילחי לחברה

   

_________________________________________