התחלות - אימון לדיאטה

מאת: תמי זייף

 

עוד בריאות:

דלקות אוזניים חוזרות

שאיבת שומן

הפרעת קשב אצל מבוגרים

הכיני ילדך לחורף

הפרעות אכילה - מה שרופאים לא מספרים

אנטיביוטיקה - לא בכל מחיר!

דלקות אזניים חוזרות

רפואת נשים ללא מציצנות

הומיאופתיה - רפואת משפחה במיטבה

מוכנים, היכון, צאי

תרופות כולסטרול וסרטן המעי הגס

תסמונת התשישות הכרונית

תרופות סבתא

תרופות סבתא נוספות

הרזייה הוליסטית

האם כאב הראש שלך הוא מיגרנה?

מי מאתנו אינו מכריז כל יום מחדש על התחלה ושמה דיאטה? מה זו התחלה? התחלה היא משהו חדש, משהו שנסגר ומשהו שנפתח, משהו אחר, משהו שונה ממה שהיה עד כה.

 

איזה מזל! שתמיד אפשר ליצור התחלה שבאסוציאציה שלה היא מתקשרת לחדשה כי זו ההזדמנות שניתנת לנו  בכל פעם שאנחנו מחליטים עליה לפתוח דף חדש בחיינו לגבי כל תחום שאנו קובעים לעצמנו

 

המילה דיאטה הפכה לשם נרדף למשטר אכילה המכוון להרזיה.

מקור המילה ביונית ומובנה המילולי הוא אורח חיים עם דגש על צריכת מזון.הרצון להתחיל כל שבוע בדיאטה מורה על הצורך האין סופי בהרזיה מצד אחד ומצד שני על כשלון חוזר ונשנה.מכאן נוצר הצורך באימון לדיאטה.. אימון לדיאטה הוא עוד תחום באימון שמתבסס בעיקרו על שנוי הרגלים .

 

לדעת אנתוני רובינס בספרו "להעיר את הענק שבפנים": "כאב הוא הכלי היעיל ביותר לצורך שינוי אמונה". לגבי המשקל אולי הייתה החוויה של כשלון להידחס למכנסי הג'ינס החביבים עליכם? או תחושת הירכיים המפלצתיים? או הקפלים בבטן? או חלילה בעיה בריאותית שבעקבותיה אתה חייב לרדת במשקל?

 

כך או כך....

אין זה חשוב כמה אתם נחושים בדעתכם לרזות ולהשיל קילוגרמים ממשקלכם, אם לא תצליחו להשתחרר מן ההרגלים הגורמים לכם להיות שמנים תישארו בעלי משקל עודף לנצח, אך אם תצליחו להפטר מההרגלים האלו, תצליחו לרדת במשקל ללא מאמץ. הרגלים אלו לא חייבים להיות קשורים באופן ישיר למה שאתם אוכלים אבל יכולים להשפיע עליו כמו לדוגמה צפייה בטלוויזיה או שתייה של משקאות חמים כמו קפה או תה, התעוררות בבוקר וכו' כל אלו יכולים להשפיע על מה שאתם אוכלים במהלך היום. אם התרגלתם לאכול מול הטלוויזיה ואתם צופים בטלוויזיה במשך שעות הערב, סביר להניח שתאכלו בלי הפסקה במהלך אותו הזמן. אם אתם לא קמים מספיק מוקדם בבוקר כדי להכין לעצמכם אוכל למהלך היום, סביר להניח שאחרי כמה שעות תהיו רעבים ותחטפו משהו זמין שיכול להיות שיהיה גם משמין וכך הלאה....

 

להרגלים יש כוח וברגע שסיגלתם אותם לעצמכם, הם לא ישכחו לעולם. לטענת החוקרים, המוח שלנו הוא מכונת הרגלים מופלאה – אנחנו לומדים משהו חדש ובמהירות המחשבה הוא הופך מיד להרגל. וככל שאנו מתבגרים, משתלטים ההרגלים שלנו על מטלות מסובכות יותר ויותר. להרגלים יש גם צד אפל, הם הופכים אוטומטיים ויכולים לקבע בהתנהגותנו גם דברים המזיקים לנו, אבל הבעיה המרכזית של ההרגלים היא שהם אינם.  מתקיימים בחלל ריק אלא יוצרים קישורים להרגלים אחרים וכך נטווית רשת קורי ההרגלים. כל ההרגלים קשורים זה בזה וכל הרגל מתחבר להרגל אחר, תומך ומזין את שאר ההרגלים.

 

ישנם הרגלים שיותר קשה להיגמל מהם, ההרגלים של אכילה ופעילות גופנית שייכים לקטגוריה הזו משום שהם טבועים ברובד ראשוני ועמוק מאוד ברשת ההרגלים שלנו. החוקרים טוענים כי הסיבה שדיאטות נכשלות היא לא בגלל שקשה לנו לשנות את

ההרגלים כשלעצמם, אלא שהדרך שבה הם נתמכים מחוזקים על ידי הרגלים אחרים, היא שמגבירה מאוד את רמת העמידות שלהם.

ג'ון אסרף במאמרו "המדע המוחי לירידה במשקל" כותב שכוח רצון והתעמלות היא הדרך הגרועה להוריד ממשקלך משום שהוא נשלט על ידי החלק המודע של המוח.

מחקרים מראים שהחלק הלא מודע המותנה של אישיותך שולט בחמש שישיות מההתנהגות שלך.

 

זה אומר ש83% מהזמן אתה מתנהג בצורה אוטומטית ברמה הלא מודעת וזה מסביר את הסיבה לכך שאתה מעלה את כל המשקל בחזרה. לדעתו כדי לרדת במשקל לתמיד אתה חייב לאמן מחדש את 5/6 (תת מודע) מהמוח שלך אם אתה רוצה באמת להצליח.

 

אחד מהגילויים האחרונים הקשורים לקבוצת התאים שמכוניםamygdale  החלק הזה במוח שלך לא אוהב שינויים וישחרר שדרים מוחיים בכל פעם שתנסה לשנות משהו במקרה הזה את המשקל שלך.

המנגנון קולט את השינויים שלך במשקל ובאופן בסיסי גורם לך לחזור לתבניות המחשבה וההתנהגות הישנות.

זה מסביר מדוע אנשים בדיאטה לעיתים קרובות ממשיכים לזלול למרות שהם בדיאטה.

 

במשך השנים אנו נעשים מותנים לרמה הפנימית  המסוימת של "נקודת המשקל שלי" ואז אין לנו צורך לחשוב על המזון שאותו אנו צורכים זוהי בדיוק הדרך שבה אנו יוצרים את כל ההרגלים שלנו.

ברגע שכל הרגל נשתל במוחנו אנו מתפקדים בצורה אוטומטית מבלי לחשוב על שמירת התמונה הפנימית שלנו.

מתי אתה זקוק לאימון לדיאטה?

 

כאשר אתה לא אוהב את המשקל הנוכחי שלך אז אתה חייב לשבור את התבניות הישנות ברמה הלא מודעת של המוח.

הגוף שלנו הוא רק ביטוי חיצוני לתמונה הפנימית שלנו.

אם אתה רוצה לראות שנויים חיצוניים קבועים אתה חייב קודם לאמן מחדש את התמונה הפנימית שלך.

המחקרים אומרים שזה לוקח בערך 30 יום של אימון מוחי כדי לאמן מחדש את המוח כדי להשיג תוצאות קבועות וארוכות טווח של ירידה במשקל.

עוד טכניקה לאימון לדיאטה היא להשתמש בהצהרות חיוביות.

אני שוקל עכשיו..... לציין את המשקל הרצוי

אני מרגיש ונראה מצוין.......

אני נמצא עכשיו במשקל האידיאלי והמושלם שלי........

אם תחזור על קריאה זו ובאמת תצליח לראות את התמונה הזו על המסך שדך המוח שלך במשך 30 יום תוכל לשמור על המשקל הרצוי שלך.

על פי חוק המשיכה שמתבסס על תורת הסוד הסיבה לשימוש בהצהרות חיוביות בזמן הוא פשוט.

הצד הלא מודע של המוח אינו יכול להבדיל בין אירוע שמתרחש במציאות או דרך דמיון מוחשי,הוא גם לא מבין מה זה עתיד.

ברגע שהוא מקבל התניה דרך חזרה על הצהרות חיוביות. חיים אמתיים או דרך דמיון מוחשי, הוא יגרום בצורה מידית לכל מה שנמצא בחוץ להיות תואם לתמונה שבפנים.

אני כמאמנת לדיאטה חיותי דיאטה תהליך של הרזיה עם שש ארוחות, בזמנים קבועים שיניתי את הרגלי כאשר התאמנתי על החלק הפנימי שלי האמנתי שאני יכולה השתחררתי מהפרדיגמות שהיו לי ולא שרתו אותי למטרתי שמירה על אורח חיים בריא ומשקל רצוי. כמובן עם שילוב של פעילות גופנית העוזרת להגברת חילוף החומרים בגוף.

 

לסיכום כל אחד ואחת מאתנו יכולים להתחיל להתאמן על נושא הדיאטה אם אתם לא אוהבים את המשקל הנוכחי שלכם.

תמי זייף

 

מאמנת לדיאטה

tamiz@ramtel.co.il

נייד:052-2238222

 

  מה דעתך? הגיבי על הכתבה                     מעניין? שילחי לחברה

 

תמי

מסכימה איתך לגמרי. עושה שכל מה שכתבת.

עשית מצויין שנכנסת להסבר תמציתי על מה הכוח הגדול ליצור הרגלי חשיבה ע"י אמירה שלהם. כי פה כנראה נעוף באמת מהות האימון האישי.

גם אם אנשים מתחילים לשמוע היום על הסוד כי זה הרי ספר / נושא פופולרי..., הרי שהרוב לא ממש מבינים את ההגיון שמאחורי לאמר לעצמנו אמירות שלאט לאט מופנמות בתודעה. רק אז נוצר שינוי עם עוצמה ולאורך זמן.

בקיצור, יופי של מאמר.

נשתמע. סוף שבוע נהדר

 דלית

______________

תמי שלום

מאמר נפלא , מעורר השראה ומלמד.

סער עמרני

________________

תמי,

אהבתי את הרעיון שלוקח 30 יום לראות תוצאות

וזה לא מתכון של זבנג וגמרנו,

שגורם לנו רק לעלות במשקל.

גליה

 

_________________________________________