להתרענן בשיטת פלדנקרייז

מאת: רוני סזיר

עוד בריאות:

הכיני ילדך לחורף

הפרעות אכילה - מה שרופאים לא מספרים

אנטיביוטיקה - לא בכל מחיר!

דלקות אזניים חוזרות

רפואת נשים ללא מציצנות

הומיאופתיה - רפואת משפחה במיטבה

מוכנים, היכון, צאי

תרופות כולסטרול וסרטן המעי הגס

תסמונת התשישות הכרונית

תרופות סבתא

תרופות סבתא נוספות

הרזייה הוליסטית

האם כאב הראש שלך הוא מיגרנה?

אפצ'י, עונת המעבר

גורמים לאי כניסה להריון

התנהגות נכונה בחשיפה לשמש

תשעה חודשים של טירוף חושים

לשפר את תדמית הגוף

מחמאות: לימדו לאהוב אותן

"החולה המדומה"

תשעה חודשים של טירוף חושים

הריון: אור שמחה ובריאות

עיסוי בהריון

עיסוי לאם ולילד

בימים אלו כשקר בחוץ, אנחנו מוצאות עצמנו (לא כולנו, רובנו), יושבות ישיבה ממושכת, נעות פחות מאש במזג אויר חמים יותר.

נראה לי מיותר להצביע בפני קהל הקוראות על החשיבות בהנעה שתגרום להנאה.

בעזרת שיטת פלדנקרייז ניתן לשכלל את היכולת בדרך (כפי שניסח זאת משה פלדנקרייז) שהבלתי אפשרי ייהפך לאפשרי, הקשה לנוח והנוח לנעים.

 

כאשר ביקשו מפלדנקרייז הסבר על השיטה, השיב: "שכב והתחל לעשות."

אפשר להכביר מילים אולם ההבנה תגיע עם העשייה.

אין זה שיעור התעמלות. זוהי דרך חיים, מודעות לגוף ולנפש.

אני תקווה שתמצאנה הנאה ועניין כפי שאני וקהל התלמידים מוצאים בזה. מספר דקות באמצע שעות העבודה ירעננו אתכן, ישפרו את מצב הרוח ויגבירו את תפוקת העבודה. אולי כדאי להציע לעוד עובדים בסביבה שלכן, מה שיתרום בנוסף לאווירה נעימה במשרד. מוכנות? אז.....שלוש ארבע לעבודה:

                         

1. שבו קרוב למשענת ועיצמו עיניים.

     הבחינו איך בחרתם לשבת. האם אתם יושבים בנוחות? אלו חלקים נשענים יותר ואלו פחות.

 

2. שבו בקדמת הכיסא, רגליים בזוית ישרה (90 מעלות), הניחו את יד שמאל מאחור על גבי המושב השמאלי.הניחו את גב כף היד הימנית על גבי ברך שמאל . החליקו את היד הימנית מטה (בגבול הנעים והקל) לאורך הצד השמאלי

של רגל שמאל, תוך הפניית הראש לאחור.התרוממו חזרה ועשו זאת פעמים מספר לאט ובנינוחות.

 

3. עשו אותו הדבר בצד ימין: יד ימין מונחת על גבי המושב  מאחור, גב יד שמאל על רגל ימין, מחליקה לאיטה

    לאורך רגל ימין בצידה הימני. עשו זאת מספר פעמים לאט ובנוחות. שימו לב לנשימה.

 

4. שבו שוב קרוב למשענת הכיסא. עיצמו עיניים ושימו לב האם חל שינוי בתנוחת הגוף. מה השתנה?

 

5. שבו בקדמת הכיסא, התכופפו קדימה תוך החלקת הידיים על גבי הירכיים לפנים, עד לגבול היכולת שלכם.

     אם זה אפשרי, הרימו את האגן כאשר הידיים מתקרבות לריצפה. עשו זאת מספר פעמים.

 

6. קומו מהכיסא תוך כדי התבוננות על הישבן בצידו הימני (תנועת פיתול).

 

7. קומו מהכיסא תוך כדי התבוננות על הישבן בצידו השמאלי.

 

8. עשו זאת לסירוגין, פעם לימין ופעם לשמאל.

 

בהצלחה.

 

רוני סזיר, מורה מוסמכת לשיטת פלדנקרייז במקומות עבודה ובסטודיו בלב ת-א.

טל. 077-7121717

נייד: 050-6575069

ronisazir@hotmail.com

 

 

 מה דעתך? הגיבי על הכתבה                     מעניין? שילחי לחברה

   

_________________________________________