להעביר את הצום בקלות

מאת: טלי יצחקי, "ספיריט"

 

עוד בריאות:

שמן דגים והמוח

הומיאופתיה - רפואת משפחה במיטבה

מוכנים, היכון, צאי

תרופות כולסטרול וסרטן המעי הגס

תסמונת התשישות הכרונית

תרופות סבתא

תרופות סבתא נוספות

הרזייה הוליסטית

האם כאב הראש שלך הוא מיגרנה?

אפצ'י, עונת המעבר

גורמים לאי כניסה להריון

התנהגות נכונה בחשיפה לשמש

תשעה חודשים של טירוף חושים

לשפר את תדמית הגוף

מחמאות: לימדו לאהוב אותן

"החולה המדומה"

תשעה חודשים של טירוף חושים

הריון: אור שמחה ובריאות

עיסוי בהריון

עיסוי לאם ולילד

השפעת ביטוי רגשות על מחלת הסרטן

ממוגרפיה - חבל על הזמן?

השפעת התערבות פסיכולוגית על הפחתת הסיכון

יופי חיצוני מתחיל בפנים

מי מחזק אותי? ויטמין בי12

מעשנות ותזונה נכונה בגיל ההתבגרות

תרומת הטיפול הפמיניסטי

 

טלי יצחקי מ"ספיריט" מועדון הכושר לנשים מסבירה, איך ומה כדאי לאכול בארוחה המפסקת על מנת להקל את צום יום הכיפורים.

 

הגיע יום הכיפורים והחלטנו לצום, איך עוברים את זה בשלום ומה כדאי לאכול ואיך כדי להעביר את הצום בצורה הקלה ביותר, טלי יצחקי אחראית מועדון הכושר "ספיריט" לנשים בלבד מביאה כמה טיפים שיעבירו את צום יום כיפור, אפילו בכיף.

 

הארוחה המפסקת בערב יום הכיפורים מכילה לרוב מאכלים מגוונים, רובנו חושבים  שאם נאכל יותר בארוחה זו נשבע ונוכל להשהות את תחושת השובע עד לתום הצום, אך לא כך הדבר. בעצם ברגע שנאכל יותר נרגיש פחות טוב, נרגיש כבדות בגלל אכילה מופרזת ולא תחושת שובע אמיתית, בסופו של דבר האוכל יתעכל במהירות ונרגיש רעבים ביום שלאחר הארוחה ואפילו שעות ספורות אחריה.

 

אכילה זו אינה נכונה ולכן חשוב לאכול לאט וללעוס הרבה את המזון מאחר והפירוק המכאני הראשוני כבר מתרחש בפה בזמן האכילה, כאשר אנזימים הנמצאים בתוך הרוק מפרקים את המזון.

 

זמן הארוחה הוא דבר לא פחות חשוב, רצוי להתחיל את הארוחה לפחות שעה וחצי לפני פתיחת הצום כדי שתהיה לנו אפשרות להשהות את הארוחה כמה שיותר, רצוי לאכול בחברת משפחה או חברים ולא לבד, ליהנות מהמזון ולאכול אותו לאט ובשלווה.


הכנה נכונה של הארוחה המפסקת חשובה ביותר להרגשה הכללית לאחר הארוחה ובצום כולו. רצוי להכין מאכלים שלא יגרמו לתחושת כבדות, חשוב שהאוכל יכיל פחמימות מורכבות שתהליך הפירוק שלהן איטי יותר וכך ישנה תחושת שובע לאורך זמן.

 

הפחמימות המורכבות הן בעלות החשיבות התזונתית הרבה, הסוג העיקרי של פחמימות מורכבות הוא העמילן, המצוי בעיקר במזונות הבאים: לחם, תירס, מאכלים העשויים בצק, אורז, קמח, סולת, תפוחי-אדמה וקטניות. כדי שהעמילן שאנו אוכלים יוכל להתעכל, צריך הגוף לפרק אותו לסוכרים פשוטים.

 

זו הסיבה שעיכול העמילן הוא תהליך ממושך וספיגת הסוכר ממנו אל מערכת העיכול היא איטית, במקרה זה, רמת הסוכר בדם אינה עולה בבת-אחת מעל הדרוש, לכן כאשר אנו אוכלים את המזונות העמילניים, אנו חשים שובע רב יותר לזמן ממושך, דבר שיעזור לנו להעביר את הצום בקלות.

 

 מאכלים מלוחים או מתוקים מדי אינם מומלצים לאכילה בצורה מופרזת בארוחה המפסקת מאחר ולשניהם תופעות שמקשות על הצום.

 

המאכלים המתוקים ברובם משתייכים לקבוצת הפחמימות הפשוטות שהן הסוכרים המצויים בעיקר במזון כגון סוכר, דבש, ריבות, פירות, סוכריות, שוקולד וכו', פחמימות אלו נספגות במעיים במהירות, מעלות במהירות את רמת הסוכר בדם ומעוררות תחושת רעב.

המלוחים אינם מומלצים, מאחר והמלח סופח אליו נוזלים וכך גורם ליציאת נוזלים מתוך פלזמת הדם, הגורמת לתחושת צמא.

 

לאחר צום של 24 שעות, הקיבה ריקה ולכן חשוב לא להעמיס עליה בפתאומיות כמות גדולה של אוכל, חשוב מאוד לא לאכול אוכל מבושל שיגרום לכאבי בטן ותחושה לא נעימה, אלא להתחיל משתייה קלה ואפילו פרוסת עוגה ולאחר זמן מה אפשר יהיה לאכול יותר.

 

כמובן שאת צורת האכילה הזו רצוי לאמץ גם בשאר ימות השנה, אכילה איטית, נכונה ובחירה מבוקרת של המאכלים אותם אנו אוכלים תסייע גם בשמירה על המשקל, כאשר השילוב עם פעילות גופנית יעשו טוב גם לגוף וגם לנפש..

 

צוות מועדון הכושר "ספיריט" מאחלות צום קל.

 

מה דעתך?    תגובות: כיתבי לנו                     מעניין? שילחי לחברה

   

_________________________________________