משבר בדיאטה

מאת: אריאן לב, מטפלת הוליסטית

 

 

עוד:

 

תשעה חודשים של טירוף חושים

הריון: אור שמחה ובריאות

עיסוי בהריון

עיסוי לאם ולילד

 

השפעת ביטוי רגשות על מחלת הסרטן

ממוגרפיה - חבל על הזמן?

 

השפעת התערבות פסיכולוגית על הפחתת הסיכון

 

תזונה וחיי המין

השמנה - מחלת המאה

ויטמין אי וצלקות

סידן - המציל הלבן

עצמותי המתפוררות וצריכת החלב

עד העצם - על אוטיאופרוזיס

סעודות היופי

תזונה ומתח

יופי חיצוני מתחיל בפנים

מי מחזק אותי? ויטמין בי12

מעשנות ותזונה נכונה בגיל ההתבגרות

תרומת הטיפול הפמיניסטי

 

כמה פעמים התחלנו דיאטה, התמדנו יפה הצלחנו להתגבר על פיתויים, ופתאם בלי לשים לב נכנסה לפה שלנו עוגה, או פתאם בלי להרגיש קמנו באופן אוטומט למקרר ולקחנו כמות גדלוה של גלידה?

 

לאחר מכן אנו סוחבים איתנו את הרגשת האשם. ההרגשה נוראית. שוב אנחנו מרגשים כי איננו שווים כלום. שוב אנחנו מרגישים שלא משנה מה ולא משנה איך, לעולם לא נוכל להפטר מהשומן ולעולם לא נוכל להיות כמו שרצינו להיות.

 

ואז מתחילה הרגשת הייאוש, הייאוש מעצמנו, הייאוש מהדיאטות, וחוסר אמונה בנו וביכולת שלנו באמת להצליח ולהגיע ליעד שרצינו.

 

זהו הליך מוכר אשר יכול להרוס את כול תוכנית ההרזיה שלנו אך אם נטפל בו בצורה נכונה הוא יכול לעזור לנו לצמוח ואף לקרב אותנו ליעד שלנו.

 

הדבר שאנו צריכים במצב כזה של אחרי איבוד שליטה וכתוצאה מכך כעס ואשמה עצמית זה לדעת לסלוח לעצמנו לשחרר את הכעס ולוותר לעצמנו להבין שאנו בסך הכול בני אדם ומאחר שאנו כאלה מותר לנו לטעות ולעיתים אף רצוי כי מטעויות אנו גדלים ולומדים.

 

במאמר זה אפרט מספר טכניקות  לסליחה עצמית  שרצוי לתרגל לאחר שתוקף אותנו התקף אכילה אשר "שובר לנו את הדיאטה". טכניקות אלו יעזרו לנו להמשיך לנצל את הטעות לצמיחה ולא לנסיגה.

 

1)      מדיטציה לשחרור/ הרפיה: 

זו הבחירה הראשונה בתהליך של השתחררות מהכעס  והאשמה. אינך יכולה לשנות את העבר, אך את יכולה לקבוע את הווה. דרך המדיטציה  את יכולה לצפות ברגשות האשם והתסכול ולגלות את העצמי.

 

כאשר את מתחילה את המדיטציה, קחי לך 10-15 דקות, שבי במקום נוח בצורה נוחה,  קחי 7-10 נשימות עמוקות, הניחי לרגשות האשם לבוא למחשבתך. נשמי לתוכן והרגישי היכן את מרגישה זאת בגופך – בצוואר שלך, בכתפיים שלך, בלב שלך.

 

לאחר מכן דמייני כיצד את מסירה את המחשבה ממקום זה וזורקת אותה רחוק,

או לים או קוברת אותה או שורפת אותה.

 

מפתח ההצלחה זה כאשר את מגלה שאת לא ההרגשה, את רק חווה את ההרגשה.. יש לך את ההרגשה ולכן היא אינה חלק ממך ואת יכולה להפטר ממנה.

  

2)      השתמשי במנטרה:

כאשר את מרגישה את הייאוש את כועסת  על עצמך. אמרי שוב ושוב כל הזמן:

"אני סולחת לעצמי, אני רק בת אדם"

זה בהתחלה  יראה מביש ומוזר, אבל כאשר תתמידי לעשות זאת, זה יהפוך להיות קל יותר.

 

התרגיל הזה ישנה את תבנית מחשבתך ויעזור לך להשתחרר מהייאוש ולסלוח לעצמך.

 

3) כתיבה:

כתיבת מחשבותיך ביומן זו הינה דרך בעלת ערך ריפוי נרחב, בצורה זו ניתנת אפשרות לשחרר את ההרגשות והכאב והאשם.

 

בכל פעם שתוקפות אתכם רגשות אשם, כתבו את רגשותכם במחברת מיוחדת. תהיו בעלי יכולת לשלוט בהם כאשר תחושו בהם ובכך תוכלו להתחיל להבין מדוע זה קורה לכם ותתחילו להבין את האשמה  ומהיכן היא נובעת.

 

4)  כפרה

בכל המסורות העתיקות  היה נהוג לכפר, להעניק סוג מסוים של מנחה, או קורבן בכדי  לכפר.

 

את יכולה ליצור את הכפרה שלך כאשר את שואלת את עצמך: "כיצד אכפר על זה?"

 

זה יכול להיות להמנע בהמשך היום ממתוקים, זה יכול להיות פשוט לוותר על משהו טעים שתכננת להזמין ביציאה הקרובה,  או להזמין משהו דל שומן.

 

המטרה היא  לעשות את ההקרבה הזאת באופן מודע  ברצון המודע ובלהט גדול למחילה.
 

שלכם ובשבילכם באהבה גדולה

 אריאן לב – מטפלת הוליסטית מוסמכת המתמחה

   בבטיפולי זוגיות, הרזיה הוליסטית ומודעות נשית,
 

אתר: http://www.ima-adama.co.il/home/arian/

טלפון:  0508-871767

מייל:  Arian_lev@walla.co.il

 

 

מה דעתך?    תגובות: כיתבי לנו                            מעניין? שילחי לחברה

 

 

 
________________________________________________________