נשים אמידות בישראל

לרגל יום האישה הבינלאומי 2011

 

 

 

 

ממצאים מסקר בקרב ציבור האמידים בישראל לקראת יום האישה הבינלאומי

חברת iGeo מקבוצת גיאוקרטוגרפיה, ערכה באחרונה סדרת מחקרים תקופתיים

עבור U-Bank, המתמחה בבנקאות פרטית והשקעות לאמידים. לרגל יום האשה הבינלאומי, להלן מספר ממצאים הנוגעים לנשים אמידות. נשים אמידות מוגדרות לצורך מחקר זה כנשים בעשירונים 9-10, בגילאי 18 ומעלה. עפ"י הגדרה זו, בישראל כ 440 אלף נשים אמידות.

  

מיכל גורן מילר, מנהלת חטיבת הבנקאות הפרסונאלית, מסבירה את הצורך של הבנק בעריכת סדרת מחקרים מהסוג הזה: "אנחנו רכשנו התמחות בכל הנוגע לבנקאות פרטית והשקעות לאמידים, כאשר התפיסה שלנו מציבה את הלקוח במרכז ומציעה חווית שירות מותאמת אישית. לשם כך, לצד המומחיות שלנו בעולמות התוכן הפיננסיים הנוגעים לחייו של הלקוח האמיד, אנו מקפידים להכיר את מכלול חייו: במה הוא עוסק, מה הוא עושה בשעות הפנאי שלו, איזה עתיד הוא מתכנן למשפחה שלו ועוד. הבנק רואה חשיבות מיוחדת בסגמנט הנשים האמידות ועוקב באופן תדיר אחר מגמות הנוגעות לצרכיהן הפיננסיים והאישיים".

  

שיטה: המחקר נערך במסגרת סקר טלפוני בקרב 700 משיבים, גברים ונשים, בגילאי 18 ומעלה.

300 משיבים המשתייכים לעשירונים סוציו-אקונומיים 9-10, והמהווים מדגם ארצי ומייצג של אוכלוסיה זו במדינת ישראל בישובים היהודיים – מוגדרים כאמידים

ו-400 משיבים המהווים מדגם ארצי ומייצג של כלל הציבור בישראל בישובים היהודיים.

 

 

רוצה להיות אמידה – תהיי עצמאית

 

באיזה אופן אתה מועסק, האם אתה:

 

 

 

 

 

אמידים

מדגם ארצי מייצג

 

גברים

נשים

גברים

נשים

 

 

 

 

 

עצמאי

20.2%

12.9%

17.5%

4.9%

שכיר

53.2%

51.3%

60.0%

60.2%

אחר

26.6%

35.8%

22.5%

34.9%

 

100.0%

100.0%

100.0%

100.0%

N

N=144

N=157

N=194

N=207

 

·                     שיעור העצמאיות בקרב האמידות גבוה משמעותית משיעורן בקרב נשים בכלל האוכלוסייה: כ 13% מהנשים האמידות הן עצמאיות, לעומת כ-5% מהנשים בכלל האוכלוסייה.

 

·                     שיעור הגברים העצמאיים גבוה משיעור הנשים העצמאיות - 17.5% מהגברים בישראל עצמאים ו 20.2% מהגברים האמידים.

 

רוצה להיות אמידה – תעבדי יותר שעות

 

 

 

כמה שעות אתה עובד ביום ממוצע?

 

 

 

 

 

 

אמידים

מדגם ארצי מייצג

 

 

גברים

נשים

גברים

נשים

 

5 שעות או פחות

4.7%

14.0%

8.6%

26.5%

 

6 עד 8 שעות

27.6%

56.8%

31.9%

53.9%

 

9 שעות ומעלה

65.7%

23.3%

52.5%

18.1%

 

לא קבוע / לא יכול להעריך

1.9%

5.9%

6.9%

1.5%

סה"כ

 

100.0%

100.0%

100.0%

100.0%

 

N

N=106

N=101

N=151

N=135

ממוצע

 

9.4

7.4

8.7

7.0

STD

 

2.0

1.8

2.3

2.2

Valid N

 

N=104

N=95

N=140

N=133

 

·                     26.5% מהנשים בישראל עובדות בחצי משרה או פחות, וזאת לעומת כ-14%בלבד מהנשים האמידות.

 

·                     23.3% מהנשים האמידות עובדות 9 שעות ומעלה, לעומת 18% מהנשים בכלל ישראל.

 

·                     גברים עובדים יותר שעות – 52.5% מהגברים בישראל ו-65.7% מהגברים האמידים עובדים 9 שעות או יותר ביום.

 

 נשים אמידות מרוצות יותר משכרן, פחות ממצבן הכלכלי

 

 

והאם אתה מרוצה מהשכר שלך?

 

 

 

 

 

 

אמידים

מדגם ארצי מייצג

 

 

גברים

נשים

גברים

נשים

 

די מרוצה / מאוד מרוצה

59.1%

59.3%

53.1%

42.3%

 

ככה ככה

14.3%

15.3%

19.0%

25.1%

 

לא כ"כ מרוצה / כלל לא מרוצה

26.6%

23.6%

23.5%

29.8%

 

לא יודע

0.0%

1.8%

4.4%

2.9%

 

·                     נשים אמידות הרבה יותר מרוצות משכרן בהשוואה לנשים שאינן אמידות – בקרב האמידות, כ 59% מרוצות, בדומה לגברים אמידים. לעומת זאת, רק 42% מהנשים בכלל הציבור מרוצות משכרן – פחות מהאמידות ופחות מהגברים בכלל הציבור, כאשר 53% מהגברים מרוצים משכרם.

 

·                     מעניין כי בכל הקבוצות, אנשים נוטים פחות להיות מרוצים ממצבם הכלכלי לעומת שביעות רצונם משכרם. בעוד גברים ונשים אמידים שבעי רצון משכרם באופן דומה, הרי בנשים אמידות פחות מרוצות מגברים אמידים ממצבן הכלכלי.

 

 

באופן כללי, באיזו מידה אתה מרוצה ממצבך הכלכלי?

 

 

 

 

 

 

אמידים

מדגם ארצי מייצג

 

 

גברים

נשים

גברים

נשים

 

במידה רבה מאוד / במידה רבה

55.7%

51.2%

41.6%

36.6%

 

במידה בינונית

29.7%

29.4%

44.5%

40.2%

 

במידה מועטה / כלל לא

12.0%

16.5%

9.2%

19.0%

 

לא יודע

2.5%

3.0%

4.7%

4.2%

סה"כ

 

100.0%

100.0%

100.0%

100.0%

 

N

N=144

N=157

N=194

N=207

  

כסף לא קונה אושר

 

 

 

האם היית מגדיר עצמך כבן אדם מאושר?

 

 

 

 

 

 

אמידים

מדגם ארצי מייצג

 

 

גברים

נשים

גברים

נשים

 

כן

88.9%

87.5%

84.3%

83.5%

 

לא

6.0%

7.1%

8.6%

7.8%

 

לא יודע/ תלוי

4.4%

5.5%

6.5%

8.6%

 

מסרב

0.7%

 

0.5%

 

סה"כ

 

100.0%

100.0%

100.0%

100.0%

 

N

N=144

N=157

N=194

N=207

 

 

האם שביעות רצון משכר או מצב כלכלי הם ערובה לאושר? לא בטוח... באופן כללי, גברים ונשים אמידים מאושרים מעט יותר מגברים ונשים שאינם אמידים - כ-4 נקודות אחוז בממוצע. גברים ונשים מאושרים במידה דומה.

  

נשים אמידות רוצות יותר פנאי, כלל הנשים רוצות יותר כסף; ולכולן חשובה הבריאות

 

 

ומבין הדברים הבאים, האם יש משהו שהיה יכול לגרום לך להיות יותר מאושר ממה שאתה היום?

אמידים

מדגם ארצי מייצג

 

 

 

 

 

 

 

 

גברים

נשים

גברים

נשים

 

כסף

35.8%

26.3%

30.7%

31.8%

 

בריאות

35.7%

40.1%

39.5%

46.7%

 

יותר פנאי

26.1%

30.7%

22.1%

24.4%

 

יותר חברים

16.6%

16.2%

12.1%

13.2%

 

יותר רומנטיקה / אהבה

21.1%

21.6%

21.7%

17.0%

 

הכל באותה מידה

11.1%

9.3%

13.8%

8.7%

 

אף אחד מהדברים הללו

16.9%

16.3%

13.0%

16.0%

סה"כ

 

163.3%

160.5%

152.9%

157.8%

 

N

N=144

N=157

N=194

N=207

 

·                     ומה יגרום לנשים יותר אושר?

 

o                   בראש ובראשונה – יותר בריאות. 40% מהנשים האמידות ו-47% מהנשים בישראל בכלל חושבות שיותר בריאות תעשה אותן יותר מאושרות.

o                   במקום השני - הבדל בין נשים אמידות לכלל הנשים בישראל. בעוד נשים אמידות מבקשות לעצמן יותר פנאי (31%), נשים בכלל ישראל מבקשות יותר כסף... (32%)

o                   במקום השלישי - אמידות כסף, מדגם ארצי - פנאי.

o                   מי אמר שנשים רומנטיות? יותר רומנטיקה – רק במקום הרביעי – 21% מהנשים האמידות ו 17% מהנשים בישראל.

·                     וגברים לעומת נשים? בקרב האמידים – בולטת כמיהה של הגברים ליותר כסף (36% מהאמידים לעומת 26% מהאמידות).

 

 

עינת זקריה, מנכ"לית IGeo, שערכה את המחקר עבור יובנק, מבהירה: "הצורך להתמקד בנשים כקהל יעד אינו חדש אצל גופים העוסקים בשיווק, אולם כיום גוברת ההבנה שלנשים יש אמנם הרבה מהמשותף, אבל גם הרבה דברים שונים. ארגון הרוצה לפצח את קהלי היעד שלו, חייב לרדת לעומקה של הסגמנטציה, ולא להסתפק במבט ממעוף הציפור, כפי שנהגו עד כה. המחקר הזה, כמו קודמים שערכנו לפניו, מלמד שכל אישה מיוחדת, יש לה את הצרכים והתובנות שלה, היא עולם ומלואו. מי שמפצח את הקוד או יודע לקרוא נכון את הנתונים, קל יהיה לו יותר ליצור בידול, נאמנות והעדפה למותג או למוצר בקרב כל קהל יעד שיבחר".

 

חברת iGeo מקבוצת גיאוקרטוגרפיה מספקת מענה מקיף לגיבוש אסטרטגיה עסקית ושיווקית, והנה שותפה בלעדית של Experian, מובילה עולמית בייעוץ אסטרטגי, מידע שיווקי וסגמנטציית לקוחות, ומפעילה עמה את מוזאיק ישראל - המערכת החדשנית והייחודית לפילוח לקוחות בארץ.

 

"נשים אמידות הן יותר עצמאיות בעיסוקן יחסית לכלל הנשים באוכלוסייה. נשים אלו לוקחות אחריות ומנהלות את חייהן המקצועיים ואת הכנסותיהן בהתאם לרצונן: הן עובדות שעות רבות יותר ומרוויחות יותר. נשים אמידות בוחרות בחירות שמקדמות אותן הן מבחינה מקצועית והן מבחינה כלכלית. יחד עם זאת חסר להן 'זמן פנאי' כדי לחוש מאושרות יותר. הן מבקשות ליצור איזון בין שלושה גורמים: בית, קריירה ופנאי.